Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Helt avgörande.....Igår kände jag mig klen men idag var jag stark.10 mil utan att stoppa i mig någon energi på vägen var lite för mycket bara, måste bli bättre på att trycka i mig socker.
Visa bilaga 771765
Helt avgörande.....
Bilden du bifogat i Connect, den fick inte vi se eller? ;)Visa bilaga 772072
Fin runda, bra väder!

Grattis till pensionen! Du får förhoppningsvis många fina turer framöverFörsta rundan som pensionär på första pensionsdagen. 42 km 17 grader och sidvind v 5-11.
Visa bilaga 772395
I ngn av visitationszonerna?Visiterade Södertörn idag
Tack! Det hoppas jag.Grattis till pensionen! Du får förhoppningsvis många fina turer framöver![]()
Ja, det var väl på förslag att göra hela Söderort till en visitationszon för ett tag sedan? :-)
Så bra, så skönt. Ränn inte runt...Blev en spontanare, ett spinningpass. Mosade på bra...och blev nöjd.
Bestämde mig sent på kvällen att avstå från långrundan på fredag/lördag...kan ta det annan gång när det inte lovas regn.
Det finns ju massor. Bara i området du cyklat där finns ju jättemånga fina vägar, är ju lätt att knyta ihop det där till en runda men även skarva på åt i princip alla väderstreck. Tycker det är en av de stora fördelarna med att bo i Uppsala, finns massor av fina landsvägar åt i princip alla väderstreck.Visa bilaga 772134Det blev en relativt lugn tur idag och försökte hitta nån bra runda men det verkar svårt runt Uppsala.
Det gör det alldeles säkert. Här omkring med, men det är inte sådär jättelätt att hitta sina favoriter. Bästa tipsen man kan få är nog de vägar man ska undvika. Jag körde en på kartan fin väg längs en sjö här om veckan men det var räcke (helt inlåst) ingen vägren och dålig sikt... Där kör jag inte igen. Tyvärr. Den var bra i övrigt.Det finns ju massor. Bara i området du cyklat där finns ju jättemånga fina vägar, är ju lätt att knyta ihop det där till en runda men även skarva på åt i princip alla väderstreck. Tycker det är en av de stora fördelarna med att bo i Uppsala, finns massor av fina landsvägar åt i princip alla väderstreck.
Alltså jag försöker få till en slinga utan att behöva cykla på de stora vägarna som 55:an, 72:an, 272:an osv. Men så här långt har jag bara kunnat cykla fram och tillbaka längs vägarna.Det finns ju massor. Bara i området du cyklat där finns ju jättemånga fina vägar, är ju lätt att knyta ihop det där till en runda men även skarva på åt i princip alla väderstreck. Tycker det är en av de stora fördelarna med att bo i Uppsala, finns massor av fina landsvägar åt i princip alla väderstreck.
In mot Mörby, från Åvavägen…lång sträcka m grus innan man kommer på Dalarövägen, nära korsningen mot VH.Inspirerad av en 12 år gammal tråd om Vissvass/Åva-vägen dök upp (https://happyride.se/forum/threads/ar-det-asfalt-mellan-tyreso-ava.2146555/) blev jag inspirerad att ta en nationaldagsrunda i krokarna, har inte cyklat där på säkert 10 år. Blev också en fika på Rosenhill med typ 10 000 MC-knuttar. :-)
Visa bilaga 773129
Ja, Öresundsbro är ju riktigt bra. Om det är Vänge du bor nu bör du kunna komma norrut mot Jumkil och fr Fiby ner mot Börje, därifrån har du tillgång till hela gyttret av små vägar mellan 272 och 600, sedan tillbaka mot Läby och cykelvägen hem till Vänge eller över Håmö. Där blir det dock ett par hundra meter på 55:an innan du når Skärfälten som sitter ihop med södra delen av rundan ovan.Alltså jag försöker få till en slinga utan att behöva cykla på de stora vägarna som 55:an, 72:an, 272:an osv. Men så här långt har jag bara kunnat cykla fram och tillbaka längs vägarna.
Runt Örsundsbro där jag bodde tidigare kunde jag få till olika slingor från 3 till 8 mil med minimalt cyklande på stora vägar med mycket trafik.
Hittade du kontraband?Visiterade Södertörn