Hans__L
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Då får man vara tacksam för att ha tjuvstartat. En trevlig dryck. Och frukt är ju nyttigt...Är det inte 70-årsgräns på Calvados?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då får man vara tacksam för att ha tjuvstartat. En trevlig dryck. Och frukt är ju nyttigt...Är det inte 70-årsgräns på Calvados?
Tak!Polen, Gdansk?
Argument för att avstå en sådan öl idag kan vara:Varför inte en väl kyld SRINKA 5,3%?
Ja absolut, en god öl ska inte underskattas. Men att det skulle representera det goda i livet, eller en nödvändighet? Nä... Inte ens näraHe, he, he... Då går du till 100%, miste om allt det goda i livet!
En kall öl, (gärna fler), räknar jag som livets nödvändigheter.![]()
Fast det riktiga glaset är ju dubbelt så stort när det gäller MünchenölKöpte glaset för ett tag sedan men har inte haft rätt öl förrän nu. Visa bilaga 782185
Fast felstavat! Här kommer ett verktyg med rätt stavningVisa bilaga 782290
Bacho, rätt verktyg i värmen 32°C
Funderade på att korsposta, men avstod denna gången.
Det är orättvist att du sitter på ett jättelager såna där
Jag tror det var SISTA!Det är orättvist att du sitter på ett jättelager såna där![]()
Jag förstår som vanligt inget. Görs det riktigt öl utanför Belgien?Jag tror, att det är HÄR ska jag ev. hitta någon!
Ska cykla snart (4 eller 5/8 till 12-13 /8) från Donaus källan till Wien.
För mig, är det Donau som gäller, men för er kan det bli drömresa, om ni älskar ÖL
Man skär på tvären HELA Bayern, och i slutet hoppar man in till Österrike!
Många underbara öl, 1200 fantastiska km längs Donau.
Jag flyger till Basel, cyklar (genom Freiburg) till källan och sedan ner till Wien (flyg tillbaka därifrån).
Ca 20 mil om dan (lite beroende på HUR mycket vi dricker). Mycket grus och asfalt. 95% på cykelvägar
Om nån är intresserad, skriv på PRIV.
P.S några "prover":
Bild 1: 40 km från start, bild 2: 130 km, 3: 153km, 4: 154 km, 5: 174 km
Det är BARA 1 dagen
Sista bild: lite från Österrike:
Visa bilaga 782387Visa bilaga 782388Visa bilaga 782389Visa bilaga 782390Visa bilaga 782391
Visa bilaga 782393
Hur var den då? Jag har inte velat köpa den då det stod maltextrakt i innehållsförteckningen, om jag minns rätt.Förstår inte hur jag lyckats missa denna?!? Är nog för att den är så lik deras andra flaskor?
Hann fota innan solen kom fram igen. ;)
Visa bilaga 782482
Gott, uppfriskande! Gillar zwickl och keller bier.Hur var den då? Jag har inte velat köpa den då det stod maltextrakt i innehållsförteckningen, om jag minns rätt.
För länge sedan, fick 4 av 5 av mig. =)Någon som har testat Affligems dubbel?