Inte cykla Vätternrundan 2018 [intresseanmälan]

Vad är ni för snåljåpar? Det ska väl vara lite premiumkänsla på icke-deltagandet. Och då kostar det förstås lite.

Jag kan dock mot en ytterst modest ersättning på 3500 kr garantera icke-leverans av torra bullar, avsaknad av både diplom och medalj och ffa tillhandahålla en instruktion som säkerställer att man slipper en störtflod av andra cyklister i händelse av att man vill avstå att cykla VR.

Måste man sitta i soffan under icke-Vättern eller är det ok att sticka ut och cykla några hundra km så länge man håller sig borta från stora sjöar?

Måste man sitta i soffan under icke-Vättern eller är det ok att sticka ut och cykla några hundra km så länge man håller sig borta från stora sjöar?
Det är väl ett dygn då man bör hålla sig till intensiv soffträning i solidaritet med alla sina icke-cykla-Vättern kollegor. Men en kortis för att bunkra får bra!

Det bästa är att ligga kvar i sängen, så att man inte höjer pulsen och då råkar få lite konditionsträning. Då kan man få hjärtfel.

Kollar World Cup i dart (pågår hela helgen) så soffan är bokad. Sverige vann första gruppmatchen mot Litauen med 4-1 och möter idag Frankrike.
Suveränt skäl att inte cykla sjöturen.

Jag undrar verkligen om Serneke-klungan ska klara sub 7. 25 man, flertalet är pigga elitmotionärer.
Låter ruggigt snabbt för motionärer. Vättern är typ 30 mil. 4 × 7 = 28. Så blir väl över 40 km/h i snitt. Får de cykla före eller efter de övriga motionärerna. Annars blir det nog ruggigt mycket omkörningar vilket är lite utmanande ifall man vill cykla jättefort. Kul utmaning hur som haver sänds det i någon kanal så man har någon sportsändning att titta på när man sitter i soffan.

Lagom uppvärmd inför starten av ickecyklingen.
1000007142.webp

Låter ruggigt snabbt för motionärer. Vättern är typ 30 mil. 4 × 7 = 28. Så blir väl över 40 km/h i snitt. Får de cykla före eller efter de övriga motionärerna. Annars blir det nog ruggigt mycket omkörningar vilket är lite utmanande ifall man vill cykla jättefort. Kul utmaning hur som haver sänds det i någon kanal så man har någon sportsändning att titta på när man sitter i soffan.
De ska hålla ett snitt på 45,3 km/h. Två 60 sek stopp. Förningar i klungor som går i 50+ kräver ruggiga effektpåslag. Sedan trycka i sig högoktanig saftsoppa för att hålla pump. Det blir hårt på så få gubbar.

De ska hålla ett snitt på 45,3 km/h. Två 60 sek stopp. Förningar i klungor som går i 50+ kräver ruggiga effektpåslag. Sedan trycka i sig högoktanig saftsoppa för att hålla pump. Det blir hårt på så få gubbar.
Det låter ju som de där faktiskt ska cykla, så OT i tråden. Eller är det nån slags soffa som går i 45 km/h när de INTE cyklar?

Ska också tillägga att sabotage mot cyklister oavsett om det rör motionärer, elit eller till och med elcyklister är för mig likställt med terrorbrott. Jag är oskyldig till detta trots mitt beslut att inte cykla Vättern i år.

Borde inte anmälan till VR 2018 vara stängd vid det här laget? Eller har alla ni andra fixat tidsmaskiner utan att säga det öppet?
Trist men nubb-sabotaget 2025 iaf.

Borde inte anmälan till VR 2018 vara stängd vid det här laget? Eller har alla ni andra fixat tidsmaskiner utan att säga det öppet?
Trist men nubb-sabotaget 2025 iaf.
Vad jag har hört så är det här ett evenemang utan start/slut, så länge inte samtliga deltagare lämnar soffan samtidigt så pågår det vecka in vecka ut.
Man kan likna det vid spökskeppet Flygande Holländaren som aldrig når hamn på sin ångestfyllda resa.

Som en ond dröm plågas vi av Kaxholmsmassivet, torra bullar och en fadd smak av sportdryck. Vi ses ofta med en sånt oljigt avtryck av stora klingan på insidan av höger vad som aldrig går att tvätta bort.

Tillbaka
Topp