Sidomatat flaskställ i metall?

glitch

Aktiv medlem
Tjo,

är på jakt efter två flaskställ till en stålram och vill helst ha något i metall.
Innan alla börjar gapa "King Cage i titan" - jag vill helst komma under 300 kr / ställ och då bägge ställen kommer vara under ramväskor och jag vill kunna använda stora flaskor behöver stället tillåta att man leder in flaskan från sidan.

Jag har spanat lite på King Cage Iris i RF men gissar att det fallerar på att den verkar kräva att flaskan matas rätt rakt uppifrån.
Sen såg jag att KG hade en "side loader" men den verkade bara finnas i titanvarianten och var lite väl dyr.
Några andra uppslag?
Har annar kört Spesh Z-Cage som varit enastående på att hålla flaskorna på plats samt smidigt sidmatad men den känns inte så kul estetiskt till bygget.
KCIR.webp

Vågar man lita på en sån här - känns klen?

Velo Orange har en men den är svår att få tag på / känns också lite tunn?

Vågar man lita på en sån här - känns klen?

Velo Orange har en men den är svår att få tag på / känns också lite tunn?
Moreo fast i rainbow är ju asläcker! Kostar ju inte jättemycket heller, så jag skulle prova direkt. Använder du Elites egna flaskor är risken mindre att du tappar dom tänker jag.

Annars kan du ju alltid försöka hitta någon som har dessa i lager 😈:

Addendum: ”Buy it and be happy that it’s under 150 dollars”

Moreo fast i rainbow är ju asläcker! Kostar ju inte jättemycket heller, så jag skulle prova direkt. Använder du Elites egna flaskor är risken mindre att du tappar dom tänker jag.

Annars kan du ju alltid försöka hitta någon som har dessa i lager 😈:

Addendum: ”Buy it and be happy that it’s under 150 dollars”

Moreo var faktiskt rätt fin. Inte omöjligt det får bli ett test.

Tjo,

är på jakt efter två flaskställ till en stålram och vill helst ha något i metall.
Innan alla börjar gapa "King Cage i titan" - jag vill helst komma under 300 kr / ställ och då bägge ställen kommer vara under ramväskor och jag vill kunna använda stora flaskor behöver stället tillåta att man leder in flaskan från sidan.

Jag har spanat lite på King Cage Iris i RF men gissar att det fallerar på att den verkar kräva att flaskan matas rätt rakt uppifrån.
Sen såg jag att KG hade en "side loader" men den verkade bara finnas i titanvarianten och var lite väl dyr.
Några andra uppslag?
Har annar kört Spesh Z-Cage som varit enastående på att hålla flaskorna på plats samt smidigt sidmatad men den känns inte så kul estetiskt till bygget.
Visa bilaga 768960
Jag har King Iris och det går ganska bra att trycka i flaskorna från sidan. Inte helt från sidan såklart men behöver absolut inte tryckas i uppifrån.

Kör såhär utan större problem
thumbnail_IMG_1862.webp

Tyvärr alla varianter "out of stock"....
Jag kontaktade honom varpå han svarade att hans nya jobb tar över tiden men fick förslag på vilka ställen som skulle kunna ha dom i lager varpå gutenbiken blev stället jag beställde mitt ifrån. Snabb leverans och kan verkligen rekommendera flaskstället.
Stort plus för servicen från Hulsroy vilket gjorde mig ännu mer sugen på att äga ett.

Jag kontaktade honom varpå han svarade att hans nya jobb tar över tiden men fick förslag på vilka ställen som skulle kunna ha dom i lager varpå gutenbiken blev stället jag beställde mitt ifrån. Snabb leverans och kan verkligen rekommendera flaskstället.
Stort plus för servicen från Hulsroy vilket gjorde mig ännu mer sugen på att äga ett.

Tack! Ska kolla med Gutenbiken men rätt säker att det blir King Cage Iris :)

Angående Velo Orange har jag deras "vanliga" flaskställ, modernist. Den tunna metalltråden är förvisso snygg, men leder lätt till att flaskor sitter rätt dåligt.

På ren och fin asfalt funkar de bra, men jag har plockat av dem från gruscykeln för att flaskorna började slamra.

Tillbaka
Topp