diskussioner och ton

diskussioner och ton
Kul! Välkommen tillbaka!
Alltid härligt med folk som kör Campa! Vi behöver hålla ihop :-)
Men mitt inlägg om dig och BFS var inte korrekt nånstans så här i efterhand, men roligt att ni båda är aktiva (igen) med andra ord.
Och dina findäck sitter numera på Jean-Luc, en Peugeot PX10 som jag byggde i våras. Fy fan, undrar hur många cyklar jag hunnit igenom sedan maj. 😱

PS. Har Super Record 11-delat på Medlöparen nu. Bra skit, nästan som D-A. 😉

diskussioner och ton
han var väl tillbaks ett tag, men det var väl inte optimalt benötande av meningsmotståndare då heller?
Som sagt, jag vet inte bakom vilket nick han skulle ha dolt sig så jag har ingen möjlighet att ens gissa om det var samma person som tidigare figurerade under SF-nicket. Sen tror jag att jag läste en ganska liten del av de trådar SF "härjade" i så min SF-radar kalibrerades aldrig in speciellt väl.

diskussioner och ton
Jag tycker att du gjort det bra (och det stör nog endel). Cyklarna är okej också. :)
Jag vet inte om jag kan hålla med om sista meningen. Kasse har den dåliga smaken att blanda kromade ekrar med svarteloxerade fälgar och det gillar vi inte.
Men annars är det ett trevligt återseende.
Om tråden; inga kommentarer. Jag är av den uppfattningen att man är här frivilligt, läser de trådar som kan intressera och undviker de medlemmar som inte faller i smaken.

diskussioner och ton
Jag brukar tänka att det är ändå är lite fint att de personer som sticker ut mest i sin hårda/dryga ton hittar någon form av gemenskap på Happy. Med tanke på deras sociala kompetens anar jag att de har det rätt komplicerat vad gäller kärleks- och vänskapsrelationer i riktiga livet. På det sättet är Happy lite inkluderande. Sen behöver man såklart inte sympatisera med det de skriver.

diskussioner och ton
du brukar väl inte hamna snett i diskussioner iaf, verkar ha hjärtat på rätta stället, är inte elak. Iaf så jag uppfattar dej
BFS kan hamna snett i diskussioner han också. Som nästan alla som hängt här ett tag. Handen upp den som aldrig hamnat i ett hetsigt typ sju-sidors-tjafs om tex… …pedaler… :-)

Grejen är hur man hanterar det efteråt, kan man ”förlåta och gå vidare”? Som Kneecap klokt skrev stångas han ibland med en viss användare för att nästa dag tycka lika som den samma. Sunt och främjar ett trevligare forumklimat! Jag och BFS tycker samma om det mesta (vad jag sett) men olika om pedaler, men kan samexistera på Happy. Tyvärr har de sista åren präglats av mer långdragna fejder, vissa användare har gjort (mentala?) anteckningar om vad folk tycker om tex lädersadlar (inte det bästa exemplet, men nu ska vi inte dra igång något) och så fort användaren skriver något om tex utväxling är de där och får tråden att handla om läsersadlar igen för att kunna fortsätta fejden. Om beteendet ifrågasätts motiveras det med att det är moraliskt riktigt. Sjukt trist och främjar inte forumtrivsel.

Utan tjafs ett tråkigare forum. Men det går att tjafsa ihjäl ett forum också, så tjafsa med förstånd och måtta! :-)

diskussioner och ton
Hittade detta om SF så hans nya nick verkar inte finnas kvar

Sixten fors blev tidsbgränsat avstängd två ggr för att han inte klarade av att följa reglerna.
Efter tredje regelbrottet blev han permanent avstängd

Men han klarade inte av hålla sig härifrån utan kom tillbaka under en helt annan sig,
men det upptäcktes och han blev ännu en gång permanent avstängd
Men om han finns här igen för femte gången under en tredje sig har jag ingen aning om.

diskussioner och ton
BFS kan hamna snett i diskussioner han också. Som nästan alla som hängt här ett tag. Handen upp den som aldrig hamnat i ett hetsigt typ sju-sidors-tjafs om tex… …pedaler… :-)

Grejen är hur man hanterar det efteråt, kan man ”förlåta och gå vidare”? Som Kneecap klokt skrev stångas han ibland med en viss användare för att nästa dag tycka lika som den samma. Sunt och främjar ett trevligare forumklimat! Jag och BFS tycker samma om det mesta (vad jag sett) men olika om pedaler, men kan samexistera på Happy. Tyvärr har de sista åren präglats av mer långdragna fejder, vissa användare har gjort (mentala?) anteckningar om vad folk tycker om tex lädersadlar (inte det bästa exemplet, men nu ska vi inte dra igång något) och så fort användaren skriver något om tex utväxling är de där och får tråden att handla om läsersadlar igen för att kunna fortsätta fejden. Om beteendet ifrågasätts motiveras det med att det är moraliskt riktigt. Sjukt trist och främjar inte forumtrivsel.

Utan tjafs ett tråkigare forum. Men det går att tjafsa ihjäl ett forum också, så tjafsa med förstånd och måtta! :-)
Klockrent inlägg. Den bästa tråden om utväxling här på forumet hittar du i tråden om Borås Cykelfabrik.

diskussioner och ton
Jag vet inte om jag kan hålla med om sista meningen. Kasse har den dåliga smaken att blanda kromade ekrar med svarteloxerade fälgar och det gillar vi inte.
Men annars är det ett trevligt återseende.
Om tråden; inga kommentarer. Jag är av den uppfattningen att man är här frivilligt, läser de trådar som kan intressera och undviker de medlemmar som inte faller i smaken.
Hörrudu, gamle man, var ser du svarteloxerade fälgar till kromade ekrar?

diskussioner och ton

Inte för att dra igång (fortsätta) ett tjafs, men tycker vi verkligen olika om pedaler? Jag tycker de flesta pedaler har sin funktion (jag använder både spd och plattisar och har, håll i er allihopa, tom kombipedaler!). Vissa gillar att klicka i sig, andra att inte klicka i sig. Inget konstigt med det.

Däremot finns det personers internet-persona (rätta mig om det stavas annorlunda) om inte går ihop med varandra. Så det blir långdragna fejder som bara väntar på att blossa upp igen. Intressant, men också lite tråkigt.

"Tjafsa med förstånd och måtta!" (utmärkt formulerat) borde kanske vara nåt man måste klicka i när man blir medlem?

diskussioner och ton
Det måste du. Det där är kromade, franska stålfälgar. Och inga kommentarer om eventuell usel bromsverkan - de är nämligen originaaaal.
Bromsverkan? Du cyklar väl för att komma framåt och inte för att bromsa?
Vad än ytan är, är den svart eller hur? Och ekrarna krom eller RF? Kan ge mig fan på att nipplarna är brons också!

diskussioner och ton
Nu med bildbevis! Och så uppstod ett utmärkt tillfälle att bevisa att TS har fel och att vi (läs: @Pfaff) minsann kan erkänna våra misstag! 😘
IMG_9912.webp

Svarta fälgar på en sådan cykel. Tss, jag hade aldrig kunnat se @HåkanC i ögonen igen.

diskussioner och ton
Nu med bildbevis! Och så uppstod ett utmärkt tillfälle att bevisa att TS har fel och att vi (läs: @Pfaff) minsann kan erkänna våra misstag! 😘
Visa bilaga 804074

Svarta fälgar på en sådan cykel. Tss, jag hade aldrig kunnat se @HåkanC i ögonen igen.

Nu tycker jag dock att det har blivit rätt mycket OT. Jag tror inte att TS menade diskussioner kring "färgton" när han skrev "ton" i rubriken.

Senast ändrad:
diskussioner och ton
Jag brukar tänka att det är ändå är lite fint att de personer som sticker ut mest i sin hårda/dryga ton hittar någon form av gemenskap på Happy. Med tanke på deras sociala kompetens anar jag att de har det rätt komplicerat vad gäller kärleks- och vänskapsrelationer i riktiga livet. På det sättet är Happy lite inkluderande. Sen behöver man såklart inte sympatisera med det de skriver.
Man får kanske ha i åtanke att skrivna formuleringar, utöver själva budskapet, också färgas av både skribentens förmåga att uttrycka sig och läsarens tolkning. Jag tillhör di där gamla som, när nätet var nytt, lydde under kutymen att inte lägga vikt vid felstavningar eller upplevd ton, utan att bara ta fasta på det faktiska budskapet. Så uppfattade i alla fall jag kutymen på 90-talet, även om det kanske varierade i olika kretsar.

Det var dessutom i regel kommunikation i små grupperingar där man faktiskt kände varandra som personer även utanför tangentbordet, vilket gjorde att en hård formulering lättare togs med en klackspark. Kanske samma gällande Happy, färre känner varandra, och då blir det lättare att misstolka ton och intention.

diskussioner och ton
Ett gäng excentriska nördar varav åtminstone 25% har nån bokstavsdiagnos som ska enas om vilken som är bästa slang, däck, tätningsgucka, geo, sadel, sittställning, rammaterial, utväxling, bakväxel, baknav, aerofälg, lampa, cykeltyp för olika tillämpningar. Kan det bli annat än bråk? Jag tycker det är världsfrånvänt att tro att alla dessa ordväxlingar skulle kunna genomföras utan att det hettar till eller att nån tappar humöret.

I ett förhållande, är det eftersträvansvärt att det aldrig blir öppna konflikter? Är inte aggressivitet en del av vårt dna? Kan man vara engagerad och aldrig bli irriterad på en meningsmotståndare? Jag tror inte det.

diskussioner och ton
En liten fundering.

Jag och säker många andra som hängt här ett tag har petat in en och annan person på ingorera-listan.

Det innebär att jag sitter och tycker att formuet har "ok" ton, bakom mina filter, men kommer man in som ny så ser man en annan verklighet.

Är det fler än mig som bara tröttnat och dolt folk, eller är ni mer hardcore och bara sållar i realtid?
Har dolt ett 20-tal personer. Ser dem ju titt som tätt ändå när jag är inne oinloggad. Men det kortar ner trådarna avsevärt eftersom det är killgissarna som är på listan. Och något enstaka miffo.

diskussioner och ton
Ja. Eller jag vet ju inte vad hans riktiga namn är så jag kan inte veta om det är hans riktiga namn. Jag skulle dock ha bli väldigt förvånad om det är hans riktiga namn.

Har jag skrivit något som är felaktigt m.a.p. detta?

Nej du har inte skrivit något felaktigt . Tänkte bara om du visste om att det inte var hans riktiga namn

diskussioner och ton
Västkustens pärla!
Trevligt att se dig här igen
Fast samtidigt var jag glad över att höra att du hade fullt upp och bra där du var/är ändå. 🙂

Blev tipsad av @kais01 om tråden och kände att jag ville svara lite snabbt:

Det var inte bara att jag lade för mycket tid på
Happy...
Jag har alltid försökt stå upp för det jag tycker är bra värderingar..
ta ett chill pill och acceptera att vissa människor helt enkelt är… oförbätterliga... Jag önskar fortfarande fler glada tillrop och färre kritiska tråkkommentarer på Happy...
Kungsbackacyklisten...
Och nu är jag ju här igen då. Det här gick ju sådär bra.

Puss och kram.
Visa bilaga 804069

Tillbaka
Topp