miyatafarfar
Aktiv medlem
Tour de France 2025
Kontantinsats here I come!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jinxningsmästare.Hmmm, hur blev jag indragen i det här?![]()
Jag ger dig 5002 gånger pengarna!Kontantinsats here I come!
Finns ju en viss sannolikhet att han kan vinna i Paris eller åtminstone kan hjälpa Groves.Vad är oddsen på att han fullföljer touren överhuvudtaget? Han har väl redan uppnått mer än han planerade och med Philipsen ute vet jag inte riktigt vad som ska motivera honom att släpa sig över bergen.
Kika på Monte Nerone imorgon då istället.Två skittråkiga etapper next. Come back on Monday !
Frågan är om han är med så länge. Antar att hans jobb idag är att cykla och se hur det går, men att slutföra touren som Pogis #1 bergs-domestique kan jag inte tänka mig är möjligt med en revbensskada (fraktur eller brott).Almeida intervjuas, intervjuaren frågar om det stämmer att han har en spricka i revbenet från kraschen igår. Almeida: ”Actually it is broken”.
Starka killar detta.
Ja det är ju ”vilodag” idag som tur är. ”Bara” 150 km och en kategori 4-kulle på ”endast” 1 km i slutet.Frågan är om han är med så länge. Antar att hans jobb idag är att cykla och se hur det går, men att slutföra touren som Pogis #1 bergs-domestique kan jag inte tänka mig är möjligt med en revbensskada (fraktur eller brott).
Jag skulle inte bli helt förvånad om han gjorde det. De är ju rätt vana vid smärta de där killarna. Sen kan han säkert få rätt bra smärtlindring.Frågan är om han är med så länge. Antar att hans jobb idag är att cykla och se hur det går, men att slutföra touren som Pogis #1 bergs-domestique kan jag inte tänka mig är möjligt med en revbensskada (fraktur eller brott).
Den här Touren riskerar bli ett sömnpiller. Dags att alla Ben Healy-typer kliver fram. Illa kvickt!Jo. Det har den varit sen TTn. Tyvärr,.
Pogi i ledning. JV & Remco trailar nära efter men hotar sldrig. Ända till Paris. Skitkul GC.Va? Det har ju varit en väldigt intensiv och fin första vecka. Detta är ju bara andra etappen av åtta där det inte varit mycket till attackcykling. Känns som en del har lite orealistiska krav.
Verkligen! Det är ett treveckorslopp. De ska ha varierande typer av etapper för alla sorters cyklister.Jag tycker att den har varit jättebra än så länge. Även om Pogi kan verka vara överlägsen så kan vad som helst hända. Såna här etapper som dagens hör ju till. Det är ju charmen med touren, alla alla typer av cyklister får sin chans. Jag håller alltid lite extra på de mindre lagen om de får i äg någon i utbrytning.
För många rödljus!Två långa raksträckor nu. Snark.
På tal om banan varför gör man såhär istället för att bara fortsätta på Rue de Laval genom staden?
Visa bilaga 779820
Det är mycket som är fult i klungan detta år…..cyklar, ställ, hjälmar…..En annan grej. Varför är deras senaste Colnago så ful?
Det var ju viss skillnad då det ju i princip var att bygga upp en konkurrerande ”cirkus”, var nog mest där skon klämde. Och naturligtvis i nervösa Sverige.Minns när tex Stenson började ta emot "smutsiga pengar" i golfen genom Liv touren. Det blev en kolossal massa kritik från alla möjliga håll. För Pogi och UAE verkar det totalt annorlunda, helt accepterat, ingen verkar bry sig nämnvärt och det verkar inte påverkat populariteten för fem öre.
Minns när tex Stenson började ta emot "smutsiga pengar" i golfen genom Liv touren. Det blev en kolossal massa kritik från alla möjliga håll. För Pogi och UAE verkar det totalt annorlunda, helt accepterat, ingen verkar bry sig nämnvärt och det verkar inte påverkat populariteten för fem öre.
Och det har förstört hela sporten för lokala fans. Nu är det dyra turistattraktioner ingen har råd med. Även Red Bull jobbar på samma sätt och köper upp anrika etablerade klubbar för att få en billig biljett direkt in i sporten. Flyttar till och med fotbollsklubben från sin lokala ort till en annan del av landet. Raderar all identitet, byter namn, logga och färger. In med massor av pengar, köp dig till högre ligor, sen kan du njuta av all bra PR. Kvar står lokala eldsjälar som fått sitt allt uppryckt med rötterna.Och inom fotboll och lagsporter har ju både ryskt, kinesiskt, och arabiskt ägande funnits i 20+ år iaf.
Verkligen kul. Då kanske han kan stöka till det senare!WvA två!!! Imponerande och lite oväntat.
Min spaning är att ASO vill att GC-åkarna ”vilar” över helgen för att kunna ge järnet på ”La fête nationale française”Lite udda att det nu är två renodlade platta etapper i helgen, de brukar väl ofta lägga mer "profilerade" etapper på helgerna. Nåväl, det kan ju hända saker ändå, hårdkörning och/eller kantvind som gör kaos med klungan om man får drömma lite. Annars ser man ju fram mot etapperna torsdag-fredag-lördag nästa vecka. :-)
Ja så kan det ju vara. När jag kollade almanackan för några veckor sedan och såg att 14 juli var på en måndag så var min första tanke "men måndagar är ju vilodag i Tour de France, kommer de verkligen att tillåta det?". Och nej, det blir det förstås inte utan en etapp skräddarsydd för utbrytningar. :-)Min spaning är att ASO vill att GC-åkarna ”vilar” över helgen för att kunna ge järnet på ”La fête nationale française”
Japp. Jag var nog lite otydlig och syftade på en GC som kännas avgjord redan nu (hoppas jag har fel).Jag tycker att den har varit jättebra än så länge. Även om Pogi kan verka vara överlägsen så kan vad som helst hända. Såna här etapper som dagens hör ju till. Det är ju charmen med touren, alla alla typer av cyklister får sin chans. Jag håller alltid lite extra på de mindre lagen om de får i äg någon i utbrytning.
De bryr sig nog inte om gcåkarna 14 juli. De vill att valfri fransman vinner.Min spaning är att ASO vill att GC-åkarna ”vilar” över helgen för att kunna ge järnet på ”La fête nationale française”
Om du menar medicinsk smärtlindring är jag rätt säker på att det inte är tillåtet i cykel, borträknat saker som kylsprej.Jag skulle inte bli helt förvånad om han gjorde det. De är ju rätt vana vid smärta de där killarna. Sen kan han säkert få rätt bra smärtlindring.
Idag 6:42 efter Milan. Tog det "medvetet lugnt" eller tvingades släppa?Frågan är om han är med så länge. Antar att hans jobb idag är att cykla och se hur det går, men att slutföra touren som Pogis #1 bergs-domestique kan jag inte tänka mig är möjligt med en revbensskada (fraktur eller brott).
Var Hinault verkligen en rent bevakande cyklist?Pogacar kör ju på offensivt i bergen även när han sitter i ledning, tycker det är betydligt roligare än när det bara bevakas. Sedan ska man ju inte heller underskatta äran att vi faktiskt får vara med när han som förmodligen kommer bli goat är aktiv. Merckx var väl senast det fanns en sån cyklist, och då var jag inte ens född.
Om du menar medicinsk smärtlindring är jag rätt säker på att det inte är tillåtet i cykel, borträknat saker som kylsprej.
UCIs medicinska regler kan dock göra att saker inte är ok även om de inte är förbjudna enligt dopningslistan. Quintana fick erfara det med just Tramadol 2022.Jodå, det går nog att få tag på en hel del bra skit. Tramadol som är en opioidlik substans blev satt på dopinglistan under 2024 (om jag inte missminner mig), så det är verkligen inte så att alvedon är förbjudet, direkt.