Blockettråden 2

Blockettråden 2
13 bak och två växlad bb så har du 130 växlar.

Det finns förresten nya växlade nav som tar kassett. Elektroniskt. Minns inte vad det heter. Såg bra ut men kostade

Blockettråden 2
Det blir ju bara 24.

Fun fact, när jag jobbade i cykelbutik i forntiden hade vi ett 4x vevparti liggande. Ingen visste vad det kom från eller hur det ev kunde användas men det var helt klart 4 klingor på.
Jag hade I min ungdom, skulle tippa på 92-93 en dussincykel från sportex. Den hade 4 kransar fram, 6 x 4 växlar.
Har tyvärr ingen bild på den, då den blev stulen ganska omgående.

Blockettråden 2
1000005363.webp

Blockettråden 2
Alltså folk....jag köpte en cl bromsskiva här på ks men fick en 6håls, när jag påtalade detta för säljaren tyckte han att jag skulle köpa ett nytt hjul med 6bults nav...

/T

Ja, 6-bults är bättre. Men skulle du köpa det av honom?

EDIT: riskabelt att köpa hjulet från samma säljaren, då får man ett med centerlock ...

Blockettråden 2
Alltså folk....jag köpte en cl bromsskiva här på ks men fick en 6håls, när jag påtalade detta för säljaren tyckte han att jag skulle köpa ett nytt hjul med 6bults nav...

/T
Jag har varit med om en del märkligheter på sistone från k/s

retrogrejer i "bra skick" som kommer rostiga å jävliga efter gått som vintercykel

Hjul med pro 5 nav som visar sig vara pro 4

Mötte upp en säljare som råkade ta med sig fel däck

Köpte en helt ny och oanvänd sadel som visade sig vara trasig

Dom har ju löst det när jag påtalat problemet. Men det här är saker som hänt under våren enbart 😅

Blockettråden 2
Mycket på gång här:

Uppkom knäskadan pga. styrets position?
Stort att den säljs för mindre än den köptes för, trots minimal användning....
Bekväm att sitta på och otroligt stabil? Många sköna positioner på styret.....
Återigen med den styrvinkeln.....

Blockettråden 2
Är det bara jag som tycker det här framstår som väldigt mycket cykel för pengarna:

Snygg är den också. 👌
Sålde min likadana 2020 för (tror jag) 7-8000, så låter rimligt med 5000 nu. Väldigt trevlig cykel var det.

Blockettråden 2
Skapligt rätt pris för en 10 år gammal cykel. Misstänker att den kostade ca
10k ny med något enklare hjul (vill minnas att min planetx skivbromsade kolfiberhoj kostade kanske 11k ett par år senare med hydraulisk Sram rival). Cyklar har nog ökat mer än kpi.

Blockettråden 2
Även om man räknar ihop alla Paul delar och ck för inköpspris så är väl det där bra tilltaget. Att sen den som vill ha den där typen av delar nog vill bygga exakt som hen vill och inte enl någon annans plan gör väl sitt till.
Men får hen den såld så är väl allt gott.
ändå en fascinerande övning i att göra en cykel så dyr som möjligt utan att förbättra funktionen.

Tillbaka
Topp