Blockettråden 2

Blockettråden 2
Vad är det här för något?
Hur gammal är den ungefär?
Vilket var det tänkta användningsområdet när den var ny?

Tjena!

Det är en Crescent Draupner och skulle vara för lite tuffare körning än vanlig XC. Fanns väl inget bra namn för det på den tiden dock.
Är ganska säker på att den kom 1998.

Blockettråden 2
Tjena!

Det är en Crescent Draupner och skulle vara för lite tuffare körning än vanlig XC. Fanns väl inget bra namn för det på den tiden dock.
Är ganska säker på att den kom 1998.
Tackar och bockar. Jag antog att det på den tiden precis som du skriver inte direkt fanns olika namn på olika former av MTB-cykling på samma sätt som det gör idag.

Blockettråden 2
Denna var ju tyvärr här på happy men tyckte det var kul resonemang. Jag ville inte swisha 6000 kr och hoppas att han postar. Men han har cyklat hela livet iallafall! XD:
1756472348034.webp

Blockettråden 2
Känns som att det finns två olika sorters annonsörer: en som hittat hit från Blocket och en som består av användare som är aktiva på forumet och varit reggade länge.
Jag brukar undvika den första typen, brukar framgå av inläggshistorik, registreringsdatum för användaren och historiken på dennes annonser.
Såg en annons idag som jag blev glad av:

Eloge till @J.Ström för snygga bilder, rimlig prissättning, och uppmaning att ta kontakt.
(Synd att kassetten är stor som en tiokrona bara, men det är ju inte annonsens fel i sig.)

Blockettråden 2
Såg en annons idag som jag blev glad av:

Eloge till @J.Ström för snygga bilder, rimlig prissättning, och uppmaning att ta kontakt.
(Synd att kassetten är stor som en tiokrona bara, men det är ju inte annonsens fel i sig.)

Vad är felet med detta? 11-42 är ju perfekta omfånget till stigcykling.

Blockettråden 2
Hur är den custombyggd tro? Någon som specat geon till Specialized och fått en cykel som passar som handen i handsken eller bara fläskat på diverse kul prylar?

Blockettråden 2
Han har tydligen fått den i inbyte en helt vanlig contessa speedster men slutat tillverkas så "speciell" i hans mening.

Bilagor

• Screenshot_20250904_183206_Facebook.webp
    Screenshot_20250904_183206_Facebook.webp
    123.7 KB · Besök: 148
  • Screenshot_20250904_183412_Facebook.webp
    Screenshot_20250904_183412_Facebook.webp
    108.7 KB · Besök: 144
Blockettråden 2
Blockettråden 2
2300 för 600-arabesqueväxeln! Det är min lyckodag, jag är en rik man
Här får man med en ram, vevparti och lite bromsar för en fjärdedel av pengen.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
en 8 år gammal modell, Garmin Edge 1030 för 3000 kr?

Som hittat! En ny kostade lite över 4000 för sådär +5 år sen :)
det är helt galet vad folk vill ha och säkert får för sitt gamla elektronikskrot. särskilt elektronik, när inbyggda batterier slitits och garantier gått ut, bör en inte betala mer än hundralappar för. det är ett rent lotteri om apparaten håller mer än några månader.

Tillbaka
Topp