Hur var din cykelträning idag?

Igår kände jag mig klen men idag var jag stark.10 mil utan att stoppa i mig någon energi på vägen var lite för mycket bara, måste bli bättre på att trycka i mig socker.
1748538748410.webp

Kalasväder idag så det blev en fantastiskt fin runda till Skokloster och tillbaka. Riktigt fina vägar däruppe. De långa transportsträckorna genom Västerort kändes bra på utvägen men blev allt segare på hemvägen - den ovana värmen och den snålt tilltagna barnportionen med pannkakor på Skoklosters café som inte var så kaloririk som hade behövts gjorde att väggen kom allt närmare sista halvtimmen efter Barkarby. Lärdom till nästa långrunda, snåla inte med fikan! :-)

Skärmbild 2025-05-29 223435.webp
IMG_0289.webp
IMG_0291.webp

Ute på vift med mitt livsfarliga mosade kolfiberstyrrör.
Långsamma 19,6 km/h de första 9 milen. Känningar i höger knä, som försvann när det blev lite varmare ute.
PXL_20250531_120005609.webp
Efter Pizzastopp i Irsta gick det undan, minsann! Jag hade krafter kvar när jag kom hem, vilket jag är toknöjd med.

Screenshot_20250531-173046.webp

Rullsnitt 22,6 vilket är bra med tanke på de 9 första milen.

Visa bilaga 772134Det blev en relativt lugn tur idag och försökte hitta nån bra runda men det verkar svårt runt Uppsala.
Det finns ju massor. Bara i området du cyklat där finns ju jättemånga fina vägar, är ju lätt att knyta ihop det där till en runda men även skarva på åt i princip alla väderstreck. Tycker det är en av de stora fördelarna med att bo i Uppsala, finns massor av fina landsvägar åt i princip alla väderstreck.

Det finns ju massor. Bara i området du cyklat där finns ju jättemånga fina vägar, är ju lätt att knyta ihop det där till en runda men även skarva på åt i princip alla väderstreck. Tycker det är en av de stora fördelarna med att bo i Uppsala, finns massor av fina landsvägar åt i princip alla väderstreck.
Det gör det alldeles säkert. Här omkring med, men det är inte sådär jättelätt att hitta sina favoriter. Bästa tipsen man kan få är nog de vägar man ska undvika. Jag körde en på kartan fin väg längs en sjö här om veckan men det var räcke (helt inlåst) ingen vägren och dålig sikt... Där kör jag inte igen. Tyvärr. Den var bra i övrigt.

Alltså jag försöker få till en slinga utan att behöva cykla på de stora vägarna som 55:an, 72:an, 272:an osv. Men så här långt har jag bara kunnat cykla fram och tillbaka längs vägarna.

Runt Örsundsbro där jag bodde tidigare kunde jag få till olika slingor från 3 till 8 mil med minimalt cyklande på stora vägar med mycket trafik.

231 km idag. Satte mig på cykeln kl03:04 i natt.
Det var en blåsig runda.Tänkte köra hela långa varvet runt Mälaren, men jag var trött och det skulle ta för lång tid med den träningsform jag är i nu. Blev Strängnäs - Enköping istället. Bra beslut.
Fyra droppar regn fick jag på mig.
Strax innan Strängnäs bestämde jag mig för att ta korta varvet. Det var ett bra beslut, då sömnbrist och stundtals jobbig vind utmanade. Fick ont i axeln.
Tid 12h 14min. Totalt inkl lunch å stopp å så blev 13h 40 min.
Det här var over the limit idag.
IMG_8914.webp

Alltså jag försöker få till en slinga utan att behöva cykla på de stora vägarna som 55:an, 72:an, 272:an osv. Men så här långt har jag bara kunnat cykla fram och tillbaka längs vägarna.

Runt Örsundsbro där jag bodde tidigare kunde jag få till olika slingor från 3 till 8 mil med minimalt cyklande på stora vägar med mycket trafik.
Ja, Öresundsbro är ju riktigt bra. Om det är Vänge du bor nu bör du kunna komma norrut mot Jumkil och fr Fiby ner mot Börje, därifrån har du tillgång till hela gyttret av små vägar mellan 272 och 600, sedan tillbaka mot Läby och cykelvägen hem till Vänge eller över Håmö. Där blir det dock ett par hundra meter på 55:an innan du når Skärfälten som sitter ihop med södra delen av rundan ovan.
Sedan finns det ju mycket fina vägar på östra sidan stan men det kanske blir långt fr Vänge.

Tillbaka
Topp