[OT] - Mondo i synnerhet och stavhopp i allmänhet

Får väl bli på VM istället då så du får fler skor att granska. Eller görs det inte för alla rekord?

Framförallt för lite pengar så det var nog aldrig aktuellt, det slösar man inte bort sådär.
Var på plats och hoppades på nytt Finnkamps-rekord men han var ju gnällig =)
Ska man tro detta borde han om det handlar om pengar snarast se till att "bara" slå ett VR per år. Ytterligare rekord ger närmast kaffepengar i jämförelse och gör det svårare att fortsätta sviten med världsrekordår. Med tanke på hur många VR-försök han gör så verkar det inte vara så krasst ekonomiskt tänkande bakom VR-försöken.

Ska man tro detta borde han om det handlar om pengar snarast se till att "bara" slå ett VR per år. Ytterligare rekord ger närmast kaffepengar i jämförelse och gör det svårare att fortsätta sviten med världsrekordår. Med tanke på hur många VR-försök han gör så verkar det inte vara så krasst ekonomiskt tänkande bakom VR-försöken.

Ja precis.

Ser väl rätt lovande ut för VM-guld. Kanske inte helt optimalt med fajt på 6,15 m med tanke på ev. VR-försök.

Det var det, men han hade lätt kunnat klara iaf 6.15 med aningen bättre tajming, höjden har han. Kul med lite match upp över 6m.

I lekmannens ögon ingen stor skillnad på hoppen vad gäller ribbpassage, två knappa rivning och en knapp "klarning". Är väl ingen annan hoppare som är så stabil tekniskt?!

Edit: Får nog korrigera mig själv. En del högre med höften i sista försöket.

Senast ändrad:
Är det bara jag som kommer att tänka på penntroll?

1757944533750.webp

1757944590575.webp

Senast ändrad:
1.01 i odds på världsrekord på spelbolagen enligt kommentatorerna. Höga förväntningar??

Känns inte som att han fixat 1 cm högre idag, men det räckte ju!

1.01 i odds på världsrekord på spelbolagen enligt kommentatorerna. Höga förväntningar??

Känns inte som att han fixat 1 cm högre idag, men det räckte ju!
Låter som en "kommentatorsskröna" om det som avses är ett verkligt odds hos något spelbolag. Visst fanns det en skaplig chans, men 1,01 är ett galet lågt odds.

Om man ska tro chatgpt så är Mondo nu delad åtta med Zelezny vad gäller OS- och utomhus-VM-guld i en gren. Skulle han ställa upp i och vinna VM 2027 och 2029 samt OS 2028 skulle han tangera Felix rekord på åtta guld. Sen är ju jämförelsen inte helt schysst genom att VM dels inte fanns före 1983 och dels gick bara vart fjärde år till att börja med.

1757952433746.webp

Jag hade ingen aning om att det var så detaljreglerat, så länge man inte tillför energi tycker jag inte det är fusk.

Hur pass serieproducerade är en sko som Mondos?

Väldigt populär du kommer att bli då! 😅😯
Rätt ska vara rätt, klart man hoppar något lite högre om skorna har en inbyggd kängurueffekt.

Nu tror (hoppas) jag väl dock att Mondos nuvarande skor klarar en granskning av kitzblitz (y)

:unsure:

1758012892029.webp

1758013002720.webp

Jag hade ingen aning om att det var så detaljreglerat, så länge man inte tillför energi tycker jag inte det är fusk.

Hur pass serieproducerade är en sko som Mondos?
Detaljer som hjälper till att tillföra energi regleras. Jag har kämpat på att själva energiåterföringen ska regleras, men det vill WA och fram för allt tillverkarna inte.

Serieproducerade är väl att ta i, men de som hoppar på elitnivå ska alla kunna ha den (och det har ju nästan alla också).

Rätt ska vara rätt, klart man hoppar något lite högre om skorna har en inbyggd kängurueffekt.

Nu tror (hoppas) jag väl dock att Mondos nuvarande skor klarar en granskning av kitzblitz (y)

:unsure:

Visa bilaga 793807
Visa bilaga 793808
Huvudsaken är ju att skon finns på WA:s "compliant" lista. Isf har den redan kontrollerads tidigare. Detta blir en extra check att det var samma skor som då blev godkänd.

Tillbaka
Topp