n3wton
Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag gnäller ju ofta på dig, men både dina ryggproblem och de andra bekymren som jag inte tar upp men som du varit väldigt öppen med i annan tråd är väl i princip lika gamla som mitt happymedlemsskap om jag får generalisera lite.Jäkla rygg, så fort jag försöker träna, något, jävlas den, oavsett vad.
då var det sagt.
Jag tänker dels att de till viss del hänger ihop (eller iallafall livsstilen som gör att de uppkommer), samt att det finns ett visst mått av sanning i uttrycket att inte göra något åt sin situation är detsamma som att aktivt faktiskt välja situationen (givet att man förstår vad som orsakar situationen, vilket jag gissar att du gör).
Så, gör du systematiska och långsiktiga åtgärder för att få ordning på besvären eller skrapar du bara på ytan? Både ryggen och det andra har ju en åtgärdshorisont på ett par år innan man får styr på dem, följt av livslångt åtagande att fortsätta med de goda vanorna. "Jojo" är väl nyckelordet man ska se till att undvika.
Jag själv har minst ett par återkommande misskötselgrejer jag ägnar mig åt, där den ena är stressrelaterad och den andra är att ägna viktiga människor rätt mängd uppmärksamhet. Båda är jag högst medveten om och det är ett work in progress. Bara för att vara tydlig med att jag kastar sten både i andras och mitt eget glashus.
Hejpårej!