Zwift - The tråd, frågor och svar, allmänt om Zwift

Click & Cog funkar också rätt kasst med PC för mig - den går ner i ngt slags sleep mode hela tiden. Är inne på min tredje enhet så det kan inte vara hårdvaran.....
Bara använt vid 3-4 entimmespass ännu, men ännu så länge inga problem alls. Parar enkelt och håller hela passet. Du kanske växlar för lite ;-)

Köpte Zwift Play på K&S för det verkade käckt, så nu måste man kanske börja med Zwift igen..
Finns det någon poäng med Cog? Och vad kostar Zwift numera?

Köpte Zwift Play på K&S för det verkade käckt, så nu måste man kanske börja med Zwift igen..
Finns det någon poäng med Cog? Och vad kostar Zwift numera?
Cog och växlarna är värt tycker jag.
Med Cog+växlarna (click+cog) går det lite tystare, mindre slitage och blir lite roligare, du blir heller inte lika begränsad med vilken cykel du slänger på trainern då den passar det mesta.

Kostnad är på 249:- i månaden för Zwift, kan brukas med friskvårdsbidrag.

Zwift har visst flyttat upp mig till kategori B. När jag skulle köra zwift unlocked så fanns det bara Kategori A att välja på idag. Det gjorde mig lite nervös. Men det gick bra. Hamnade i en klunga och låg bekvämt där tills det var 10 km kvar. Då ryckte jag. Trampa som fan för att komma ifrån och sedan paniktrampa när man ser att den jagande gruppen närmar sig. Haha det här var roligt.

4.8 gav Garmin mig i träningspoäng 😁

Sålde min gamla gravelhoj, som jag använde som Zwift-hoj, och min Direto Elite-trainer då jag tröttnade på Zwift.
Nu har det gått 2 år sen sist jag körde och har blivit sugen på att köra lite igen under vintern, så det var bara att beställa ett sånt här paket. Känns väldigt prisvärt!
Screenshot_20251020-172803~2.webp

Senast ändrad:
Sålde min gamla gravelhoj, som jag använde som Zwift-hoj, och min Direto Elite-trainer då jag tröttnade på Zwift.
Nu har det gått 2 år sen sist jag körde och har blivit sugen på att köra lite igen under vintern, så det var bara att beställa ett sånt här paket. Känns väldigt prisvärt!Visa bilaga 799790
Passade på och köpte samma paket på rean här om veckan. Står fortfarande i kartongerna och väntar på ledig tid till att rigga upp. Mycket sugen på testa gamification delen av det hela.

Passade på och köpte samma paket på rean här om veckan. Står fortfarande i kartongerna och väntar på ledig tid till att rigga upp. Mycket sugen på testa gamification delen av det hela.
Spännande och testa , hur lång tid tog det innan du fick hem grejerna och vart skickas det ifrån ?

Startade just prenumerationen månad till månad. Bytte land till Japan, för 2400 yen (~150 kr) är mindre än 20 euro. Vi får se om det funkar i längden, nu verkar det åtminstone vara up and running.
Bra tips. Fick nyss hem Zwift Play köpt här på K&S, men hade förträngt hur mycket Zwift har ökat i pris de senaste åren.. så nu klurar jag liiiiite på vilka andra billiga/gratis plattformar som lirar med Zwift Play (inte för att de måste göra det, jag har ju växlar och kassett)

Lyckades till slut para via Companion-appen. Bara hunnit köra ett par pass och hittills har den inte tappat connection / poweröverföringen än.

Gällande Cog och kontrollerna - Cog är nice, men virtuell växling suger jämfört med riktiga växlar. Eller så är jag bara för inkompetent.
Tycker det blir alldeles för stora hopp / ojämna hopp i utvecklad effekt på de virtuella växlarna.

Lyckades till slut para via Companion-appen. Bara hunnit köra ett par pass och hittills har den inte tappat connection / poweröverföringen än.

Gällande Cog och kontrollerna - Cog är nice, men virtuell växling suger jämfört med riktiga växlar. Eller så är jag bara för inkompetent.
Tycker det blir alldeles för stora hopp / ojämna hopp i utvecklad effekt på de virtuella växlarna.
Det finns ju lite inställningar för de virtuella växlarna i options. Har du labbat med det?

Jag saknar inte mina mekaniska växlar över huvud taget. Och jag växlar ju virtuellt med mina lätt ombyggda DI2-reglage. Otroligt nöjd med dem! 😃

Inställningarna är:
Gear Range: change the gearing range of your virtual shifting. Options are Mixed Terrain (1×24), Flat (53/39, 10-28), All-Arounder (43-35, 10-33), and Climbing (43/30, 10-36).
När det kommer till utväxling så finns tabellen för alla 24 växlarna här https://zwiftinsider.com/virtual-shifting/

Sen kan man ändra stil (?)
Shift Style: choose how your shifting buttons behave. Options are Sequential, Shimano Style A, Shimano Style B, and SRAM Style. (Shimano styles are only available for Zwift Ride users, since you need two shift buttons on each controller.

Däremot verkar man inte kunna pilla på utväxling i sig för att som irl ha överlappande drev.

Går ju att ta "medlemsskapet" i zwift på friskvårdsbidraget. Jag fick göra det utan något snack i alla fall. Men då finns det en del cykelfolk på vår firma och vdn är inbiten cyklist. Så det blev ju gratis. :)

Bra tips. Fick nyss hem Zwift Play köpt här på K&S, men hade förträngt hur mycket Zwift har ökat i pris de senaste åren.. så nu klurar jag liiiiite på vilka andra billiga/gratis plattformar som lirar med Zwift Play (inte för att de måste göra det, jag har ju växlar och kassett)
MyWhoosh är ett fullgott gratisalternativ. Vet ej om det lirar med Zwift Play (än). Den avgörande anledningen att jag unnar mig Zwift är att där finns de jag tränar med utomhus. Om du bara kör workouts, robo-pacers etc. och inte kör tillsammans med andra riktiga cyklister tillför Zwift ingenting.

Är det någon som har koll på exakta måtten på en Swift Ride, och då i minsta storleken.

Dom har specat "reach" och "stack", men det är ju mått som på en riktigt cykel inte säger något om styrets placering utan att även veta måtten på styrstamen.

Så vad menar dom? Vad är måtten till det faktiska styret?

1761164522108.webp

Är det någon som har koll på exakta måtten på en Swift Ride, och då i minsta storleken.

Dom har specat "reach" och "stack", men det är ju mått som på en riktigt cykel inte säger något om styrets placering utan att även veta måtten på styrstamen.

Så vad menar dom? Vad är måtten till det faktiska styret?

Visa bilaga 800137
Säger inte detta vad du önskar?

Screenshot_20251022-231755956 (1).webp

Säger inte detta vad du önskar?

Visa bilaga 800141
Ja.. 🤦‍♂️

Tittade på en annan tabell som inte var lika lätt att dela här, där fanns samma mått men utan ordet "Handlebar", såg det inte alls sen...

Pilen för C sitter däremot på bilden på platsen för ramens reach. Men D är rätt uppenbar att den handlar om styrets höjd

Ni som har den ramen, är den värd att köpa för att ersätta en gammal cykel pga stabilitet och funktioner? Eller är den bara ett vettigt köp om man annars skulle köpa en annan cykel enbart till trainern.

Ni som har den ramen, är den värd att köpa för att ersätta en gammal cykel pga stabilitet och funktioner? Eller är den bara ett vettigt köp om man annars skulle köpa en annan cykel enbart till trainern.
Skaffade den dels för att slippa slita på min cykel och ha den redo för soliga dagar. Men också för att frugan ska ha möjlighet om hon får feeling. Sedan var det skönt att köpa allt som behövs i ett nafs.

Ångrar man sig kan man sälja ramen och behålla trainern, ingick remotes utöver de inbyggda i styret.

Skaffade den dels för att slippa slita på min cykel och ha den redo för soliga dagar. Men också för att frugan ska ha möjlighet om hon får feeling. Sedan var det skönt att köpa allt som behövs i ett nafs.

Ångrar man sig kan man sälja ramen och behålla trainern, ingick remotes utöver de inbyggda i styret.
Ok tack. Min fruga lär aldrig i livet testa, ena sonen testar nog den dag de inför en tranpfri downhill-bana. Så de argumenten håller inte ens i mitt eget huvud.

zwift har gjort så det ser konstigt ut när man kopplar via direct connect, i senaste releasen...(som släptes i veckan)
Men det funkar körde 1 timme via wifi med kickr v6 nu ikväll.

zwift har gjort så det ser konstigt ut när man kopplar via direct connect, i senaste releasen...(som släptes i veckan)
Men det funkar körde 1 timme via wifi med kickr v6 nu ikväll.
Såg annorlunda ut igår på Apple tv....tänkte inte så mycket på det men man brukar se BT också, det gjorde man inte nu

Det jag har funderat på är att kalibrering av trainern har försvunnit. Innan fanns den vid ihopparning, nu hittar jag den ingenstans. Verkar ha försvunnit när jag började använda click, hänger det ihop?

Det jag har funderat på är att kalibrering av trainern har försvunnit. Innan fanns den vid ihopparning, nu hittar jag den ingenstans. Verkar ha försvunnit när jag började använda click, hänger det ihop?
Ligger inte i companion? Jag har aldrig haft nån hårdvara från Z men de vill väl ha den där?

Jag var sugen på en ride för att slippa ha två cyklar stående plus att det sliter på flickans cykel. Tyvärr tror jag 61cm är tufft för henne på 170mm vev trots att hon är 160

Finns vevar som är justerbara, 160-175 mm. Visserligen ytterligare 1000kr, men ändå.
Ok, så det är optional. Hade för mig att de var justerbara

Jag får mäta lite bättre men tyckte hennes sadel satt på exakt 61cm med 155vev.
Nu är det inte omöjligt hon kan sitta en bit högre. Det skulle i så fall stämma bättre med storlekstabellen

Sen har vi en kickr v5 tyvärr men vi kör bara erg....

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp