GoranS
Aktiv medlem
[OT] - Mondo i synnerhet och stavhopp i allmänhet
Lite för kallt tror jag.Jag tror han vill gärna göra det hemma, på Finnkampen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite för kallt tror jag.Jag tror han vill gärna göra det hemma, på Finnkampen.
Yep, det var det. Jävligt kul Finnkamp ändå!Lite för kallt tror jag.
Jo, alla världsrekord.Får väl bli på VM istället då så du får fler skor att granska. Eller görs det inte för alla rekord?
Lite för kallt tror jag.
Ska man tro detta borde han om det handlar om pengar snarast se till att "bara" slå ett VR per år. Ytterligare rekord ger närmast kaffepengar i jämförelse och gör det svårare att fortsätta sviten med världsrekordår. Med tanke på hur många VR-försök han gör så verkar det inte vara så krasst ekonomiskt tänkande bakom VR-försöken.Framförallt för lite pengar så det var nog aldrig aktuellt, det slösar man inte bort sådär.
Var på plats och hoppades på nytt Finnkamps-rekord men han var ju gnällig =)
Ska man tro detta borde han om det handlar om pengar snarast se till att "bara" slå ett VR per år. Ytterligare rekord ger närmast kaffepengar i jämförelse och gör det svårare att fortsätta sviten med världsrekordår. Med tanke på hur många VR-försök han gör så verkar det inte vara så krasst ekonomiskt tänkande bakom VR-försöken.
![]()
Duplantis okända guldgruva – så mycket tjänar han
Mondo Duplantis alla världsrekord är en guldgruva. Men inte på det sätt de flesta tror. De stora pengarna – bonusarna från hans storsponsorer – gäller bara ettwww.aftonbladet.se
Upsala IF!Alltså Mondo....VAD ska man säga?![]()
![]()
![]()
Gissar att klubben haft ganska precis noll att göra med Mondos egna träning- och tävlingsverksamhet. Känns mer som ett "familjeföretag".Upsala IF!
Är det bara jag som tittar på skorna?
Nejdå, jag tittar också på skorna.Är det bara jag som tittar på skorna?
Något speciellt du menar? Eller bara yrkesskadad i allmänhet?Är det bara jag som tittar på skorna?
Låter som en "kommentatorsskröna" om det som avses är ett verkligt odds hos något spelbolag. Visst fanns det en skaplig chans, men 1,01 är ett galet lågt odds.1.01 i odds på världsrekord på spelbolagen enligt kommentatorerna. Höga förväntningar??
Känns inte som att han fixat 1 cm högre idag, men det räckte ju!
Det kan jag tro på!Det var på VM-guld, jag lyssnade nog bara i bakgrunden. Men ändå:
![]()
Rekordlåga odds på Duplantis – tjänar mer på att panta
Armand Duplantis är storfavorit att ta hem VM-guldet i stavhopp i dag. Och inte tjänar man storkovan på att satsa pengar på honom, rapporterar Dagens Nyheter.omni.se
Världsrekord var 1.50 i odds.
Aha, fjädrande kolfiber sulor. Det förklarar saken !Är det bara jag som tittar på skorna?
1.01? Ingen aning, men spontangissning är att det i praktiken är detsamma som att spelbolaget inte "vill" ta spel på det.Finns det folk som ens spelar till ett så lågt odds?
Delvis.Aha, fjädrande kolfiber sulor. Det förklarar saken !
Mest att de kommer ligga i mitt rum igen snart. Och de är så, så "på gräns" varje gång.Något speciellt du menar? Eller bara yrkesskadad i allmänhet?![]()
Vad händer om du kommer fram till att de är över gränsen, ryker världsrekordet då?Mest att de kommer ligga i mitt rum igen snart. Och de är så, så "på gräns" varje gång.
Ja.Vad händer om du kommer fram till att de är över gränsen, ryker världsrekordet då?![]()
Mest att de kommer ligga i mitt rum igen snart. Och de är så, så "på gräns" varje gång.
Rätt ska vara rätt, klart man hoppar något lite högre om skorna har en inbyggd kängurueffekt.Väldigt populär du kommer att bli då!![]()
Detaljer som hjälper till att tillföra energi regleras. Jag har kämpat på att själva energiåterföringen ska regleras, men det vill WA och fram för allt tillverkarna inte.Jag hade ingen aning om att det var så detaljreglerat, så länge man inte tillför energi tycker jag inte det är fusk.
Hur pass serieproducerade är en sko som Mondos?
Huvudsaken är ju att skon finns på WA:s "compliant" lista. Isf har den redan kontrollerads tidigare. Detta blir en extra check att det var samma skor som då blev godkänd.Rätt ska vara rätt, klart man hoppar något lite högre om skorna har en inbyggd kängurueffekt.
Nu tror (hoppas) jag väl dock att Mondos nuvarande skor klarar en granskning av kitzblitz
Visa bilaga 793807
Visa bilaga 793808
![]()
Därför blöder Mondo när han slår världsrekord
TOKYO. Har ni funderat på varför Armand Duplantis blöder när han slagit världsrekord på sistone? Inför VM berättar stavhoppsfenomenet varför.www.aftonbladet.se
Jobbigt att vara tillverkaren om det visar sig att den inte uppfyller kraven!Huvudsaken är ju att skon finns på WA:s "compliant" lista. Isf har den redan kontrollerads tidigare. Detta blir en extra check att det var samma skor som då blev godkänd.