Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Nu är verkligen hala säsongen här. Bilden (från igår) på battle scar besparar jag tråden 😅 Idag haltar jag rätt så ograciöst.
PXL_20251027_120115584.webp

Senast ändrad:
Säsongens första runda med pannlampa. Kändes konstigt: begränsat sikt, ingen vind och luften var varken varm eller kallt, nästan som att cykla naturstig inomhus.

Visa bilaga 801273
Väldigt bra beskrivning.
Var nere i Reaktorhallen under KTH igår, det här kändes typ likadant men mörkare och med träd

1000052716.webp

En bonusbild från igår. En lokalbo visade sonen "mini-Kristin", ett parallelspår av Kristin som är ännu brantare. Jag sade: "det ser lite snällare ut än rutten på Kristin". Sonen svarade "det är brant" (det menades: mycket för brant för dig att köra).

Screenshot_20251103-091416.webp

En bonusbild från igår. En lokalbo visade sonen "mini-Kristin", ett parallelspår av Kristin som är ännu brantare. Jag sade: "det ser lite snällare ut än rutten på Kristin". Sonen svarade "det är brant" (det menades: mycket för brant för dig att köra).

Visa bilaga 802045
Det på bilden tror jag väl är riktiga Kristin, iallafall det som är framför stenen. Men ja. Det är brant 😃

Nej, det är inte officiella Kristin. Efter snabba bermen kör man till vänster över platten isf följa höger runt platten och kör nästan rakt ner på andra sidan.

Det är väl den hemska slingriga linjen som går längst med skidbacken och sedan viker ner i det du visar på bilden. Typ bara skrå och brant och går ihop med Kristin igen vid trärampsdroppet.

Nej, det är inte officiella Kristin. Efter snabba bermen kör man till vänster över platten isf följa höger runt platten och kör nästan rakt ner på andra sidan.
Aha, isåfall börjar den högre upp än jag trodde, om jag förstår din förklaring rätt 😮

Nånting att kika på (och låta bli) till nästa år!

Tillbaka
Topp