Tour de France 2025

Tour de France 2025
Av andra? Han halvhjulade Johannessen, norrmannen gick på en attack och vek skarpt åt höger. Det där var Pogis misstag, inte norrmannens.

Med det sagt, hoppas att det bara var smärre blessyrer för Pogacar. Han ser stark ut i år, en smäll bör inte göra att han tappar gc.
Norrmannen själv verkar inte hålla med dig. Jag litar mer på honom (och vad jag själv såg).

Tour de France 2025
Inte superklart vad "fortsätta i samma tempo som tidigare" innebär i det läget. Är ju en attack som går precis innan Pogacar går i backen.

Om Pogacar vurpat på egen förskyllan hade det i mina ögon varit helt ok för Visma att blåsa på allt vad de hade. Nu är det väl ändå Johannesen som är skyldig även om det förstås är helt oavsiktligt och lite av en "racing incident" och då kan jag tycka att det är snyggt att vänta in Pogacar.

Ett alternativ för Visma-åkarna hade varit att rulla med i gruppen men inte bidra till farthållningen. Tror inte UAE skulle varit direkt superarga över ett sådant beslut.

Nu var det, enligt uppgift från EF, innehavaren av den gula (tilliika innehavaren av den vita) tröjan som initierade vapenvilan (vilket även kunde anas senare i TV-bilderna). Samt att Pogi bara hade en hand på styret för att han snackade i radio när incidenten inträffade (vilket inte ursäktar men kanske förklarar varför han sopade i backen så lätt).

Oavsett kommer det inte vara roligt för honom att sova på vänster sida ett par dagar framöver...

Tour de France 2025
Nu var det, enligt uppgift från EF, innehavaren av den gula (tilliika innehavaren av den vita) tröjan som initierade vapenvilan (vilket även kunde anas senare i TV-bilderna). Samt att Pogi bara hade en hand på styret för att han snackade i radio när incidenten inträffade (vilket inte ursäktar men kanske förklarar varför han sopade i backen så lätt).

Oavsett kommer det inte vara roligt för honom att sova på vänster sida ett par dagar framöver...
Visma skulle kunnat gasa på oavsett vad EF gjorde så de var i alla fall ok med att inte gasa på.

Har bara gått på hjul en gång och vurpat och då med betydligt mindre kraftig sidledsrörelse från framförvarande än i detta fall och i klart lägre fart. Pogi är garanterat många klasser bättre än jag på cykeln, men jag skulle inte varit förvånad om han gått i backen även om han hade haft båda händerna på styret.

Tour de France 2025
Jag tror åtminstone UAE eller Visma kommer testa varandra upp för Solour för att känna på respektive lags hjälpryttare. Behöver inte hända jättemycket men skall bli intressant att se vem som sätter tempot och vad det får för konsekvenser.

Cyklisterna har förmodligen rätt bra koll på varandra, och jag tror det starkare laget kommer visa sig längst fram relativt fort.
Jag gissar att UAE inte kommer att göra något offensivt före slutbacken idag. Visma kan jag däremot se dra upp ett rätt bra tempo dels för att försöka eliminera Pogis hjälpryttare och dels för att se hur Pogi själv mår efter vurpan.

Tour de France 2025
Lysnade på Jorgensen intervju efter mål. "Ett inövat svar... Bla bla med ett avslut om sportsmanship"
Men gissar att de finns rätt mycket ilska där fortf mot Pogi o de Pogi gjorde mot honom i en tidigare Tour.

Tour de France 2025
Ben Healy verkar vara en skön lirare...🙂.

518933888_1138999461607432_3610423810004701951_n.webp

Tour de France 2025
Fokusera nu farfar, Girmay har varken rosat touren i år eller ben att klättra med.
Varför kör han så hårt då? Nästan som han tror att det är platt idag. Eller så vill han spurta fram till bergen för att inte tappa så mycket tid när dom andra kommer ikapp uppför..

Tror han och Quinn Simmons kommer vara röda lyktor bak på tåget idag. Aldrig att amerikanen skulle hänga med idag.

Tour de France 2025
Eller så vill han spurta fram till bergen för att inte tappa så mycket tid när dom andra kommer ikapp uppför..

Jag vet du är ganska ny på det här men du kan tänka att det är max 10-20 i klungan som bryr sig nämnvärt om vilken tid eller placering de kommit på när touren är slut, och kanske 10 som bryr sig riktigt mycket och verkligen går all in för att placera sig bra i sammandraget. Mer än 90% av åkarna har andra uppgifter eller målsättningar än att placera sig bra i totala tävlingen. En dag som idag är mångas mål att ta sig igenom etappen utan att missa maxtiden. Om de är en kvart eller halvtimme efter i mål spelar ingen som helst roll.

Tour de France 2025
Ben Healy verkar vara en skön lirare...🙂.

Visa bilaga 780939
Hehe

Lite märkligt att det inte görs än större grej av alla svenskkopplingar som finns till det teamet. De är ju nästan mer svenskt än amerikanskt. Annars är ju svenskar rätt bra på nypa efter minsta halmstrå när kommer till sånt, inom områden där det lite tunt med svenska inslag

Tour de France 2025
Hehe

Lite märkligt att det inte görs än större grej av alla svenskkopplingar som finns till det teamet. De är ju nästan mer svenskt än amerikanskt. Annars är ju svenskar rätt bra på nypa efter minsta halmstrå när kommer till sånt, inom områden där det lite tunt med svenska inslag
Lisma Vease-a-Bike körde ju med en liten logga för Leksandsknäcke på Sepp Kuss vänstra handske en etapp! Det kan vi också claima som ett svenskt lag hehe.

Tour de France 2025
Jag vill också ha en sån coach som peppar mig via radion, typ ”COME ON LAD” eller en arg italienare som aldrig är nöjd. Skulle lätt betala Garmin för sin ”plus”-tjänst om dom fixade det med lite AI så man har en egen personlig coach som man hör via ”radion” i hörlurarna. Gärna en man kan tweaka hur elak/snäll osv den är. Älskar verkligen radio-klippen man får höra och spetsar öronen varje gång.

Tour de France 2025
Pogacar är inte direkt lugn. Trodde nog att Vingegaard skulle bli helt avhängd. Men han ligger lugnt och jagar. Som människorna gjorde förr när dom jagade djur på savannen.

Tillbaka
Topp