[OT] HiFi, vad skall jag tjöpa (spannet är brett)
Eller tvärtom, tänk om din gamla DAC faktiskt låter bättre
Den "riktiga" AudioPro Wiim-serien säljs nog bara i Usa tror jag, försökte researcha den för nån månad sedan.
AudioPro's "vanliga" nya produkterna funkar i Wiim-appen, och kan grupperas med iallafall Wiim Mini, men har lite begränsade features och känns lite smått buggiga.
Räknar med att alla mina Audio Pro's kommer sitta bakom en modernare streaming-puck om några år.
Nu skriver du iofs att AudioPro högtalare funkar (isch) i Wiim-Appen.
Jag frågade AP
Kan jag köpa högtalare i den nya AudioPro W-serien, och i appen koppla ihop den och spela tillsammans med tex Wiim Pro, som i sin tur är ansluten till min förstärkare?
De svarade
Det är en krånglig fråga om man söker ett ja / nej svar.
Ja, de är kompatibla med Wiim Pro, men de är inte kompatibla trådlöst..
Försöker göra en liten summering till dig här nu..
Vill du använda WiiM Pro som central spelare:
Kör allting via WiiM-appen. Använd Audio Pro-högtalaren som ren aktiv högtalare via kabel.
Vill du bygga ett Audio Pro multiroom-system:
Låt W-högtalarna själva hantera strömningen via Wi-Fi och Audio Pro-appen. Då behövs ingen WiiM Pro alls.
Vill du bara spela samma ljud överallt:
Då kan du alltid lösa det “gammaldags” – koppla WiiM Pro till en förstärkare, och låt den skicka analog signal vidare till en Audio Pro-högtalare via kabel (eller parallellt).
Jag hoppas jag inte gjorde dig mer förvirrad åtminstone. Jag önskar dig en fortsatt fin dag
Vilket jag då tolkar som att jag inte kan köpa AP och Wiim och mixa och matcha fritt (och "framtidssäkert").
De svarar väl iofs från från ett audio pro perspektiv och sin app..Inte vad Wiim-appen klarar.
Jag har beställt en Wiim pro plus, som ska sitta kopplad till min gamla receiver. Jag får kanske testa att köpa en mini också och koppla till BT-högtalare med 3,5mm och se om jag kan få det snyggt.
Jag har läst saker på internet som antyder att det har funkat bättre mellan de två systemen, och vad jag förstår så använder ju AP link play (från Wiims ägare) men att det har begränsats.