Bästa noise cancelling för cykling

CykelUlf_43

Aktiv medlem
Fast hela grejen med noise cancelling är väl att de tar bort ljud som inte är tal och skrik. Vill du ha tyst så är det hörselkåpor eller proppar som gäller.

Jag rekommenderar även en sovmask, då slipper man se eländet också! Jag har en sån här, då tror mina motcyklister att jag har koll på dem och då vågar de inte dumma sig.

Screenshot_20250824-142515.webp

Airpods max har bra brusreducering, men aldrig att jag skulle använda som till annat än att sitta still i soffan. Dom är obekväma, tunga och trillar lätt av om man rör sig för hastigt. Bra till posörer för cafésittning och liknande. Jag sålde mina.

Ett vadderat rum hemma, med utvändigt lås som någon annan har nyckeln till? Ingen skriker och cyklar om och allt är tyst och lugnt. Då slipper du allt du har bekymmer med i vardagen. Vi andra också! Win-win!

Peltorkåpor är väl ingen dum ide, kan du koppla med blåtand. Svårt att få över/under cykelhjälmen kanske.

Peltorkåpor är väl ingen dum ide, kan du koppla med blåtand. Svårt att få över/under cykelhjälmen kanske.
Hjälm ja, tyckte jag såg TS starta en liknande tråd där han efterlyser tips på hjälm som helst inte täcker huvudet då han pendlar genom innerstaden i tung trafik och gärna slipper paja frillan när det finns så många medtrafikanter tätt på som kan se honom.. eller hittar jag bara på nu?

Finns hörlurar med StVZO-godkänd noice cancelling, dom släpper genom ljudet av ringklocka, har för mig jag sett några på Ali.

Hjälm ja, tyckte jag såg TS starta en liknande tråd där han efterlyser tips på hjälm som helst inte täcker huvudet då han pendlar genom innerstaden i tung trafik och gärna slipper paja frillan när det finns så många medtrafikanter tätt på som kan se honom.. eller hittar jag bara på nu?
Det var inte jag som startade, har en hövding jag köpte billigt begagnat så det problemet har jag redan löst 😎

Men jag tror TS skulle behöva jobba hemifrån, men det kanske inte tillåts från trollfabriken?

Tillbaka
Topp