Blockettråden 2

Blockettråden 2
IMG_9311.webp

Säkert varit uppe innan.

Blockettråden 2
Var lite sugen på ett par hjul här på happyride:

- Hej! Vad är det för innermått på dessa?
- inte den blekaste
- Ser ut att vara 19mm efter lite googlande. Jag tar dom, kan du skicka dessa?
- jag kan skicka om du står för frakten?
- Självklart! du får gärna posta dom till [min adress]
Skicka ditt nr så kan jag swisha för hjulen +frakt!
- vad kostar frakten

...hjuljakten fortsätter.

Blockettråden 2
IMG_9377.webp

Skulle lägga upp en annons för min trainer. Gjorde misstaget att skriva ”Maximal effekt: 730 W vid 20 km/h 1900 W vid 40 km/h”.

Deras AI flaggade då annonsen direkt. Antar att den tror att jag försöker sälja ett olagligt fordon under kategori ”cyklar -> tillbehör” enligt ovan motivering. Redigerade om men nu är allt låst och jag får inte en till chans.

Blockettråden 2
Visa bilaga 780380

Skulle lägga upp en annons för min trainer. Gjorde misstaget att skriva ”Maximal effekt: 730 W vid 20 km/h 1900 W vid 40 km/h”.

Deras AI flaggade då annonsen direkt. Antar att den tror att jag försöker sälja ett olagligt fordon under kategori ”cyklar -> tillbehör” enligt ovan motivering. Redigerade om men nu är allt låst och jag får inte en till chans.
De har missat I, det där är bara A. 😅

Blockettråden 2
Gissningsvis. Till AI.
Eller som när jag hade strul med en annan butik. Gjorde misstaget att köpa online, så den fysiska butiken kunde inte hjälpa mig. Dom sa att kundservice där satt i Filippinerna och översatte med AI. Det förklarade allt.

Det som stör mig mest nu är att det ligger ute massor av annonser för exakt samma trainer. Dessa har dock inte varit lika noga med beskrivning eller bilder. Min annons blir nekad pga ”fel kategori”, men jag använder samma kategori som dessa. En snabb sökning på deras egna sida hade ju löst biffen. Suck.

Blockettråden 2
Någon som fått sin gamla Canyon stulen? Säljes i delar och komplett samtidigt. Av två olika personer dessutom.

Bilagor

• Screenshot_20250727-230119.webp
    Screenshot_20250727-230119.webp
    201.3 KB · Besök: 159
  • Screenshot_20250727-225714.webp
    Screenshot_20250727-225714.webp
    150.5 KB · Besök: 160
Blockettråden 2
Ok om man drar en värderingsfråga här? Ultegra r8020 grupp med r8000 vevar i fint skick. Vad är rimligt att begära?
Här är någon som vill sälja en r8000 för 6k. Det är vad jag gav för samma grupp ny 2019 (iof på rea):

Så om det säljs för det priset borde du ju kunna få minst 1000 kr till.

Man kan köpa ny 105 för 609 euro, jag skulle ju personligen tänka minst 2000kr under detta för begagnad av tidigare generation:

Är du också medveten om att vissa r8000-vevar återkallades? Är din vev en av dessa och i så fall är den kontrollerad/verifierad? Det skulle påverka värdet.

Blockettråden 2
Diamond? 940? XT och reba.

935 var kol och såldes för 15000 hösten 2019 (typ?). 950 var Alu.

Edit. 940 verkar vara en billigare variant med NX och judy TK. Denna är trimmad med GX och kanske bättre gaffel.

Lätt värd 8?

1000005739.webp

Blockettråden 2
Här är någon som vill sälja en r8000 för 6k. Det är vad jag gav för samma grupp ny 2019 (iof på rea):

Så om det säljs för det priset borde du ju kunna få minst 1000 kr till.

Man kan köpa ny 105 för 609 euro, jag skulle ju personligen tänka minst 2000kr under detta för begagnad av tidigare generation:

Är du också medveten om att vissa r8000-vevar återkallades? Är din vev en av dessa och i så fall är den kontrollerad/verifierad? Det skulle påverka värdet.
Titta, du hittade en annons!
Lite pengar kan man nog få för grejerna

Shimanos återkallelse missade nog ingen men vad jag läste mig till under den tiden var det endast vissa serienummer som var utsatta, mitt vevparti ska enligt Shimano vara ok.

Blockettråden 2
Lite svårt att värdera. Utbudet på nya prylar är ju numera oerhört begränsat. Vill man ha Shimano med vajer till både växel och broms så är det väl bara Tiagra och lägre som finns kvar.

Blockettråden 2
Lite svårt att värdera. Utbudet på nya prylar är ju numera oerhört begränsat. Vill man ha Shimano med vajer till både växel och broms så är det väl bara Tiagra och lägre som finns kvar.
Jaså? Brukar välja jagwire för dom bitarna. en snabb sökning visar att jag kan beställa allt jag behöver för att knixa ihop alla höljen och vajer som behövs.

Blockettråden 2
Tror han menar att vill man ha en ny fälgbromsgrupp är det bara Tiagra att tillgå, inget högre.
Jag klickade hem en komplett Centaur 11 speed fälgbromsgrupp i vintras från tysken. Möjligt att det inte går längre men går att få ihop grejer om man beställer lösa delar. Kan tänka mig att det även går med Shimano R7000.

Edit: En snabb googling och hittade att det går beställa komplett Sram Rival 11 fälgbromsgrupp.

Blockettråden 2
Jag klickade hem en komplett Centaur 11 speed fälgbromsgrupp i vintras från tysken. Möjligt att det inte går längre men går att få ihop grejer om man beställer lösa delar. Kan tänka mig att det även går med Shimano R7000.

Edit: En snabb googling och hittade att det går beställa komplett Sram Rival 11 fälgbromsgrupp.
Är väl senaste generationens grupper som inte finns högre än 10-växlat. Om man ju räknar 4700 som senaste generationen när Cues finns.

Wheeltop har väl en trådlös som kan köra 12-växlat med fälgbroms om jag minns rätt iofs.

Blockettråden 2
Alla Shimano lvggrupper finns fortfarande med fälgbroms. Poängen var väl att man inte kan undvika elektroniska växlar på de nya dyrare grupper.

Blockettråden 2
Tillbaka
Topp