Myvelofit, någon som testat?

Hej!

Har en lvg cykel som jag försöker ställa in korrekt men får inte riktigt till det, får lite knäsmärtor, armbågasmärtor o dylikt.

När jag kikade på nätet så hittade jag myvelofit och på Reddit verkar de ha ganska bra lovord när det kommer till olika höjder på sadel, styre, stem mm.

Någon som testat och kan attestera om det är värt 800kr ish eller om man ska leta efter en riktig "bike-fit" företag?

Hälsningar cykelsicklarn.

Inte testat men är ganska sugen! Fått bra kritik på trainerroads forum :)

ChatGPT o dyl kommer nog att ta död på denna sorts betaltjänster rätt snart. Testade ChatGPT och bad om justering åt endurance-hållet på en icke-endurancecykel.

IMG_9754.webp

IMG_9755.webp

ChatGPT o dyl kommer nog att ta död på denna sorts betaltjänster rätt snart. Testade ChatGPT och bad om justering åt endurance-hållet på en icke-endurancecykel.

Visa bilaga 779788

Visa bilaga 779789
Har du gjort justeringarna också som den rekommenderar? För den är jävligt bra på att generera svar som låter korrekt, men den bara gissar och drar faktiska siffror från där solen inte skiner. Testa att fråga den igen med samma bild, eller ta en ny bild i samma position utan att göra några justeringar om den ser att det är samma. Om svaren skiljer sig vet du att det är skräpsvar.

@SIE kan du ge prompten så kan jag se om vi får samma svar med samma bild?
Bikefit suggestions please. Data:

Rider

Male
183 cm
88cm inseam
46 age

Endurance riding, comfortable road

Sen länkade jag till en video där jag cyklar på trainer i ca 30 sekunder. Svaret är alltså inte baserat på bilden jag postade, som är en skärmdump.

Har tidigare testat Myvelofit med ungefär samma rekommendationer (men färre details, pga free account)

Tillbaka
Topp