[Kalender] Barkarby 200 Järlåsarundan medsols

1787404363336.webp

Misstänker att tiderna är lite off? Lite intresserad av att köra, aldrig kört en sånhär tidigare men osäker på om jag pallar distansen.

Nu har jag inte någon egentlig koll på hur det är i detta fall men kvällsstart är något som förekommer då och då på randolopp. 40-milaren upp till Gävle och Sandviken brukar väl t.ex. köras med kvällsstart.

Många kockar i soppan, dum gör bara vad dum säger ...Nu är startkortet på ebrevet uppdaterat till 08:00 , lördag morgon. Det lär ändå bli mörkerkörning för de som fikar sig runt banan.

Jag har ju ledigt i schemat, aldrig kört den här medsols och har ofta svårt mentalt att byta håll. 08 i Barkarby låter överkomligt och jag har en ny vätskeväst att testa. Återstår att delge detta beslut till regeringen men det brukar aldrig vara ngt problem. Återkommer i tråden när (torsdag) pengarna åkt in.

Anmäld men får inget Swishnummer, hittar inte loppet i ebrevet heller.
1. Det står swisha till nummer men numret saknas.
2. Valde internationellt och Randonneur Stockholm.....

Jag förmodar det men fått förhinder i sista stund. Hinner omöjligt till start förrän efter 10 så jag står över, trist...

Bara FYI: Vi är fyra som kör Uppsala 200 km "Vilda västern" idag via Örsundsbro, Härkeberga, Enköping, Heby och Månkarbo. Ses kanske längs banan :-)

Jag är verkligen inte avundsjuk på stockholmare och randon... Fem mil stadstrafikcykling tar på psyket och är mycket jobbigare än de andra 15 milen på rundan. (Tredje gången jag kör, och en gång jubileumsrundan så uppenbarligen kommer jag tillbaka trots det).

Jag är verkligen inte avundsjuk på stockholmare och randon... Fem mil stadstrafikcykling tar på psyket och är mycket jobbigare än de andra 15 milen på rundan. (Tredje gången jag kör, och en gång jubileumsrundan så uppenbarligen kommer jag tillbaka trots det).
Fast det beror ju på lite vilka Stockholmsrandon man cyklar. Av tjugomilarna som Randonneur Stockholm arrangerar är väl den där en av de sämre turerna om man vill slippa stadstrafikcykling?

Man missade även diskussioner om kyrkan i Oxelösund och vad den har gemensamt med Allhelgonakyrkan i Ljungsbro, ett stenkast från Cloetta.
Det var Vists kyrka i Sturefors jag menade! Den som har ett påklistrat betongtorn på sig. Om jag tar mig till Cloettafabriken antar jag att jag får ta mig en titt på Vreta kloster också...

Det var Vists kyrka i Sturefors jag menade! Den som har ett påklistrat betongtorn på sig. Om jag tar mig till Cloettafabriken antar jag att jag får ta mig en titt på Vreta kloster också...
Aha, då kan jag informera om att det finns en jättefin cykelbana (som inte byter sida) hela vägen från Linköping till Sturefors.

Vi passerade ju även den där kända åkern... där de fortf va flera fågelskådare.
Den 3 meter stora grågamen sågs inte längre till, men 3 örnar satt fortfarande kvar på åkern...

Tillbaka
Topp