Xt Derailleur gummi-hatt

Per-Axel

Medlem
Xt Derailleur gummi-hatt
Jag hade problem med att bakväxeln inte spände kedjan. Växeln var nästan helt stel, ville inte vrida sig.
Men nu har tagit isär, gjort rent och smort min bakväxel och tror det ska funka igen. Men jag undrar vad den lilla korken av gummi är tänkt för? Ska man smörja, och i så fall med vad? Instruktionsfilmen jag kollat säger bara smörja utsidan av kopplingen med fett.

Xt Derailleur gummi-hatt
…och så finns det som vanligt ett magiskt specialfett till clutchen, men min överlevde i a f med diverse fett som fanns till hands…

Xt Derailleur gummi-hatt
Naturligtvis... Tack
Jag tog av kåpan, gjorde rent, smorde med det dyra specialfettet ( biltemas litium ) och nu funkar växlingen som en dröm igen... och nu förstår jag att det går att justera genom det hålet jag trodde var en smörjnippel. tack.

Xt Derailleur gummi-hatt
Naturligtvis... Tack
Jag tog av kåpan, gjorde rent, smorde med det dyra specialfettet ( biltemas litium ) och nu funkar växlingen som en dröm igen... och nu förstår jag att det går att justera genom det hålet jag trodde var en smörjnippel. tack.
Tog du isär även axeln som fjädern är lindad runt och gjorde rent och fettade in den? Det brukar vara det som gör störst skillnad tycker jag.

Tillbaka
Topp