Tour de France 2025

Tour de France 2025
Vi får se. Ska inte jinxa. Men inte ens du kunde väl tro på att han skulle prestera såhär bra hittills?
Det enda förvånande med MvdPs insats hitills är att han tog stryk i en puncheur-spurt mot Pogi, fast det är inte heller så förvånande med tanke på Pogis resultat so far i år.
Edit: rättat auto in-corrects dumhet. Tack @Peth

Senast ändrad:
Tour de France 2025
Ingen större dag nu igen, va? Vacchi o Adamsson bluddrar på om allt och inget och utbrytarna ligger stadigt nån minut före pelotonen. Få se om muren gör nåt men kanske gubben Thomas skall få sin sista etap idag?

Tour de France 2025
Jag gillade dagens etapp. Det var hårdkörning från start. De höll 54 km/h i snitt de första två timmarna. Svårt för en utbrytning att hålla när storstjärnorna ville ha etappsegern.
Det som slog mig var hur jäkla hårt de körde i sista backen. De hängde av MvDP, oan är ju inte direkt svag. Kul också att Vingegaatd satt som ett plåster på Pogacars rygg i spurten.

Tour de France 2025
Jag gillade dagens etapp. Det var hårdkörning från start. De höll 54 km/h i snitt de första två timmarna. Svårt för en utbrytning att hålla när storstjärnorna ville ha etappsegern.
Det som slog mig var hur jäkla hårt de körde i sista backen. De hängde av MvDP, oan är ju inte direkt svag. Kul också att Vingegaatd satt som ett plåster på Pogacars rygg i spurten.
Mkt taktik...

Tour de France 2025
Ja, jag tyckte också det var en fin etapp med hårdkörning. Vingegaard såg stark ut och att ha skakat av sig den svaga tempoinsatsen igår, Pogacar är givetvis storfavorit att ta hem det här men man ska inte misströsta om att det redan är helt avgjort. Pogi kan ha en dålig dag, Vingegaard kan köra sig i storform och göra ett kanon-bergstempo etc etc.

Lite udda att det nu är två renodlade platta etapper i helgen, de brukar väl ofta lägga mer "profilerade" etapper på helgerna. Nåväl, det kan ju hända saker ändå, hårdkörning och/eller kantvind som gör kaos med klungan om man får drömma lite. Annars ser man ju fram mot etapperna torsdag-fredag-lördag nästa vecka. :-)

Tour de France 2025
MvdP har 5001 x pengarna för totalseger på Unibet just nu. Det finns bara 35 spelbara cyklister och han är den med högst odds. Bara att sätta in pengarna @miyatafarfar !! :-)
Vad är oddsen på att han fullföljer touren överhuvudtaget? Han har väl redan uppnått mer än han planerade och med Philipsen ute vet jag inte riktigt vad som ska motivera honom att släpa sig över bergen.

Tillbaka
Topp