Jag skulle behöva hjälp att välja

silvio

Medlem
Hej, jag skulle vilja köpa några hjul men jag vet inte vilken jag ska köpa. Det finns många alternativ på marknaden men jag är osäker mellan dessa. Vilken är bäst för ni?

zipp 303 XPLR SW.

reserve 42|49 dt180

reserve 40|44 gr dt180

scope artech 4.g

Zipp 303 Firecrest

ROVAL TERRA CLX II

Kan dessa Zipp 353 NSW-hjul användas eller skulle det vara problem med 40 och 45 mm-däcken? Jag har ett par sådana hemma men jag är osäker på om jag kan använda dom ? Som Gravel

Dom bästa hjul på marknad.
Jag ska bygga en värsting Gravel men jag vet inte vilken hjulet ska. Jag ha. vilken hjul är bäst till dig?

Borde inte Pfadfinder Evo vara med på den listan? Beroende på vad du lägger in i "bäst" såklart.

Ehh, inga av dem. Orkade inte kolla specarna på alla men de jag kollade på upplevde jag som alldeles för tunga för pengarna. Vill du ha lätta hjul? Köp ett par Farsports X4 eller X3:

Ingen egentligen erfarenhet av just dessa hjul ännu men det är de jag själv skulle köpt till min nästa gravel. Haft flertalet fälgar från dem varav jag byggt upp de flesta själv, men nu senaste köpte jag ett färdigt hjulpar EVO S5. Även om det säkert till stor del är placebo så känns de snabba, och vågen ljuger iaf inte…

Dom bästa hjul på marknad.
Jag ska bygga en värsting Gravel men jag vet inte vilken hjulet ska. Jag ha. vilken hjul är bäst till dig?
Snittar du som proffsen, 38 km/h på unbound så kan ju kanske aerofälgar ge några watts besparing. Men i mer normala hastigheter tror jag inte det ger något mätbart. Jag säger våga köra lågprofil och köp en riktigt lätt MTB-kolfiberfälg, Berd ekrar och lätta nav så kan du få ett hjulpar på under kilot, kommer garanterat ge en krisp upplevelse!

1757963743437.webp

Köp ett par Farsports X4 eller X3:
Haft flertalet fälgar från dem varav jag byggt upp de flesta själv
Säljer de fortf enbart fälgar? Det är även jag intresserad av
Men jag klarar bara av att hitta kompletta hjul hos

Säljer de fortf enbart fälgar? Det är även jag intresserad av
Men jag klarar bara av att hitta kompletta hjul hos
Deras branding har alltid varit rörig med minst tre olika förvirrande hemsidor. Nu verkar de dock tillsist ha standardiserat så att Farsports är deras märke för färdiga systemhjul där de även använder egna nav (även om de förstås i själva verket är rebrandade nav från H Works tror jag), medan man vänder sig till Wheelsfar om man endast vill köpa fälgar eller färdiga hjul där man mer fritt får välja komponenter såsom västerländska märkesnav.

Tack för länken
Men inte heller där lyckas jag hitta enbart fälgar.
Aha. Men de fälgarna är iaf de som skall gå att beställa löst, eller åtminstone för ett par år sedan så har jag köpt flera av de fälgmodeller de fortfarande har på hemsidan. Då gjorde vi alla affärer över mail vilket många av de kinesiska firmorna verkar gilla, det var dock inte jag som hanterade det men prova att maila dem? Vet att jag sett lösa fälgar till salu på AliExpress också men just nu hittar jag varken det eller kompletta hjul…

Tillbaka
Topp