[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]

Skulle tro att det är Asien och troligen östra. Mer än så är ren gissning, men låt säga Lhasa då?

Kul! gissade att det var Japan, eftersom Lhasa var i fel land och vi skulle mer österut, och eftersom att det var på hög höjd, så drog jag till med Fuji.

Ny bild. Vilken flygplats är vi ovanför?
1761578414558.webp

@Mavve: Om du cyklat i Japan och har ork att plita ihop en RR tror jag många skulle uppskatta det. Inte mycket i den vägen finns mig veterligen på happy.
Har tyvärr inte så mycket att skriva om, var där en vecka 2019 för att kolla hotellet och omgivningen till Paralympics och under själva Paralympic så fick vi knappt gå ut och bara en väg att cykla på. Men nån gång ska jag dit igen o verkligen cykla där för det är otroligt häftigt o fint där!

Hurghadas flygplats är under 100 mil fågelvägen från flygplatsen vi söker, kan säga att man flyger mycket charterresor till landet och flygplatsen vi söker

Screenshot 2025-10-28 at 16.08.34.webp

En chansning som gick hem tots att jag själv trodde det skulle krävas en mer detaljerad plats.. Vart var jag på jobbresa för en massa år sedan?

Möjligt att jag missar något men jag har svårt att komma på någon rimlig strategi att söka sig fram till svaret, i alla fall med måttlig insats och begränsad mängd tur.

Får nog bara chansa hej vilt: Norra Garberg?

Möjligt att jag missar något men jag har svårt att komma på någon rimlig strategi att söka sig fram till svaret, i alla fall med måttlig insats och begränsad mängd tur.

Får nog bara chansa hej vilt: Norra Garberg?
Hmm, kanske avslöjar lite om olika syn på tråden. 🙂 Jag ser den mest som en utmaning av stilen "tycker jag känner igen mig, låt mig kolla lite...", och det är de bilderna jag i huvudsak gissar på själv. Jag tycker inte alla bilder måste vara möjliga att lösa rent med google-fu, även om man inte alls känner igen sig. Men det finns det olika åsikter om är jag säker på.

Jag kommer släppa lite ledtrådar över tiden om det inte kommer rätt gissning av någon som känner igen sig.

Norra Garberg är fel. Men vi är i Sverige ja. 🇸🇪

Hmm, kanske avslöjar lite om olika syn på tråden. 🙂 Jag ser den mest som en utmaning av stilen "tycker jag känner igen mig, låt mig kolla lite...", och det är de bilderna jag i huvudsak gissar på själv. Jag tycker inte alla bilder måste vara möjliga att lösa rent med google-fu, även om man inte alls känner igen sig. Men det finns det olika åsikter om är jag säker på.

Jag kommer släppa lite ledtrådar över tiden om det inte kommer rätt gissning av någon som känner igen sig.

Norra Garberg är fel. Men vi är i Sverige ja. 🇸🇪
Det var inte kritik, mer ett mumlande från min sida kring mina chanser att komma rätt. Jag har inte varit där bilden är tagen så för min del var googling och gissning de två alternativen.

Och jag håller helt med om att bilder inte behöver vara lösbara via googling. Omväxling är helt ok.

Tillbaka
Topp