Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo då, 170 slag. Luft just nu men funderar på att skaffa deras coil konverteringssats…Jag kan inte Marzocchis grejer. Bomber Z1 ser ut att bara finnas upp till 160 mm i nuvarande utbud. Men den gaffeln är en 170 mm antar jag?
Wft, stor respekt för de siffrorna!Jag har 67 parkdagar och ca 110000 höjdmeter liftburen cykling på min Madonna 2.2 i sommar. Nu ligger den i molekyler men jag har gjort en del service tidigare i år också, bl.a. till största del plockat isär baksvingen, rengjort och fettat in. I somras plockade jag inte isär main pivot och rengjorde, och det skulle jag väl säga syntes nu med mer spår av smuts som trängt in. Men det är inte mer, de lagren håller fint en säsong till. Cykeln knakar så klart ingenting, den är knäpptyst.
Kvalitén är 110% Körglädjen är 200%
Det enda som hänt som kan härledas till RAAW är att växelörat knäcktes. Ramen levererades med ett växelöra av sköraste sort som gick av enbart från belastningen av växelns vikt typ. Som reservdel så finns växelörat i två sorters aluminium samt en i stål. Jag hade beställt extra öron när jag köpte ramen och valde då den något starkare alu-varianten.
Jag har träffat på ett par andra ägare av cykeln, alla är lika nöjda. Jag kör strl xl med 180 mm slag fram, en av de jag snackat med önskade också att han byggt sin xl med 180 mm gaffel istället för en 170 mm.
Förändringarna till V3:an är ju inte såna att det ska ha ändrats.
Inget att vara rädd för, köp och finn lyckan. Life's to short to ride shitty bikes!
De där skönheterna har jag fluktat på ett tag nu.Bytte till 155mm vevparti, från Hope såklart.
Skall bekanta mig med hur det känns när det blir lite mer utförsåkning framåt våren.
Går ner från 170-155, och från 32 -30 framkransVisa bilaga 750179
Visa bilaga 750181
Jag har 5 min till Uhamn bikepark på cykel, så när jag är där så stannar jag bara 1.5 - 2.5 timme. Men det blev sjukt mycket i sommar. Sista dan de hade öppet så ville personalen kolla hur mycket jag varit där, annars hade jag inte haft sån kollWft, stor respekt för de siffrorna!
67dagar i park !
Vilken målbild. Bra jobbat.
Vad är din hemlighet ?
Shiit ! Vilket 2025 !Jag har 5 min till Uhamn bikepark på cykel, så när jag är där så stannar jag bara 1.5 - 2.5 timme. Men det blev sjukt mycket i sommar. Sista dan de hade öppet så ville personalen kolla hur mycket jag varit där, annars hade jag inte haft sån koll
899 åk i liften hade de registrerat![]()
Jag funderade på Spindriften men jag ville ha hög stack och längre kedjestag då jag är rätt lång. Transition Spire var också ett alternativ.Shiit ! Vilket 2025 !
Klar inspiration. Jag har kanske 5min till Källviken men det blir inte så många vändor om inte liften är igång.
Önskar gott 2026 !
P.s. sådana här trådar är knepiga. Hade valet att köpa Spindrift eller Madonna-ram i cåras men satsade på Spindriften. Gjorde jag "fel" val?? who knows and who cares.. Bara jag får cykla är det "win"![]()
No, only there for the 4 days, so concentrated on learning what I could on Dyfi. Jag kör inte så mycket hårt stök, eftersom läkningstiden vid 62 är ganska lång.Dyfi är grymt, men rätt svårt verkligen. Det mest är gnarly hehe.
Du besökte inte Antur Stiniog? Ligger också där i närheten. Den var lite mer varierad i graderna, men rätt stökig också.
Den var bra, men det var svårt att avgöra då jag är såklart mer van på Madonnan, samt att bakbromsen slutade funka på A200 efter ett åk. Det var aning spännande efter det!Hur var Atherton-hojen jämfört med Madonnan?