Varning för ROSE bikes

Varning för ROSE bikes
Någon som köpt cykel från rose på senaste? Har det fungerat bra?
Jag beställde igår och pengarna har dragits i alla fall. Och jag har fått ett mail där de ursäktar sig lite att det kan ta 3 veckor innan den kommer. Ingen överraskning direkt med tanke på att det stod 5 veckors leveranstid igår. Men so far, so good… 😀

Varning för ROSE bikes
Beställde en Backroad på rean från dem tidigare i sommar. När jag packat upp och monterat ihop cykeln upptäckte jag en skada under skyddsplasten på överröret. Kunde vara enbart lacken, lr djupare 🤷. Väldigt god kontakt skulle jag säga utefter vad flera på övriga nätet skrivit ang deras support. Blev erbjuden 10% ytterligare rabatt. Avböjde detta och skickade istället tbax cykeln i retur och pengar tillbaka och gick istället på en Grail från Canyon outlet.

Varning för ROSE bikes
Ska man köpa en Rose-cykel är det väl läge nu innan de går upp 150% i pris. De verkar de ha ambitioner att göra samma resa som Canyon, komma bort från lågprismärkestämpeln. Nästa år går de in som cykelsponsor för storsatsande Unibet Tietema Rockets. Så vi kommer få se bla. Dylan Gronewegen på en Rose nästa år.

Senast ändrad:
Varning för ROSE bikes
Ska man köpa en Rose-cykel är det väl läge nu innan de går 150% i pris. De verkar de ha ambitioner att göra samma resa som Canyon, komma bort från lågprismärkestämpeln. Nästa år går de in som cykelsponsor för storsatsande Unibet Tietema Rockets. Så vi kommer få se bla. Dylan Gronewegen på en Rose nästa år.

Visste inte det, men det förvånar mig inte. De har redan höjts priserna en del, efter vi köpte en gruscykel till frun för lite mer än ett år sen.

Förresten har jag bara bra erfarenheten med Rose, både men fruns cykel och lite accessoarer senare.

Varning för ROSE bikes
Beställde en Backroad på rean från dem tidigare i sommar. När jag packat upp och monterat ihop cykeln upptäckte jag en skada under skyddsplasten på överröret. Kunde vara enbart lacken, lr djupare 🤷. Väldigt god kontakt skulle jag säga utefter vad flera på övriga nätet skrivit ang deras support. Blev erbjuden 10% ytterligare rabatt. Avböjde detta och skickade istället tbax cykeln i retur och pengar tillbaka och gick istället på en Grail från Canyon outlet.
Bra val, om du hade växt till dig lite kunde du ha köpt min ram 😉

Varning för ROSE bikes
Ska man köpa en Rose-cykel är det väl läge nu innan de går upp 150% i pris. De verkar de ha ambitioner att göra samma resa som Canyon, komma bort från lågprismärkestämpeln. Nästa år går de in som cykelsponsor för storsatsande Unibet Tietema Rockets. Så vi kommer få se bla. Dylan Gronewegen på en Rose nästa år.
Många som gör den resan tyvärr, YT gjorde ju samma sak. Min första riktiga DH Tues därifrån var ju ett kap med grejerna den var utrustad med :) skall man ha liknande cykel så får man ju ta banklån.

Varning för ROSE bikes
Jag beställde igår och pengarna har dragits i alla fall. Och jag har fått ett mail där de ursäktar sig lite att det kan ta 3 veckor innan den kommer. Ingen överraskning direkt med tanke på att det stod 5 veckors leveranstid igår. Men so far, so good… 😀
Liten uppdatering här. I tisdags fick jag en uppdatering om att cykeln var försenad och skulle komma om 5 veckor. Igår skickades den... :geek:

Varning för ROSE bikes
Idag dök den upp. Sjukt snygg om jag får säga det själv. :love: Imorgon ska det bytas hjul och sedan en provtur
1000004391.webp

Varning för ROSE bikes
Också köpt en Backroad FF, kom hem efter ungefär en vecka. Inte provcyklat utomhus än dock.

Har tidigare haft en Backroad från 2019 i storlek 59, denna köpte jag i XL, den känns större, men passar mig bättre känns det som. 194 cm lång för referens.
Hjulen är bytta till ett par 45 mm djupa i kolfiber, och herregud vilken fin cykel det är :)

Varning för ROSE bikes
Ni som valt en Backroad, hur känns den? Känns den stor eller kan man lita på deras storleksguide? Har ni valt en alu eller kolfiber?
Jag köpte en gammal alu med rsx 400 i höstas eftersom jag tycker bättre om den gamla ramen och den gamla size:ingen. Van vid Rose så stl aldrig nåt problem. Ett problem med de vanliga modellerna på senare år har varit ALR styrstammen som inte funnits som reservdel på jag vet inte hur länge. I skrivande stund finns den i 80/90 mm.

Tillbaka
Topp