[Kalender] Randonée 200 km Barkarby 2025-06-28, Glassrunda

Hej randonneurcyklister,
Jag är nybörjare och funderar på att köra Barkarby glassrunda eller Täby försmak och undrar hur fort det brukar gå i klungan när man kör 20 mil? Ligger alla uppåt 28 km/h och över eller finns det några som tar det lugn på nån stans mellan 20-24 km/h? Det kan bli jobbigt om man får köra hela rundan solo

Vad blir det för glssställen?
Får ta med mig gpx och köra någon annan dag när tid finns.

@RRPro ju fler startande desto större chans att hitta någon som håller liknande tempo.
Men med det sagt ska man nog ha grundinställningen att man är OK med att köra helt solo. Sällskap / en lämplig grupp är liksom bonus :)

Hej randonneurcyklister,
Jag är nybörjare och funderar på att köra Barkarby glassrunda eller Täby försmak och undrar hur fort det brukar gå i klungan när man kör 20 mil? Ligger alla uppåt 28 km/h och över eller finns det några som tar det lugn på nån stans mellan 20-24 km/h? Det kan bli jobbigt om man får köra hela rundan solo
Nu var det några år sedan det begav sig sist för mig men tror det är lite svårt att svara på eftersom det beror väldigt mycket på hur många som anmäler sig till ett visst event samt vad de har för ambitioner?

Hur många det blir på respektive event går att se på URLen nedan (länken till "Startlista") men däremot klurigare att veta hur piggt folk tänkt att cykla. Men visst, de som anmält sig kanske skriver i denna tråd nu när du frågat? (y) 🙂

Senast ändrad:
Farten är, som @MrSthlm är inne på en funktion av de som cyklar. Är det många startande är det typiskt lättare att hitta någon kamrat som har ungefär samma fartambitioner än om det är några få startande.

Åtminstone förr har ofta loppen på våren varit mer välfrekventerade, med brasklapp för att dåligt väder minskar viljan att ge sig ut. Ev. har detta ändrats på senare år.