Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonée 1000 km Barkarby 2025-06-05, Vi drar till Sälenfjällen
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kul att du har skrivit i tråden!Går rykten härikring att nån Martin ska ställa skåp....., "oklart" vem![]()
F..n, menade en annan MartinKul att du har skrivit i tråden!
Busskurer och hyrsläp kan avnjutas lite när det passar.Ser lockande ut. Funderar på hur många höjdmetrar det kan vara. Funderar även på var man kan hitta boende.
Köra kommer jag nog göra, hoppas att det klaffar med annat när det närmar sig.Kul med en ny 1000-ing. Såg att banan redan ligger uppe på hemsidan. Klart spännande banprofil med många höjdmeter:-)
Den här vill man ju inte missa. Vilka mer siktar på att köra?
Härligt! Jo, men tid finns att vela och fundera på upplägg. Om inne-sov så verkar Sälen lämpligt ungefär halvvägs.Köra kommer jag nog göra, hoppas att det klaffar med annat när det närmar sig.
Men upplägget är oklart, sömn eller inte osv.
Kan vara ett bra tillfälle att testa full packning inför sommarens stora äventyr
Jo det är self support till Falun-Leksand beroende på fart.Frukost i Falun efter 286k. Inget annat är väl öppet på natten längs rutten? Eller?
Jobbigt att gå tom i 286k. Så man lär ju få bunkra rejält direkt vid start.
Tips är att fråga i denna grupp https://www.facebook.com/groups/1422320954645988Ja, gjort lite rekognosering kring rundan. Verkar vara klurigt att hitta förnödenheter både första och sista natten, blir att ta med lite mer mat och fler flaskor. Jag kommer inte att pusha så hårt, utan kommer att sova några timmar andra natten. Har ni andra några liknande tankar? Dyrt att bo i Sälen, så letar vandrarhem eller annat där man kan sova och duscha 2-3 timmar.
har bott där under Köping 1000. jäkla smal trappa upp om man ska släpa med sig cykeln, bodde i 2bäddsrum.. bra frulleHar bokat fre-lö på Olarsgården i Sälen (550k) för strax under tusingen.
Är Stöten camping (stuga) ett tänkbart alternativ eller går vägen inte förbi där?Ja, gjort lite rekognosering kring rundan. Verkar vara klurigt att hitta förnödenheter både första och sista natten, blir att ta med lite mer mat och fler flaskor. Jag kommer inte att pusha så hårt, utan kommer att sova några timmar andra natten. Har ni andra några liknande tankar? Dyrt att bo i Sälen, så letar vandrarhem eller annat där man kan sova och duscha 2-3 timmar.
blir en liten avstickareÄr Stöten camping (stuga) ett tänkbart alternativ eller går vägen inte förbi där?
Rutten går ju förbi/väldigt nära kyrkorna i Stora Skedvi och Torsång. Om man vågar sig på kyrkogårdsvatten kan det kanske vara värt att kolla om det finns vatten där. Har tyvärr ingen koll själv.CircleK Falun öppnar 06:00.
Tillgång på vatten till Falun är högst oklar. Preem Avesta = Låsta vattenskåp. Kyrkan i Avesta har inget dricksvatten ute.
Nån som känner till något öppet vattenhål längs rutten nattetid, typ offentlig toa eller liknande?
Kanske man kan ringa så att dom ställer ut en dunk?Vid Siggefora camping (92 km) kanske det går att hitta vatten?
Perfekt. Tack. Avesta ser ut att leverera en toa på rutten. Hoppas den är öppen.
Är den vid liv än?Vid Siggefora camping (92 km) kanske det går att hitta vatten?
Ser man på! Nej, då ska man nog inte räkna med att fylla på vatten där. Jag är inte i krokarna så ofta, senast jag passerade var nog på någon brevet 2023.Är den vid liv än?
![]()
Campingen i konkurs efter långa tvisten – Jan: ”Nu är det kört”
Siggefora camping, mellan Uppsala och Heby, försätts i konkurs. Ägaren ansökte själv om konkurs som en följd av att campingen inte fått dispens från strandskyddsreglerna. – Det är klart att det känns för jäkligt, säger Bengt Rudin, 59, som bott här sedan 2019.www.svt.se
Vika kyrka och Hosjö kyrka har du strax innan Falun. Värt att kika där kanske?CircleK Falun öppnar 06:00.
Tillgång på vatten till Falun är högst oklar. Preem Avesta = Låsta vattenskåp. Kyrkan i Avesta har inget dricksvatten ute.
Nån som känner till något öppet vattenhål längs rutten nattetid, typ offentlig toa eller liknande?