Ny Cargo trailer från Hamax - Venture

Blomman69

Medlem
Vad är forumets tankar kring Hamax nya cykelkärra för last, Venture Cargo?

Jag har en tid letat en mångsidig cykelvagn som tar liten plats vid förvaring eller transport i bil. Tänkt användningsområde är att ersätta bil vid matvaruinköp, turer till återvinningscentral, paket transporter, samt kanske till stranden eller vid campingutflykt i närområdet. Siktet har länge varit inställt på en Burley Flatbed men så dök denna nya vagn upp.

Bilagor

• Screenshot_20250602_142909_Chrome.webp
    Screenshot_20250602_142909_Chrome.webp
    105.1 KB · Besök: 138
  • Screenshot_20250602_160703_Instagram.webp
    Screenshot_20250602_160703_Instagram.webp
    43.1 KB · Besök: 58
  • Screenshot_20250602_160830_Chrome.webp
    Screenshot_20250602_160830_Chrome.webp
    53.1 KB · Besök: 67
Vad är forumets tankar kring Hamax nya cykelkärra för last, Venture Cargo?

Jag har en tid letat en mångsidig cykelvagn som tar liten plats vid förvaring eller transport i bil. Tänkt användningsområde är att ersätta bil vid matvaruinköp, turer till återvinningscentral, paket transporter, samt kanske till stranden eller vid campingutflykt i närområdet. Siktet har länge varit inställt på en Burley Flatbed men så dök denna nya vagn upp.
Ser jobbigt ut att köra långa saker. Annars kan det nog vara bra.

Jag har bara erfarenhet av Carry Freedoms Y-trailer. Den har större hjul, lastar mer och blir helt platt när man tar bort hjulen.

Gillar iden med Venture - framförallt att det är en ram runt lastutrymmet. Jag tror att det ökar det effektiva lastutrymmet. På Y-trailer behöver man alltid förankra lasten ordentligt och lämna lite marginal för att undvika att lasten skrapar mot hjulen.

Det ser också smidigt ut att bara kunna slänga i hjulen i kärran vid förvaring, samt att det går att använda dragstången som handtag.

Beroende på användningsområdet så kan Burley Travoy vara ett intressant alternativ. I alla fall om man ska åka och storhandla i mataffären.

Små hjul på Hamax jmf med Burley, det får bli att spänna fast lasten ordentligt. Det får man göra i vilket fall som helst men små hjul gör det hela sämre om det inte är superplana vägar/låg hastighet.

Bilderna på Hamax sida är fantasi, krukor helt lösa, långa brädor. Galet!

Cykelkärra som går att dra smidigt för hand är kalas. Ett av mina bästa köp är nog Thule Coaster-vagnen som köptes på XXL, nedsatt till 2500 och sen 20% vänners-vänner-rabatt på det. Skulle inte gå men lyckades övertala kassören om att det visst var okej :-)

Sen har jag skruvat fast en hård botten och rullat upp tygsitsarna i taket, går att återställa på 10 minuter men har bara använts som dragkärra. Perfekt både för handling (rullar hela vägen in i affären, självscannar, cyklar hem och rullar in den i köket), återvinning, att köra ut verktyg med när man grejar med båten eller för att gå med packning till båten, låser fast på bryggan när vi är ute bara.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp