Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, fel land. Längre öster ut.Skulle tro att det är Asien och troligen östra. Mer än så är ren gissning, men låt säga Lhasa då?
Stämmer bra, så långt upp man kan cykla (iaf med räcer)
Alicante-Elche Miguel Hernández AirportKul! gissade att det var Japan, eftersom Lhasa var i fel land och vi skulle mer österut, och eftersom att det var på hög höjd, så drog jag till med Fuji.
Ny bild. Vilken flygplats är vi ovanför?Visa bilaga 800907
Fel landAlicante-Elche Miguel Hernández Airport
Har tyvärr inte så mycket att skriva om, var där en vecka 2019 för att kolla hotellet och omgivningen till Paralympics och under själva Paralympic så fick vi knappt gå ut och bara en väg att cykla på. Men nån gång ska jag dit igen o verkligen cykla där för det är otroligt häftigt o fint där!@Mavve: Om du cyklat i Japan och har ork att plita ihop en RR tror jag många skulle uppskatta det. Inte mycket i den vägen finns mig veterligen på happy.
Nu kom vi längre bort.Nassau?
Hurghadas flygplats?Ledtråd: Vi är 300 mil bort från Eiffelltornet, (fågelvägen)
Närmast hittils, sett fågelvägen, men fel kontinent.Hurghadas flygplats?
Där kom den! Bilden är din!Larnaka så klart
Japp, din tur.South Park, Sofia?
Härligt! Var cyklade jag för två veckor sedan?Japp, din tur.
Korrekt! Mer specifikt var bilden tagen en bit öster om Borensberg. Din tur.göta kanal?
Rätt
Då postar jag nästa bild. Vad står det på den censurerade skylten i mitten (vilket är namnet på platsen)?
Gluggtorget i Harsa?Då postar jag nästa bild. Vad står det på den censurerade skylten i mitten (vilket är namnet på platsen)?
Visa bilaga 801072
Hmm, kanske avslöjar lite om olika syn på tråden.Möjligt att jag missar något men jag har svårt att komma på någon rimlig strategi att söka sig fram till svaret, i alla fall med måttlig insats och begränsad mängd tur.
Får nog bara chansa hej vilt: Norra Garberg?
Gluggvallen, men du får den.Gluggtorget i Harsa?
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.maps.app.goo.gl
Tyckte skyltningen på huset klingade bekant men naturen var ju uppenbarligen inte fjällen. Tyckte det andades lite Harsa så kollade spårkartan. Och se:Gluggvallen, men du får den.![]()
Det var inte kritik, mer ett mumlande från min sida kring mina chanser att komma rätt. Jag har inte varit där bilden är tagen så för min del var googling och gissning de två alternativen.Hmm, kanske avslöjar lite om olika syn på tråden.Jag ser den mest som en utmaning av stilen "tycker jag känner igen mig, låt mig kolla lite...", och det är de bilderna jag i huvudsak gissar på själv. Jag tycker inte alla bilder måste vara möjliga att lösa rent med google-fu, även om man inte alls känner igen sig. Men det finns det olika åsikter om är jag säker på.
Jag kommer släppa lite ledtrådar över tiden om det inte kommer rätt gissning av någon som känner igen sig.
Norra Garberg är fel. Men vi är i Sverige ja.![]()
Grymt goda våfflor när man skidat över myrarna!Tyckte skyltningen på huset klingade bekant men naturen var ju uppenbarligen inte fjällen. Tyckte det andades lite Harsa så kollade spårkartan. Och se:
Visa bilaga 801075
Google maps kunde ytterligare stärka platsen.
Har passerat men aldrig stannat för våfflorna. Men nu är det nog 8 år sen sist jag var i Harsa...Grymt goda våfflor när man skidat över myrarna!
Rätt!Grinda Värdshus?