Garmin Express

jarek996

Aktiv medlem
Garmin Express
Har skaffat ny Garmin 540, men kan inte "lägga" den in i Garmin Expres. Var i Rumänien 2v sen, men min Garmin (540) ville inte leda mig på planerade vägar (men gjorde det på tyska vägar 3 v sen) .Tror att måste uppgradera kartor, men som sagt, kan INTE tilläga ny enhet. Express hittar inte 540. Kan nån hjälpa?

Garmin Express
Inte helt 100 men det handlar om att tillåta enheter som ansluts, prova en annan kabel eller en annnan port. Förr var det viktigt med rätt kabel och att den var kort vil jag minnas

Garmin Express
Har du, som @Spacekitty var inne på, testat att uppdatera via Wifi. Det går numera. Tog iofs väldigt lång tid, men det är ju bara att låta ligga över natten. (om jag minns rätt så tog det väldigt lång tid via garmin express också)

Garmin Express
Garmin Express
OK, så det var kabel! ORIGINAL (Garmins) kabel funkade inte!!! Kopplade genom nån billigt "shit" (NetOnNet) för 15 kr och funkade direkt! Tack för hjälpen iaf 🤘

Garmin Express
Den skräpkabeln har Garmin inte skickat med dom senaste 10 åren. Måste vara nåt gammalt du grävt fram.
Är nästan 100% att det är deras. Har inte många C hemma, för jag precis skaffat "nyare" iphone med C 😅
WhatsApp Bild 2025-07-24 kl. 20.58.03_727c33db.webp

Garmin Express
OK, Garmin Express fungerar, men har en fråga till. HUR MÅNGA kartor rymmer 540? Har bara CENTRAL och ÖSTRA Europa, och det visar (kanske jag har fel) att minne är nästan full. Kan man inte ha fler kartor, eller en del ska INTE vara aktiva?
Och snälla. Bara ENKLA svar och inga "dataspråk" :ROFLMAO:

WhatsApp Bild 2025-07-29 kl. 10.14.02_8421a60a.webp

Garmin Express
Saxat från nätet
Here's how to manage it: Delete Unused Map Regions: Connect your Edge 540 to your computer and use Garmin Express. Go to "Map Details" or "Manage Maps" and completely remove any map regions you don't need (e.g., North America or a specific European region you're not using).

Jag förmodar att du inte har Amerikat så då återstår att ladda kartor utmed vägen. Ett sätt är att spara kartfiler i mobilen (om man har mycket minne), spara på usb-sticka. Jag laddade in kartor på ett internetcafé på min gamla garmin vars minne var mindre.
Nu kan inte jag 540 specifikt så jag vet inte om uppladdning måste göras via sladd.

Tillbaka
Topp