[OT] Visa din entusiastbil

Köper man en Ford Mustang foxbody för 3000kr, så är det vissa skador. Men det är en sedan(Notchback) inte en coupe(Hatchback), så den är ovanlig i Sverige. Hade det varit en coupe så hade den fått stå kvar.
Visa bilaga 773530

Tjena!

Det finns tre alternativ om jag ska köpa jänk igen.

1. Chevy Squarebody -80
2. Cadillac Fleetwood Brougham -85
3. Fox Notch, helst denna..

1990_ford_mustang-saleen_img_2281-8-72257.webp

Tjena!

Det finns tre alternativ om jag ska köpa jänk igen.

1. Chevy Squarebody -80
2. Cadillac Fleetwood Brougham -85
3. Fox Notch, helst denna..

Visa bilaga 773563
Finns väl ungefär lika många Saleen notch i världen, som det finns notch i Sverige.
Mera bilder hade varit intressant
Det är inte så mycket att se. Jag har lagat rosten fram till torpedväggen och tagit bort vinyltaket. Det är en 79 v6 automat. Så den har fronten med fyra framlysen. Den kommer aldrig att bli "fin", jag är inte den förste som lagar rost mm på den. Den är omlackad bla. Dörrgångjärnen var fastsvetsade, troligen för att det skulle bli stabilare. Importerad från Tyskland, så jag misstänker att den är lagad där. I Sverige har den bara varit i trafik nåt år. Jag köpte den nedplockad.

Bilagor

• 462562298_564368262662088_5484290342948359142_n.webp
    462562298_564368262662088_5484290342948359142_n.webp
    566.9 KB · Besök: 165
Finns väl ungefär lika många Saleen notch i världen, som det finns notch i Sverige.

Det är inte så mycket att se. Jag har lagat rosten fram till torpedväggen och tagit bort vinyltaket. Det är en 79 v6 automat. Så den har fronten med fyra framlysen. Den kommer aldrig att bli "fin", jag är inte den förste som lagar rost mm på den. Den är omlackad bla. Dörrgångjärnen var fastsvetsade, troligen för att det skulle bli stabilare. Importerad från Tyskland, så jag misstänker att den är lagad där. I Sverige har den bara varit i trafik nåt år. Jag köpte den nedplockad.
Kan ju bli en frän busbil💪😃👍

Körde en sån när jag var i Polen. Va ganska svårt med skostorlek 45, trampa på alla pedaler samtidigt.
Vi såg en sådan på väg ut på lågnfärd i somras. Konstigt nog var det inte en 126p utan en 126 dvs inte den polsktillverkade, trots att den var polsk...

Bilagor

• 20250715_104659.webp
    20250715_104659.webp
    217.8 KB · Besök: 115
@Kneecap -> Hade som mål att besöka Cars and coffee i år men har varit lite mer jobb än beräknat. Bilen köptes i Kalmar när jag bodde där så lite extra kul pga det. Men det är nu ett rullande chassi (typ) och all rost är nu lagat. Lite lackering, hitta alla skruvar och delar och sen få ihop den. Ska nog klara det andra målet att besikta den i år i alla fall.

IMG_0486.webp

@Kneecap -> Hade som mål att besöka Cars and coffee i år men har varit lite mer jobb än beräknat. Bilen köptes i Kalmar när jag bodde där så lite extra kul pga det. Men det är nu ett rullande chassi (typ) och all rost är nu lagat. Lite lackering, hitta alla skruvar och delar och sen få ihop den. Ska nog klara det andra målet att besikta den i år i alla fall.

Visa bilaga 792184

Tjena!

Tror jag får ta och svänga norrut för ett garagebesök.

Besiktad med blankt papper idag efter 20 år i en lada och nu ett års renovering! Vilken känsla! Den fyller dessutom 50 år så det var, som det ser ut nu, sista besiktningen. I princip allt är genomgånget på ett eller annat vis men inte mycket på utsidan. Jag har inte gjort allt själv utan fått kritisk hjälp med svetsning och mycket annat men ändå :-)
IMG_0556.webp

1000010064.webp

Någon som kan rekommendera en gratis datalogger för Windows? Jag har monterat en AFR-mätare som har utgång till en seriell port som jag vill logga medan jag kör.

Himla fin. Tror den jag körde var en 76:a, en automat var det. Rosten tog den till slut.

Grymt snyggt med 240-turbofälgarna på, för det är väl såna?

Himla fin. Tror den jag körde var en 76:a, en automat var det. Rosten tog den till slut.

Grymt snyggt med 240-turbofälgarna på, för det är väl såna?
Tack! 140 fanns bara till -74, men det var en flytande övergång från 140 till 240 som startade -72 nån gång. -74 har mycket 240-delar i sig.

Stämmer bra att det är 240 turbo fälgar. 15" så ganska mycket ballongdäck men jag tycker de passar in bra.

Efter 20 år under ett skynke i garaget och lite oklar historik av senaste totalrenoveringen ställde vi 99-Turbon på hjul igen. En rejäl genomgång av Eklund motorsport här i Arvika och så var vi ute på vägarna igen.

Visa bilaga 800539
Ruggigt fin.
Var tvungen att kolla om det var din jag joggade förbi och fotade i Uppsala förra året, men det var en annan. Lite lik, fast med "amerikalysen".
20240526_124037.webp

Var sugen som tusan på en Elise 111R en period, och provsatt en Exige på ett trackmeet med miataklubben. Den var inte helt självklar att ta sig i och ur! Men grattis Mats! :D

Tillbaka
Topp