[Artikel] Vilka cykelmedier konsumerar Happyrides redaktör?

Redaktionen

Medlem
IMG_9483-2000x1500.jpg

Inför stundande ledigheter tänkte jag passa på att lista lite grejer som jag gillar att läsa, titta, lyssna på. Vissa för skojs skull andra för att jag vill lära mig mer om träning andra för att det ger en omvärldsbevakning av vad som händer inom cykelsfären.

Läs hela artikeln:

Bra lista där, jag kör typ samma:
- The Bonk Bros och Babes
- Lanterne Rouge Cycling Podcast
- Cyclocross Social Podcast
- Watts Occuring
- The Matchbox

Kul lista! Har så lite tid och många intressen att det mest blir Lanterne Rouge och ibland någon TrainerRoad podd. Gillar att läsa Daniel Bensons WT rapportering; han är snabbt ute med nyheter och håller det enkelt och tydligt. https://dnlbenson.substack.com/

Matchar mycket det jag själv lyssnar på. En som inte var med är the inside line av vital mtb. Skön mountainbike pod med USA fokus. Kan verkligen rekommendera deras senaste avsnitt om YT's återkomst samt deras avsnitt med dakotah norton under downhill säsongen.

Slår ett slag för Escape Collective! Jag har varit medlem i ca två år och tycker det är värt varenda krona. Välarbetade och bra skrivna artiklar och bra poddar. Skönt med oberoende media som inte lutar sig på betalda annonsplatser och betalda samarbeten.

Även The Radavist, Bikepacking.com, Pinkbike besöks nästan dagligen. René Herses Journal är kul ibland.

Slår ett slag för Escape Collective! Jag har varit medlem i ca två år och tycker det är värt varenda krona. Välarbetade och bra skrivna artiklar och bra poddar. Skönt med oberoende media som inte lutar sig på betalda annonsplatser och betalda samarbeten.

Även The Radavist, Bikepacking.com, Pinkbike besöks nästan dagligen. René Herses Journal är kul ibland.
Är det inte typ 1000spänn per år?
Jag lyssnar på en del av deras gratisavsnitt.

Det stämmer. Men vad kostade inte de cykeltidningar som vi prenumererade på back in the day? Folk har blivit så vana att få saker ”gratis”. Jag är glad för mina DN, NYT och EC prenumerationer.

Intressant. Gissar att vad man konsumerar i stor utsträckning är en återspegling av vilken cykling man sysslar med (eller är intresserad av). Jag cyklar ju enbart mtb och företrädesvis trail/enduro/dh så mitt urval blir väldigt annorlunda jämfört med tex @tobiasbjorkgren och en del av er andra här i tråden. Men kul att det är så stor spännvidd på folk här på happy.

Poddar:
Downtime - The Mountain Bike Podcast (mest dh, mycket intervjuer med dh-stjärnorna i WC)
The Ride Companion (Olly Wilkins och Davi, freeride/dh)
Moving The Needle (Andrew Neethling, fd wc dh intervjuar stora namn inom dh/enduro)
Just Ride (Red Bull podcast med Rob Warner och Eliot)

Youtube:
GMBN, GMBN Tech, Max Fredriksson, Sam Pilgrim, Matt Jones, Jono Jones, Rémy Métailler, Brendan Fairclough, Berm Peak (+Express), Pinbike, MBUK TV, Red Bull Bike, Park Tool mfl

Har nästan helt slutat att konsumera cykelmedia. Lyssnar fortfarande ibland på Watts Doc (Empirical cycling) men det är kanske mest för att irritera mig. :) Brukade lyssna på det mesta från Escape Collective och vad de nu hette innan dess, Fast Talk och That Triathlon Show. Och en massa annat. Men vad gäller träning så har man hört det mesta efter tag. iaf det mesta som är vettigt. Men t. ex. Fast Talk har ju en del nytt ibland som de antagligen får betalt för. 😀 Kanske blir kul igen om man får vila i några år.

Tillbaka
Topp