Blockettråden 2

Blockettråden 2
"samtliga komponenter Dura Ace", men ser ut som om det står Ultegra på kassetten...
Men det kanske bara är låsringen.

1754399166443.webp

Blockettråden 2
Någon som är sugen?

Visa bilaga 785107
Fin, men kanske någon nolla för mycket.
Annars har säljaren även en fin damcykel för 19.000:- och mängder med annat bös.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Blockettråden 2
"Nypris 5900-6200kr."

"Ord. pris 524x kronor"

IMG_5648.webp

Är månne inflationen inräknad? Kan passa på att säga att jag också köpte exakt samma tält för 2500:- men tyckte att det var för kort för mig, ynka 183 centimeter lång.

Senast ändrad:
Blockettråden 2
För mer än 2500:- men mindre än 6200:- så skulle jag kolla på Durston Dome 1+, finns i bikepack-version (alltså fler sektioner på kolfiberstavarna).

Jag har kört sommaren med tvåpersonersvarianten och det har funkat väldigt bra för två vuxna och är redigt mysigt med ett extra barn på 130 cm.

Blockettråden 2
"Nypris 5900-6200kr."

"Ord. pris 524x kronor"

Visa bilaga 785958

Är månne inflationen inräknad? Kan passa på att säga att jag också köpte exakt samma tält för 2500:- men tyckte att det var för kort för mig, ynka 183 centimeter lång.
Huh, jag köpte mitt för en tusing på xxl. Oprövat hittills, 183 cm :/

Blockettråden 2
Alltså, köpa hjul för över 50K SEK för att endast provmontera på cykel?!

Visa bilaga 787217
Nog för att jag gillar high end-prylar. Men köpa hjul begagnade för 50k när garantin förmodligen bara gäller första ägaren. Att det är kolfiber-ekrar gör inte suget direkt större.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Är folk avundsjuka eller vadå? Nu skulle jag aldrig köpa så dyra hjul men 20% rabatt låter ju enligt mig som en bra deal? Hur ofta kör ni sönder saker egentligen? Garanti hit och garanti dit, snart sparar kunderna så mycket på att ha nya saker med garanti så att tillverkarna går i konkurs! ;)

Blockettråden 2
Är folk avundsjuka eller vadå? Nu skulle jag aldrig köpa så dyra hjul men 20% rabatt låter ju enligt mig som en bra deal? Hur ofta kör ni sönder saker egentligen? Garanti hit och garanti dit, snart sparar kunderna så mycket på att ha nya saker med garanti så att tillverkarna går i konkurs! ;)
En stor anledning till att jag valt Zipp på min cyklar är livstidsgarantin. Nu har ju lightweight-hjulen kolfiber-ekrar vilket är långt ifrån lika hållbart som ekrar i stål samt rätt knepiga att byta. Så ja, köper man ett par sådan hjul så vill man nog ha garantin med. Sen tycker jag inte 20% från listpriset på ett par begagnade hjul är speciellt bra deal, oavsett garanti eller ej. Sådan rabatter är ju rätt lätt att hitta på nya grejer.

Blockettråden 2
Begagnatmarknaden kan ju se lite olika ut.
Tänk en beggad Ferrari F40 jämfört med en VW Passat. De där hjulen är nog mer åt Ferrari hållet för de som har råd eller vill ha såna.

Tillbaka
Topp