Bra MTB 24"?

K-boy

Medlem
Bra MTB 24"?
Jag är på jakt efter en 24" MTB till min son. Jag kan inte särskilt mycket om cyklar och olika komponenter, men då vi börjat cykla en del stig tillsammans skulle jag vilja att den håller god kvalitet. Den ska alltså inte enbart cyklas till och från skolan utan den kommer utsättas för tuffare terräng. Är det någon som har tips? Jag kan tänka mig att betala ca 7-8000 kronor (gärna mindre)

Bra MTB 24"?
Jag skulle tveklöst köpt en utan dämpning. Jag tror att låg vikt är viktigare för barn. Med breda däck och lågt tryck går det mjukt och fint ändå.

XXLs XC240 Lite verkar vettig.

Den röda metallic-färgen är otroligt fin i verkligheten, bilden på hemsidan gör den inte rättvisa.

Själv köpte jag en begagnad Islabikes Beinn 26 till min dotter och satte på 53 mm breda däck. Det fungerar perfekt till stigcykling. Islabikes tillverkas dock tyvärr ej längre och är svåra att få tag på.

Bra MTB 24"?
Köpte en merida matts j24 till pojken som han varit svinnöjd med, dottern kommer troligen ta över den till nästa sommar. Låg vikt och lite krångel, kan rekommenderas!

Bra MTB 24"?
Jag skulle tveklöst köpt en utan dämpning. Jag tror att låg vikt är viktigare för barn. Med breda däck och lågt tryck går det mjukt och fint ändå.

XXLs XC240 Lite verkar vettig.

Den röda metallic-färgen är otroligt fin i verkligheten, bilden på hemsidan gör den inte rättvisa.

Själv köpte jag en begagnad Islabikes Beinn 26 till min dotter och satte på 53 mm breda däck. Det fungerar perfekt till stigcykling. Islabikes tillverkas dock tyvärr ej längre och är svåra att få tag på.
+1 på whiten. Ungarna har varsin. Hyfsat lätt och hydrauliska skivbromsar.

Bra MTB 24"?
White bör ju komma med rea snart med tanke på att det är höst.
Som lägst har den väl gått för 2999:- eller något, men dom priserna kanske vi inte får se igen.
Cykeln är faktiskt snygg IRL.

Bra MTB 24"?
Det är en ny modell, har för mig att den är lite dyrare. Ser fin ut.
Tror de redan kastat ut mycket cykel och börjat med skidor så vet inte hur det blir med rea

Bra MTB 24"?
Som andra har skrivit, undvik dämpning.
Utöver det så skulle jag säga att hydrauliska skivbromsar är ett krav. Små händer har mycket lättare att kontrollera bromsarna om de är hydrauliska.

Bra MTB 24"?
Möjligen är det någon form av klassmarkör att skryta om sin värdelösa crescent "mtb". Mina barn har inte bekrymrat sig i 24' tumms åldern.
Ska man cykla i skogen vill man ha andra grejor än till skolan men upp till 24'' duger white bra.

Den gamla 240 verkar i alla fall funnits 2024

Bra MTB 24"?
Möjligen är det någon form av klassmarkör att skryta om sin värdelösa crescent "mtb". Mina barn har inte bekrymrat sig i 24' tumms åldern.
Ska man cykla i skogen vill man ha andra grejor än till skolan men upp till 24'' duger white bra.

Den gamla 240 verkar i alla fall funnits 2024
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13567482#statistics jag har haft span på denna modellen... Det är den "nya".
Juli 2023?

Bra MTB 24"?
Tack för tipsen! White XC 240 Lite 25 känns som ett bra alternativ.

Jag har möjlighet att köpa en förmånscykel via jobbet och dessa två alternativ finns att välja på: Ghost Kato 24 Pro och Early Rider Seeker 24 och Superior TEAM 24. Är det någon av dessa som står ut lite extra? Hur står de sig jämfört med White XC 240 Lite 25?
Är du säker på att det bara är de alternativ som finns? Jag har en förmånscykel genom Bikelease och de hade inte den jag ville ha på sin hemsida. Men när jag kontaktade dem visade det sig att de har samarbete med massor av cykelaffärer så det var inga problem att gå via en av dem.

Tillbaka
Topp