[Annons] Elektriska stigar med Madeleine Riesel

Redaktionen

Medlem
Elektriskastigar-omslag.jpg

I första avsnittet av denna serie med elektriska stigar är vi uppe i Åre och möter Madeleine Riesel som efter några besök i Åre bestämde sig för att flytta dit och leva drömmen med liftnära downhill cykling.

Läs hela artikeln:

Förstod inte riktigt vad utmaningen var men jag röstar på Madeleine för hon hoppade högre och med mer steeze.
Madeleine har helt klart mer Steeze än jag. utmaningen var ifall jag kunde hänga på en cyklist som kör en elhoj. Och beroende på bana så gick det mer eller mindre, men så fort de blev lite brantare uppför och man inte kunde matcha 25km/h med mina ben så fick Madeleine en edge

Jag förstår att reklam är viktigt när sidan är gratis. Men när det är reportage, kan man inte fokusera på ämnet, istället för att störa det hela med töntiga inlägg om hur bra höghuset EV9 är? Sidan är ju ett Mecca för cykelentusiaster, hela reportaget faller, för mig, när dessa små instick kommer. Stängde av efter andra reklamsticket om hur bra det är med WTG, eller at kunna dela stöm från bilen. Fokus blir då väldigt difust.
Gör ett reportage om bilen, så kanske man slipper bli störd när andra reportage görs.

Det är ju ändå en bra funktion, som jag skulle önska på elbilar / hybridbilar. Att kunna ladda upp olika saker direkt från stora batteriet i bilen. Ett vanligt 220 uttag med ren sinus vore bäst !

Jag förstår att reklam är viktigt när sidan är gratis. Men när det är reportage, kan man inte fokusera på ämnet, istället för att störa det hela med töntiga inlägg om hur bra höghuset EV9 är? Sidan är ju ett Mecca för cykelentusiaster, hela reportaget faller, för mig, när dessa små instick kommer. Stängde av efter andra reklamsticket om hur bra det är med WTG, eller at kunna dela stöm från bilen. Fokus blir då väldigt difust.
Gör ett reportage om bilen, så kanske man slipper bli störd när andra reportage görs.
Du förstår, men förstår samtidigt inte?

Jag kan också acceptera reklam för att finansiera en bra produkt. Problemet är att när man döper om reklam till artikel försöker man vilseleda läsarna. Oskönt, Ohappy.

Det är gissningsvis inte speciellt mkt pengar i att driva ett cykelforum, så jag tycker att man som gratisläsare får ta att det
Mer än man skulle kunna tro, faktiskt ganska många miljoner per år enligt redovisningen. Jag hade gärna sett ett mera ideellt drivet forum och det har genom åren gjorts ett par försök att starta ett sådant men det har slutat med att det hela runnit ut i sanden tyvärr.

Senast ändrad:
Mer än man skulle kunna tro, faktiskt ganska många miljoner per år enligt redovisningen. Jag hade gärna sett ett mera ideellt drivet forum och det har genom åren gjorts ett par försök att starta ett sådant men det har slutat med att det hela runnit ut i sanden tyvärr.

Ja, då kan det vara rimligt att alla som skriver här får ersättning. 2kr per inlägg, och 1kr per bild kan vara rimligt. Utbetalas årsvis. Annars är det väl bara att sluta.

Det jag velat se är att man drev frågor som verkligen är viktiga och framförallt säkerhetsfrågor som lag om avstånd vid omkörning, väjningsregler gentemot cykelbanor och liknande. Tyvärr finns inte det intresset, antagligen för att det inte genererar direkta inkomster till ägarna av forumet.

Det står var och en fritt att starta ett eget cykelforum men det är svårt/nästan omöjligt nuförtiden. Testade själv för ett par år sedan men det föll. Det verkar vara facebook-grupper som gäller nuförtiden och inte forum.

Kanske det redan finns en fb-grupp som diskuterar säkerhetsfrågor inom cykling?

Det står var och en fritt att starta ett eget cykelforum men det är svårt/nästan omöjligt nuförtiden. Testade själv för ett par år sedan men det föll. Det verkar vara facebook-grupper som gäller nuförtiden och inte forum.

Kanske det redan finns en fb-grupp som diskuterar säkerhetsfrågor inom cykling?
Det är inte så mycket diskussion utan att kunna påverka beslutsfattare, som enskild eller i mindre grupp är det utsiktslöst, även organisationer som cykelfrämjandet har för liten tyngd. Men ett forum med många tusen läsare och användare borde kunna få ett bättre genomslag tycker jag. Fast det är väl mest pendlare som är berörda så intresset är kanske inte så stort här ändå?

Det har ju hänt ett antal ggr men om det är ett avslutat kapitel så är det väl inget att tjafsa om.....

Å andra sidan så förstår jag inte hur en artikel med affiliatelänkar kan vara en artikel och inte en annons....så jag tjafsar väl jag också. Artikel är kanske ett dåligt ord att använda om det är influencerverksamhet man bedriver. Det är nog content det handlar om mer än artiklar? Byt ord så slipper ägare och annonsköpare gubb-drevet.

Det har ju hänt ett antal ggr men om det är ett avslutat kapitel så är det väl inget att tjafsa om.....

Å andra sidan så förstår jag inte hur en artikel med affiliatelänkar kan vara en artikel och inte en annons....så jag tjafsar väl jag också. Artikel är kanske ett dåligt ord att använda om det är influencerverksamhet man bedriver. Det är nog content det handlar om mer än artiklar? Byt ord så slipper ägare och annonsköpare gubb-drevet.
Vet inte om ordet spelar någon större roll.
Det är väl om man håller på och tramsar med reklam inbakat i redaktionell text somör det folk stör sig på.
Annonsmarkerad, namnad som "artikel" eller inte. Känns inte som det spelar så stor roll. Intent är uppenbart ändå.

Vet inte om ordet spelar någon större roll.
Det är väl om man håller på och tramsar med reklam inbakat i redaktionell text somör det folk stör sig på.
Annonsmarkerad, namnad som "artikel" eller inte. Känns inte som det spelar så stor roll. Intent är uppenbart ändå.
Det är kanske personligt för mig men artikel kopplar jag till journalism men om Bianca gör smygreklam i nån "post" så hetsar jag inte upp mig över det. Bianca blir dock fälld regelbundet så det kan ju vara nåt att tänka på.

Lika bra att lägga ner allt då? Det blir bara skit hur man än gör. :ROFLMAO:

Jag hänger inte riktigt med i varför det är helt ogörligt att skilja på artiklar och annonser. Vi får nog förutsätta att det är ett val eller en kollision mellan två ambitioner.

Det blir nog skit ja. Ungefär som för LBS är det så klart kundens / sura gubbars fel.

Av olika anledningar släpper jag detta nu.

Jag hänger inte riktigt med i varför det är helt ogörligt att skilja på artiklar och annonser. Vi får nog förutsätta att det är ett val eller en kollision mellan två ambitioner.

I det här fallet är det dock inte så enkelt. Om man skriver en "recension" av en cykel som man får betalt för skulle jag kalla det för en annons. I det här fallet handlar "artikeln" huvudsakligen om cykling i Järvsö. "Annonsen" handlar om bilen. Så det är en annons i en artikel. Samma som "information" om rengöringsmedel och appar som dyker upp i YT-videos om cykling. Problemet här är väl att bilen dyker upp i rubriken också.

I det här fallet är det dock inte så enkelt. Om man skriver en "recension" av en cykel som man får betalt för skulle jag kalla det för en annons. I det här fallet handlar "artikeln" huvudsakligen om cykling i Järvsö. "Annonsen" handlar om bilen. Så det är en annons i en artikel. Samma som "information" om rengöringsmedel och appar som dyker upp i YT-videos om cykling. Problemet här är väl att bilen dyker upp i rubriken också.

Ja, och trots att Bianca inte kallar sin smuts för artiklar så åker hon jämt på böter.
Jag tror inte youtubers, influensers eller vad det nu är för löske ska påstå att det är artiklar de producerar.

Ja, och trots att Bianca inte kallar sin smuts för artiklar så åker hon jämt på böter.
Jag tror inte youtubers, influensers eller vad det nu är för löske ska påstå att det är artiklar de producerar.

Nu har jag aldrig sett Bianca men antar att hela hennes "artiklar" handlar om hennes egen smuts. I detta här fallet, och vid YT-videos som handlar om freeride cykling, kan man skippa annonserna och så få en artikel.

Tillbaka
Topp