Landsvägsdäck i 650C 571mm

desmo

Aktiv medlem
Hej.

Jag skulle behöva nya däck till dotterns racer då de som sitter där idag har torrsprickor.
Dimensionen är den inte så vanliga 571mm, eller 650C.
Jag har tittat hos tyskarna och Schwalbe har ett i 23mm som passar. Men jag skulle gärna montera 25 eller 28mm brett. Någon som sett något någonstans?

Hej.

Jag skulle behöva nya däck till dotterns racer då de som sitter där idag har torrsprickor.
Jag har tittat hos tyskarna och Schwalbe har ett i 23mm som passar. Men jag skulle gärna montera 25 eller 28mm brett. Någon som sett något någonstans?
Vet inte om detta är tillräckligt "racer" men det är 28mm iallafall.

Jag har letat länge för att får sonens lvgcykel mer anpassat till grus. Jag tror att Pasela är ett ok däck. Nu minns jag inte hur bred den är i verkligheten och tyska reifenbreite-datenbank verkar inte finnas längre. Min son körde Schwalbe One på väg. Det är bra och 23 mm i verkligheten. Till grus använda jag 559 mm Maxxis Detonator däck på gamla 26" MTB-fälgar jag hade liggande. Det behövdes en broms med lite längre armarna till bak.

Borde tilläggas att 23 mm räcker på gatan till barn. Barn är mycket lättare än vuxna och 23 mm kan köras med tillräckligt låg tryck för att får komfort.

Hej.

Hutchinson Top Slick 2 Confrerie 650B x 32 road tyre bör finnas att få tag i nånstans. Kanske för brett?

ett sätt att få mer träffar kan vara att söka på 571 650c site:fr

panaracerdäcket blir rejsigare om man slipar ner det tjocka skuldergummit. har gjort operationen framgångsrikt ett antal gånger. resultatet blir tydlig bättre rull:)

förstås på bekostnad av terrängegenskaper. 24ans papper på en vinkelslip gör jobbet lätt.
.
.
IMG_2533.webp

Egentligen inte svar på din fråga men jag köpte Vittoria Rubino Pro i 650C i 23mm till sonens hoj. Du var ju på jakt efter bredare men dessa var ganska trevliga och om jag minns rätt så mätte de in relativt brett på smala fälgar.

Verkar vara utgående produkt men verkar finnas på amazon:

Tillbaka
Topp