TCR 2025 - Transcontinental Race, no 11

Kesenheimer strax i mål som första dam, och åtta i totalen! 💃

FB602C1B-B5E6-4142-BA7F-35D9BFD2E719.webp

När det gäller svansen på loppet verkar det vara många som inte kom så långt, och kanske överskattade sin förmåga. Trodde det var ganska hårda krav för att få starta. Hur som helst, kul att följa !

12 st verkar vara ombord dagens första färja. #166 Harald är nästan i Ancona, spännande att se vad han har för sig.

Det är 20-25 cyklister som är nära nog att hinna med nattfärjan.
Det var visst 13 st som tog dagfärjan.
Nattfärjan fick 25 ombord + #166 Harald från Ancona
Summa 39

Idag kom 17 med dagfärjan. Ingen annan siktar på Ancona ännu.

För herrarna kan man ju väldigt lätt se vem som varit först till resp. till resp. CP och vem som varit snabbast på varje delsträcka genom att titta på de grönmarkerade fälten.
1754768740522.webp

Någon som insett om man kan få fram motsvarande för damerna?

Nej precis. Skulle iofs kunna vara, även om blir lite långsökt kanske, att de tappat signalen blir osäkra och snurrar in en sväng på den vägen och ens GPS får signal igen och ruttar om en. Åtminstone min Bolt kan vara störigt snabb på göra det ibland om man avviker bara lite från planerad rutt.

Vad som ser ut att vara den fortfarande aktiva cyklist som ligger längst bak är Weatherall som efter drygt 150 mils cyklande är på väg mot starten av parcours 2.
1754769892557.webp

Inga enorma sträckor som tillryggaläggs per dag. Dessutom en något tveksam navigering i trakterna av Lugo.
1754770021824.webp

Inte heller Pamplona genomfors på speciellt rak rutt.
1754770103764.webp

Känns ju spontant inte som det borde vara jättesvårt att hålla sig på stora vägen.
Man är ju inte jätteintelligent efter så många dagar på vägen så det är väl inte helt omöjligt att de gjort någon tankevurpa. Men knepigt med två samtidigt om inte den andra bara tagit rygg på den första.

Man är ju inte jätteintelligent efter så många dagar på vägen så det är väl inte helt omöjligt att de gjort någon tankevurpa. Men knepigt med två samtidigt om inte den andra bara tagit rygg på den första.
Förvisso. Tänker dock att det hade varit mkt mer begripligt om det varit åt andra hållet, d.v.s. att rutten gick åt vänster och någon råkat fortsätta rakt fram.

Senast ändrad:
Nej precis. Skulle iofs kunna vara, även om blir lite långsökt kanske, att de tappat signalen blir osäkra och snurrar in en sväng på den vägen och ens GPS får signal igen och ruttar om en. Åtminstone min Bolt kan vara störigt snabb på göra det ibland om man avviker bara lite från planerad rutt.
Tror nästan alla har reroute avslaget. Det är med den man kan hamna på förbjuden väg. Vet att iaf en som blev diskad på TCRno9 när Garmin ruttade om på förbjuden väg.

Om det är ”problematiska” hundar som dykt upp och de vill undvika risk för att deltagare blir bitna låter det helt ok.

Däremot hade jag inbillat mig att parcourserna skulle vara hyggligt väl rekade.

Om det är ”problematiska” hundar som dykt upp och de vill undvika risk för att deltagare blir bitna låter det helt ok.

Däremot hade jag inbillat mig att parcourserna skulle vara hyggligt väl rekade.
Verkar mer som farlig väg skulle vara skälet. Tufft att få 15km och 200hm extra och ändå behöva passera nära en rörlig flock med hundar.
CC1 var ju först på plats så man tycker att de borde reagerat på parcouren, men det var kanske en annan trafiksituation då.

När det gäller svansen på loppet verkar det vara många som inte kom så långt, och kanske överskattade sin förmåga. Trodde det var ganska hårda krav för att få starta. Hur som helst, kul att följa !
(lite sent, glömde klicka på skicka ”svar” igår kväll)

Tänkte detsamma, verkar vara en ganska stor del av ”svansen” (typ 1/3 av herrarnas startfält) som ännu inte kommit över Adriatiska havet och nu bara har drygt 5 dygn att klara färja och resterande sträcka innan målet stänger.

Vad är vitsen med att ställa upp i lopp sär man rimligen vet att man inte kan få ett resultat även om man fullföljer ?

Framförallt om platserna är begränsade.
Samt mängden som anmäler sig och aldrig kommer till start.

Vad är kval-kraven för tcr?
Det finns inga krav. Ansökningen är dock lite småkrånglig med en massa frågor. Gissningsvis för att göra processen nog besvärlig för att slippa folk som får lite feeling och anmäler sig efter ett par glas vin.

De satsade på att få 100 startande kvinnor i år, så rimligtvis kom alla tjejer som anmälde sig till start. Bland herrarna behöver man lämna en meritlista, så där väljer man säkert ut en blandning av duktiga cyklister med bred erfarenhet samt en del " karaktärer" som kan tillföra loppet något unikt. Det brukar väl vara knappt hälften som tar sig i mål, så många tror jag inte fattar vad de ger sig in på. De som biter ihop, slipper sjukdom/skada eller maskinhaveri och tar sig i mål är alla HJÄLTAR🤘 Att ta sig in bland de 30 första som Sörman gjort är riktigt, riktigt starkt jobbat!

Det måste krävas en sån sjuk jävla vilja för att ta sig igenom det här loppet. Att cykla dag ut och dag in, ensam med ytterst lite sömn, eländiga vägar i halvknackiga länder. Och så ska man lita på att den rutten man har dragit fungerar. Det måste finnas så många hjärnspöken som bara väntar på att anfalla en. Hatten av!
Det är också helt galet när man vet hur jäkla stark Ricard är, att damernas topp 3 kom in före honom. Och för att inte tala om den sjuka cyklingen av Bosoni och Moritz. Jag skickar hatten. Den är av för alltid.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp