Alternativ till Max för att kolla cykelstream?

lundatok

Aktiv medlem
Vad finns för alternativ? Banken bytte mitt kort precis i månadsskiftet och D+ passade på att stänga mitt abonnemang utan att maila om det innan jag hann uppdatera med nya kortuppgifter. Max känns inte aktuellt med 89+269 kr för det lilla inom cykling jag kollar.

Är det tillbaka till att jaga fulstream som på gamla goda tiden?

Tiz-cycling funkade förvånansvärt bra vid Lombardiet runt. Tidigare har det varit kass. Får se hur det är till våren.
Jag sade upp mitt D+ efter Vueltan. Kanske köper Max under Girot och Touren. Mitt cykeltittande lär oavsett minska ganska mycket.

Intressant hur mindre sporter prioriterar kortsiktiga pengar kontra långsiktighet.
I England har Discovery köpt ensamrätt till TdF nu. Tidigare sände ITV gratis. Nu har det varit debatt där att cykelsporten kommer att minska kraftigt.
Liknande är det för alpint i Sverige. Förbundet har dåligt med pengar på alpina sidan. Ingen vill väl sponsra när det är få TV-tittare.

Rimligen kommer väl D+ att stängas rätt snart och kunder hänvisas till Max. Alternativt höjer de priserna så mkt att D+ självdör och de kan stänga det.

Blir nog minskat tittande för min del i så fall med möjligen ngt enstaka lopp/etapp på fulstream.

Alright, då är vi ungefär på samma ställe. Suget tilltar ju inte direkt när de bakar ihop cykel med fotboll så att månadskostnaden går i taket.
Inte för att jag gillar fotboll, men tror inte en kanal med bara cykling hade blivit billigare. Utan fotbollen så hade plattformen troligtvis inte ens funnits.

Inte för att jag gillar fotboll, men tror inte en kanal med bara cykling hade blivit billigare. Utan fotbollen så hade plattformen troligtvis inte ens funnits.
Den fanns, mycket billgare. Hette GCN. Tyvärr prissatte de den så lågt att de gick så mycket back att de la ner den (dvs. bakade in cyklingen i dyra paket). Alltid undrat vad en rimligt lönsam månadsavgift hade varit, men det får vi inte veta. Iaf inte i denna omgång av bundling/unbundling.

Jag skulle inte utesluta att det hade gått att prissätta den så att de fått in klart mer pengar utan att tappa alltför många kunder. Ärligt talat var den relativt mkt annat oväntat billig.

Jag skulle inte utesluta att det hade gått att prissätta den så att de fått in klart mer pengar utan att tappa alltför många kunder. Ärligt talat var den relativt mkt annat oväntat billig.
Håller med. De hade kunnat fyrdubblat priset (450->1800kr/år) utan att jag personligen hade knotat.

Gamla hederliga Eurosport 1 och 2 i linjär-TV-paket funkar utmärkt, lämpligen kombinerat med andra kanaler man behöver för att se den sport man vill se. Jag betalar 219kr/månad och kan då se den mesta sport jag vill se, tex. cykel, längdskidåkning, alpint, och OS 🤗

Jag kollade faktiskt genom MAX, dyrt men ok. Nu har de plötsligt börjat med reklam !
Tidigare fanns det ingen reklam på premium.
Finns det ett alternativ?
Några pekade på Eurosport, men hur får jag det? Samt är det med eller utan reklam?

Känns f.ö. extremt skumt att det ska vara reklam på Max. Det är väl precis det som man betalar för att slippa på Max?!

Har bara haft Discovery+ på i bakrgunden idag men jag tror inte det har varit någon reklam där idag.

Kan det vara ett temporärt fel på Max?

Kontaktade customersupport som påstår att det alltid h funnits reklam vd som är bullshit.
Men tydligen är detta deras nya sätt att tjäna pengar.
Väldigt frustrerande

Jag märkte detsamma ang reklam i dagens sändning (så den stängdes av). De har alltid haft denna text, men de kanske började leverera i cykelsändningarna först idag.

Screenshot_20250527-125456834 (1).webp

Så de slänger t.ex. in reklam mitt i fotbollsmatcher också?

Känns än konstigare att de låter D+ leva kvar reklamfri (om den nu är det), men det är bara att vara tacksam så länge det gäller.

Javisst, men detta är nytt, hela lockandet v deras dyra premium var att det var utan reklam. Nu får jag premium med reklam för samma pris 😡

Eurosport via något paket men då är det garanterat reklam. Utan reklam tror jag inte det går att nyteckna något.

Sen finns ju fulstreamar.

Räcker det med Ma

Räcker det med Max för att se cykel eller behövs tillvalet Max Sport för ytterligare 130kr/mån?
Behövs sport! Men om Eurosport ingår i själva TV-abonnemanget så kanske du kan streama det via en app? Tex ”Allente Play” eller vad dom nu har. Det funkar med tex Telia och andra leverantörer av TV iallafall.

Eurosport via något paket men då är det garanterat reklam. Utan reklam tror jag inte det går att nyteckna något.

Sen finns ju fulstreamar.
De TV-paket som går att teckna idag är ju inte jättebilliga heller. Beror ju också på vilka leverantörer som tillhandahålls i lokala nätet. Billigast blir det nog om Sappa finns, då kan man teckna deras ”Sappa Fem” för 209kr/månad där några gratiskanaler samt fem valbara ingår. Väljer man in Eurosport 1 och 2 bör man få den mesta av cyklingen. Går att byta kanaler en gång i månaden, så till vintern kan man ju välja in nåt så man får de vintersporter man vill se. Det ingår nåt SappaPlay oxå men hur det funkar vet jag inte.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp