[Kalender] Barkarby 200 Järlåsarundan motsols

Ser inte ut som det blir alltför svettigt vare sig vid starten eller målet i Barkarby.

1774962618351.webp

Jag är anmäld, men ser det ut att vara för mycket misär imorrn bitti så blir det Zwift istället.

Jag kan inte undgå att reflektera över att det är underligt att utrustningstillverkarna ännu inte lyckats lösa problemet med kalla och blöta fötter. Givet de yttre omständigheterna tyckte jag att jag i övrigt klarade mig väl över förväntan, men hur j-a svårt skall det behöva vara att slippa vara kall längst ned? Ni som vet, är vinterskor för MTB en lösning som klarar väder som gårdagens? Jag körde med ullstrumpor plus vanliga MTB-skor plus neoprenöverdrag men det gjorde mig inte ett dugg gladare.

Fänkålsulven och Olof - trevligt att ses. Strength and honour!

Jag kan inte undgå att reflektera över att det är underligt att utrustningstillverkarna ännu inte lyckats lösa problemet med kalla och blöta fötter. Givet de yttre omständigheterna tyckte jag att jag i övrigt klarade mig väl över förväntan, men hur j-a svårt skall det behöva vara att slippa vara kall längst ned? Ni som vet, är vinterskor för MTB en lösning som klarar väder som gårdagens? Jag körde med ullstrumpor plus vanliga MTB-skor plus neoprenöverdrag men det gjorde mig inte ett dugg gladare.

Vinterskor är bättre. Elsockor bäst och i kombination med vinterskor är man nära torra fötter. Men helt torrt är svårt i timmar av regn.

Bra kört f.ö!

Tack detsamma 🤩

Igår hjälpte inte vinterskor med dubbla merinosockor i. Mina fötter varje blöta och bortdomnade från typ Märsta och resten av rundan. Troligen en kombo av att skorna har några år på nacken och att vatten leddes ner via blöta byxben och sockornas överdel.

Fötterna var det enda jag frös om. Handskarna blev också genomblöta trots barmitts men jag frös inte om händerna. Ändå otroligt lyxigt att kunna byta till torra handskar i Järlåsa. Efter det var det mestadels uppehåll och vi såg nästan solen bryta igenom några gånger. Såna där små glädjeämnen man verkligen uppskattar på en golgatacykling 😄

Tillbaka
Topp