Vad hände med Ullna MTB XCO?

jais61

Medlem
Vad hände med Ullna MTB XCO? Jag har åkt runt i området och även upp på Ullnabacken men inte hittat några tecken på att det funnits någon trail där. Synd med tanke på möjligheterna i området.
Nybliven E-MTB åkare

Vad hände med Ullna MTB XCO? Jag har åkt runt i området och även upp på Ullnabacken men inte hittat några tecken på att det funnits någon trail där. Synd med tanke på möjligheterna i området.
Nybliven E-MTB åkare
Banan finns där. Parkera väster om backen vid parkeringen där det finns några små hopp, banan börjar där asfalten slutar.
Men slingan börjar växa igen, verkar inte underhållas längre.

Aha ok, det var intressant!
Får åka dit och kika igen kanske med en liten såg i ryggsäcken då. Läste något om att Täby kommun skulle ta tag i hela området och skapa något slags fritidsområde för många olika aktiviteter inklusive trails men det låg relativt långt fram i tiden.
Tack
Jan

Nej, det fanns inga spår kvar att åka på där. Har istället kört på Hacksta MTB i Åkersberga 4,12 km, kräver bilresa 20 min och cykelställ men banan är riktigt bra. Brukar bli en tur varje helg. Ett annat kul spår är: https://maps.app.goo.gl/hH1tGowVgGtEH266A?g_st=am Riktigt bra backar och kul sträckning ca 2,46 km lång. Men tänk på att man här samsas med människor till fots så jag brukar bara åka dit när vädret är dåligt..

Bilagor

• image.webp
    image.webp
    62.2 KB · Besök: 41
Senast ändrad:
Spännande! Ska kolla upp.

Har blivit tipsad om ett spår i skarpängs skog där jag bor, ska kika in de i helgen.
Men Hacksta mtb ska jag absolut testa :)

Tillbaka
Topp