Snygga gravels (30´-35´)?
Hej!
Ska köpa min första "riktiga" cykel. Har läst och youtubat så mkt att jag är på väg att fastna i nåt slags överslag / analysparalys.
Behöver hjälpa att snäva ner till några modeller som klarar första testet - estetik. Hade inte varit något som helst problem om inte budgeten varit begränsad (några seriösa habegär har inte ärlighetens namn inte uppstått under 50'). Sen får jag se om någon av dem dyker upp i rätt storlek på en eventuellt höstrea.
Prio 1 - snygg (ja, subjektivt). Tolkning:
- Rena klassiska linjer och färgsättning (blek pastelliga färger verkar tyvärr poppis nu)
- Aggressiv geometri, så kort head tube och horisontell top tube som möjligt *
- Gärna feta hjul
Budget 30´-35´ (vilket skulle kunna innebära cykel 20´+ hjul 10´).
Wilier Rave, gillar nog den bäst men svår att hitta i strl
Scott Addict Gravel 40, helt ok, inte superförtjust i färgsättningen som verkar vanligast (och den oranga varianten går bort)
Bianchi Impulso Comp - klassisk
Kanske nån tysk:
Canyon Grail - de billigare varianterna ser inte så spännande ut (Grizl är för mkt touring)
Cube Nuroad C:62 - mja, trist färg
Rose Backroad FF, mer pasteller tyvärr
Tycker den här Topstone Apex 1 ser rätt trevligt ut med uppdaterade hjul och lindor:
Återigen, förförd av hjul (Open U.P):
Så kanske en billigare grundmodell (men vilken) med uppdaterade hjul?
* Schindelhauer Hektor går som vardagscykel (fattar att den geometrin är en skev referens men...)
Övrigt:
- Vill köra på trainer i vinter (Swift verkar kul), ev lite ute beroende på väder
- Har hyfsat nära till Hellas och Tyresta så ska transportcyklas dit och sen ut på grusvägar (mer sugen på grus är terräng/knix)
- Gillar att köra hårt och kort (löpare som gillar max 10k)
- Rörlig/smidig, vill inte sitta upprätt
- 194 och kollar (nog) på L/58 främst pga horribla head tubes i större storlekar och vad det gör med utseendet
Tack & bock!
Ska köpa min första "riktiga" cykel. Har läst och youtubat så mkt att jag är på väg att fastna i nåt slags överslag / analysparalys.
Behöver hjälpa att snäva ner till några modeller som klarar första testet - estetik. Hade inte varit något som helst problem om inte budgeten varit begränsad (några seriösa habegär har inte ärlighetens namn inte uppstått under 50'). Sen får jag se om någon av dem dyker upp i rätt storlek på en eventuellt höstrea.
Prio 1 - snygg (ja, subjektivt). Tolkning:
- Rena klassiska linjer och färgsättning (blek pastelliga färger verkar tyvärr poppis nu)
- Aggressiv geometri, så kort head tube och horisontell top tube som möjligt *
- Gärna feta hjul
Budget 30´-35´ (vilket skulle kunna innebära cykel 20´+ hjul 10´).
Wilier Rave, gillar nog den bäst men svår att hitta i strl
Scott Addict Gravel 40, helt ok, inte superförtjust i färgsättningen som verkar vanligast (och den oranga varianten går bort)
Bianchi Impulso Comp - klassisk
Kanske nån tysk:
Canyon Grail - de billigare varianterna ser inte så spännande ut (Grizl är för mkt touring)
Cube Nuroad C:62 - mja, trist färg
Rose Backroad FF, mer pasteller tyvärr
Tycker den här Topstone Apex 1 ser rätt trevligt ut med uppdaterade hjul och lindor:
Säljes: Cannondale Topstone Custom AXS
Ny Topstone Apex 1 mekaniska växlar som byggts om till Rival XPLR AXS (12s) med zipphjul!! Strl L STAM Quarq Pow
happyride.se
Återigen, förförd av hjul (Open U.P):
Säljes: Open U.P. Large Shimano GRX Di2 Zipp 303 XPLR SW
Säljer denna fina Open U.P utrustad med Shimano GRX Di2 1x11s och Stages wattmätare i vänster vevarm.
happyride.se
Så kanske en billigare grundmodell (men vilken) med uppdaterade hjul?
* Schindelhauer Hektor går som vardagscykel (fattar att den geometrin är en skev referens men...)
Övrigt:
- Vill köra på trainer i vinter (Swift verkar kul), ev lite ute beroende på väder
- Har hyfsat nära till Hellas och Tyresta så ska transportcyklas dit och sen ut på grusvägar (mer sugen på grus är terräng/knix)
- Gillar att köra hårt och kort (löpare som gillar max 10k)
- Rörlig/smidig, vill inte sitta upprätt
- 194 och kollar (nog) på L/58 främst pga horribla head tubes i större storlekar och vad det gör med utseendet
Tack & bock!