[Annons] Sov i elbil även när det blir kallt och låt bilen bli din äventyrshub

Jag har sedan många år en hammare kombinerad med bältesskärare i bilen. I fack inom räckhåll från förarsätet

Hur dörrarna öppnas har ingen som helst koppling till bränsletyp. Möjligen en svag koppling till utformningen av yttre dörrhandtagen.
Det var väl det jag misstänkte men med tanke på ovanstående inlägg som pekade ut just elbilar så började jag undra lite...

Hur dörrarna öppnas har ingen som helst koppling till bränsletyp. Möjligen en svag koppling till utformningen av yttre dörrhandtagen.

Det finns en stark koppling. Flera elbilar har handtag som fäller ut elektriska. Det för att aerodynamiken är viktigare hos elbilar. Riktigt farligt för att man inte kan öppna en elbil från utsidan för att rädda någon efter krasch. Kina har just förbjudit elektriskt utfällande handtag av de anledning.

Det finns en stark koppling. Flera elbilar har handtag som fäller ut elektriska. Det för att aerodynamiken är viktigare hos elbilar. Riktigt farligt för att man inte kan öppna en elbil från utsidan för att rädda någon efter krasch. Kina har just förbjudit elektriskt utfällande handtag av de anledning.
Fanns. Flera bensinbilar har också det nuförtiden...
Edit: och många elbilar har det inte.

Precis som för cyklar, fast mkt värre. Tillverkarna har infört en massa idiotiska finesser som man inte vill ha, som alkolås, automatiska hastighetsbegränsningar och inbromsningar, laneassist, och andra dumheter. Just a pile of crap !!
Och om man inte kan öppna bilen "mekaniskt" när hela bilen är elektriskt död är ju livsfarligt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp