Cykling live 2025 - bäst och billigast streaming?

tobiasmart

Aktiv medlem
I år vill jag följa lite cykling live men det är inte helt lätt att navigera vilka alternativ som finns.

Jag vill se Mtb World Cup 2025 både XC och DH och Tour de france.

Vad jag har hittat är det Max med sporttillägg som gäller för 129 + 260kr i månaden. Ganska saftigt. Finns det alternativ?

Discovery +?
Jag har haft discovery+ sen gcn+ sköts i sank. Det har funkat bra, särskilt har jag gillat reklamfritt och möjlighet att välja språk och se sändningar i efterhand. (även om det av någon anledning inte alltid gått att casta från appen förrän efter några timmar) Nu fick jag tillgång till Eurosport via tele2. Tänkte att nu slipper jag d+. Men nä. Reklam, kass info och kass möjlighet till eftersändning. Så behåller discovery +. 179 kr i månaden kostar det tror jag.

Discovery +?
Jag har haft discovery+ sen gcn+ sköts i sank. Det har funkat bra, särskilt har jag gillat reklamfritt och möjlighet att välja språk och se sändningar i efterhand. (även om det av någon anledning inte alltid gått att casta från appen förrän efter några timmar) Nu fick jag tillgång till Eurosport via tele2. Tänkte att nu slipper jag d+. Men nä. Reklam, kass info och kass möjlighet till eftersändning. Så behåller discovery +. 179 kr i månaden kostar det tror jag.
Har också Discovery+, men det går inte att nyteckna.

De flyttar väl över allt till MAX. Jag väntar på ett erbjudande att gå över med. Än så länge snurrar Discovery+. Idag körde de Girot i Multi view.
Ja, det är rätt mystiskt att de har två lösningar parallellt. Jag klagar inte men är lite förvånad.

De har haft multiview i flera dagar nu på girot. Tog den streamen häromdagen då den vanliga hackade ngt förskräckligt.

Känner mig eventuellt lite gammal nu, men är det inte enklast att bara slå på Eurosport som man alltid har gjort för att kolla på cykel? Eller har folk inte vanlig TV längre utan håller bara på och streamar med olika appar och grejer? :-)

Känner mig eventuellt lite gammal nu, men är det inte enklast att bara slå på Eurosport som man alltid har gjort för att kolla på cykel? Eller har folk inte vanlig TV längre utan håller bara på och streamar med olika appar och grejer? :-)
Om du inte har kabelTV så sänds Eurosport enbart som streaming i Sverige och det är mkt reklam i Eurosport.

<REDIGERAT>
Eurosport kanske fortf finns via satellit

Senast ändrad:
Om du inte har kabelTV så sänds Eurosport enbart som streaming i Sverige och det är mkt reklam i Eurosport.
OK. Fast det är rätt korta reklampauser tycker jag ändå, och de brukar dra ner på reklamen mot slutet av loppen när det hettar till enligt min erfarenhet. Tycker inte det är särskilt störande. :-)

Max ska väl byta namn igen, läste nåt häromveckan att det ska heta HBO Max igen. Då lär de garanterat paketera om det hela och försöka ta mer betalt igen.
Själv kör jag Eurosport via Boxer/Tele2 och fortsätter med det, stör mig inte nämnvärt på reklamen, har ju trots allt funnits i över 30 år nu och kommer som sagt sällan/aldrig när det är nåt avgörande på gång. Möjligheten att titta i efterhand är om jag minns rätt 2-3 dagar i Tele2 Play, räcker bra för mig då det är ytterst sällan jag känner behov att kolla på äldre sportsändningar än så. Har via mitt paket där jag själv plockar ihop kanaler tillgång till i princip all sport jag är intresserad av för 219kr/månad, som annars skulle kräva flera olika streamingtjänster.

Ja herrejisses vad komplicerat det ska vara att titta på lite cykling :-)

Har kollat lite på alternativen till Max som omtalats här men svårt att veta vad man faktiskt får i alla paket. Har ju inte vanlig linjär tv så Eurosport går bort. Saknar verkligen när Red Bull hade rättigheterna.

Så tillbaka på ruta ett och får helt enkelt slanta upp för Max.

Tillbaka
Topp