Detta är inte en provocerande fråga! Utan en självrannsakande fråga vi oftare bör ställa oss själva?
Har så många gånger häpnat över människors beteende att jag slutat räkna!
Fick idag se min gamla hoj, omkullkastad i Kungsbacka kommun, utanför ICA MAXI. Jodå! Jag och min fru, var själva ögonvittne till händelsen. Gärningen utfördes av en man i gissningsvis 50
Men vad spelar detta för roll
Nu väntar vi bara på att
@Koltrasten ska spåra ur tråden genom att avslöja vad han egentligen vill ha sagt.
Tråden är initialt redan utspårad. Därför kan den aldrig bli utspårad!
Människans galenskaper på vår planet, har inga gränser. Det enda vi verkar kunna samarbeta med här på Jorden, är att försöka förinta planeten på kortast möjliga tänkbara tid.
Men skall man återgå till trådens rubrik! Nämligen våra hjärnor. Så roterar allting kring kortsiktiga perspektiv. Det är nuet som är väsentligt. Inte morgondagen och dess bekymmer!
Vi är ju alla så smarta...
Våra hjärnor, har ju som bekant två halvor. Där den hägra styr våra vänstra och vs= VERSUS.
Själv har jag gjort många dumheter i mitt liv. (Där hjärnan har övertrumfat sig själv). Men ingenting går ju att göra ogjort. Även om det många gånger varit önskvärt!
Behöver man vara extrovert, för att starta en sådan här tråd. Eller snarare vara Introvert?
Vincent van Gogh, levde i sin egen värld. Vilket man kan le i mjugg åt.
Men vi glömmer lätt att alla lever i sina egna världar.
Det har genom historien funnits många "Tokfransar", som vi kunnat skratta åt. Få saker har genom tiderna roat oss mer än andras misstag. Jmf gärna med cirkusens ömkansvärda Clowner! Jmf "Stan and Laurel". Här kan vi överseende le åt misstagen och känna empati...
Frågan blir nu: Hur "Dumma i huvudet" kan människor egentligen bli?
Svaret vet vi alla. Nämligen att det inte finns några gränser!
Frågan flera kanske ställer sig nu: "Snälla Koltrasten, varför skapade du den här galna tråden?"
Svaret ifrån min sida är enkelt. "Därför att jag ville belysa hur vi uppfattar oss själva, ur ett perspektiv över hur vi betraktar andra!!!