Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Sista juicen i Soria för den här gången. Hemfärd i morgon, om SAS hinner uppgradera sina Airbus 320...

20251129_110429~2.webp

Det var en redig backe det där! Körde riktigt försiktigt då jag inte visste hur jobbigt det skulle bli. Kändes som att göra track stand uppför backen, förstod knappt att jag kom framåt för att det gick så långsamt.
När jag svängde ner på 605:an från Ayacata förstod jag att jag måste ha dött på VOTT för det var fan himmelriket i ett par kilometer. Vackert landskap, perfekt asfalt och långa böljande kurvor. 😍😍 Det tog slut rätt fort och underlaget blev skit men klämde så småningom Serenity också på vägen tillbaka. Allt som allt en riktig toppendag!!

Det var en redig backe det där! Körde riktigt försiktigt då jag inte visste hur jobbigt det skulle bli. Kändes som att göra track stand uppför backen, förstod knappt att jag kom framåt för att det gick så långsamt.
När jag svängde ner på 605:an från Ayacata förstod jag att jag måste ha dött på VOTT för det var fan himmelriket i ett par kilometer. Vackert landskap, perfekt asfalt och långa böljande kurvor. 😍😍 Det tog slut rätt fort och underlaget blev skit men klämde så småningom Serenity också på vägen tillbaka. Allt som allt en riktig toppendag!!

Kul att du fick till det! 😃

Jag är nog tyvärr för dåligt tränad för att minnas sådana detaljer från VOTT. Det fanns absolut bättre partier bitvis men överlag var det rätt jämndåligt.
Dåligt tränad är relativt, orkade du upp för Vott så är du j.....t vältränad jämfört Svensson. Är du normalt som Pogi och blev trött av den lilla kullen, då är du kasst tränad.

Fasen vet om man ska boka till våren igen..
På vintern är Kanarieöarna i mitt tycke ett rätt bra alternativ om man vill ha skaplig chans till sol, värme och kuperad cykling utan att behöva åka alltför långt bort.

På våren finns dock många alternativ vid Medelhavet som kan ge lite andra upplevelser än de GC erbjuder.

Är på GC, playa Feliz. Tyvärr med en bråkande rygg som inte alls mirakulöst tillfrisknande fast jag höll tummarna. Konstigt! Tog en lugn sväng till San Bartolomes de Tirajana idag. Det tar sin tid att klämma 7 mil här, som ni vet. Och det finns ju gränser för hur lugnt man kan ta det i backarna om man vill framåt. Får se hur veckan artar sig. Bild från SB och nån håller humöret uppe, ändå.

Bilagor

• 20251201_122609.webp
    20251201_122609.webp
    194.1 KB · Besök: 44
Är på GC, playa Feliz. Tyvärr med en bråkande rygg som inte alls mirakulöst tillfrisknande fast jag höll tummarna. Konstigt! Tog en lugn sväng till San Bartolomes de Tirajana idag. Det tar sin tid att klämma 7 mil här, som ni vet. Och det finns ju gränser för hur lugnt man kan ta det i backarna om man vill framåt. Får se hur veckan artar sig. Bild från SB och nån håller humöret uppe, ändå.
Kämpa!

När en apa har ont i ryggen... 🤣

Idag var det min tur att cykla upp till Cima Pedro Gonzales. För säkerhets skull gjorde jag en kniptångsmanöver och cyklade upp både 503an och 504an. Duktigt med motvind hem till playa Feliz idag. Imorgon kanske jag hakar på gänget som cyklar turen från fyren. Eller solo till Soria om jag försover mig. Bilder från 503an och hyrcykeln från free motion. Fasen så nice det är här.
20251202_132011.webp
20251202_133413.webp

Idag var det min tur att cykla upp till Cima Pedro Gonzales. För säkerhets skull gjorde jag en kniptångsmanöver och cyklade upp både 503an och 504an. Duktigt med motvind hem till playa Feliz idag. Imorgon kanske jag hakar på gänget som cyklar turen från fyren. Eller solo till Soria om jag försover mig. Bilder från 503an och hyrcykeln från free motion. Fasen så nice det är här.Visa bilaga 806324Visa bilaga 806325

Ska prova den imorgon med dottern som sällskap, startar i Bahia Feliz😀

Tillbaka
Topp