Dagens fynd (bara diskussion, inga tips) – Läs första inlägget först!

Lätta xcddäck 2,35 - 2,6” någon? 29” såklart.
Köpte nyligen Barzo/Mezcal 2.35” för ca 50€ plus frakt här:

Innebär det att Hunt numera är happykorrekta och inte längre överprissatta kinahjul med usla Novatechnav?
Jag hoppas verkligen att det inte är mitt (h)julval som är kriteriet för happykorrekt
Är verkligen "överprissatta kinahjul med usla Novatechnav" happykorrekta? Om det är så beror det inte på mig åtminstone, jag har inga hjul med Novatec-nav.

<REDIGERAT>
Jag får rätta mig själv:
Eftersom jag har köpt Hunt-hjul som (h-)julklapp åt mig själv har även jag numer
"överprissatta kinahjul med usla Novatechnav"!

Senast ändrad:
Innebär det att Hunt numera är happykorrekta och inte längre överprissatta kinahjul med usla Novatechnav?

(och att man äntligen kan erkänna att det sitter Hunthjul på de flesta cyklar sedan åratal…)
Polarens enduro fälg från hunt har fungerat bra. Den höll i 2 år innan han lyckades knäcka den men det var nog bara otur.

köpte elite wheels 1201g på AliExpress. Kom tullfritt typ 2 månader innan förväntad leverans, vägde 1g mer än uppgivet och verkar ha dtkopior till nav. 27mm breda är perfekt säger jag. :) mtb nu dock.

Med rabattkod typ 54XX. Säg inte det till tjommen som säljer dom i parti och minut för 8200 på köp och sälj bara…

Är Zrace ngt att ha? Behöver 2x160mm SRAM CL till dubbdäckshjulen som inte förtjänar dyra original.. är helt ok om de aldrig behöver monteras.
Funkar gör dem ju men klarar oftast bara resinbelägg och kanske inget man vill ha om man ställer höga krav på bromsarna. Dem är väl ungefär likvärdiga med shimanos rt10-54 ungefär, bara att dem ser snyggare ut.

Själv testade jag ett par illpro skivor (ser ut som nya campag typ) från AliE som funkade okej men det slutade med att jag bytte till ett par Shimano rt64 som presterar bättre och jämnare. Kördes med semi-sintrade och sintrade belägg dock.

För pendling eller normal grus-/landsvägscykling funkar det absolut.

Edit: Du ska nog inte tänka att du sparar pengar jämfört med dem enklare shimanoskivorna från tysken

Var det inte diskussion om de där webbsidorna för några veckor sen och det framkom att en del tysk moms inte visas i prisbilden när de skickar till Sverige?
Många bra priser men lite tuff fraktkostnad.
HiBike har väl någon hundring dvs 10 euro. De har bl.a. den äldre ZEBen för 241 euro, och Lyrik för ngt liknande. Bike-Discount har 15 euro tror jag, skiljer väl inte så mycket mot en svensk internethandel?
Varför postar ni inte i diskussionstråden?

Har någon jämfört denna med en nyare Garmin i samma prisklass? Epix:en är ju några år gammal.
Jag fattar att byggkvaliteten är något helt annat med en Epix än exempelvis Forerunner men samtidigt vill man inte att gränssnittet ska kännas gammalt dag ett.
Har inte testat Fenix 8 som är den senaste, men Epix Pro är väl näst senaste generationen?

Bra priser på Garmin Epix Gen2 Pro hos Netonnet.
Priserna är nu lika låga hos fler handlare än enbart NetOnNet, kolla Prisjakt.nu

Har någon jämfört denna med en nyare Garmin i samma prisklass? Epix:en är ju några år gammal.
Jag har en Epix Pro Standard 47mm sedan i somras (jag tror den kostade 5.490 SEK då) som jag är nöjd med. Väldigt nöjd jmf med min gamla FR645, men jmf med den känns Epixen stor o tung.
Det bästa är förstås att prova innan köp, eller handla från ngn med generösa regler för öppet köp

En annan och kanske allvarligare sak är att Epix (gen 2), Epix Pro, Fenix 7 och Fenix 7 pro (+ FLER) inte kommer att uppdateras av Garmin med ny funktionalitet, enbart felrättning. Du kan själv läsa vad det var i senaste SW-uppgraderingen här:
https://happyride.se/forum/threads/...portklocka-garmin.3705175/page-2#post-4727082

Som alltid: kolla hos Ray
och

Har inte testat Fenix 8 som är den senaste, men Epix Pro är väl näst senaste generationen?
Fenix 7 Pro och Epix Pro kom för tre år sedan och det finns även en Fenix 8 Pro sedan förra året.

Garmin Epix Pro Sapphire 42mm för 4500:- finns 1 st på XXL i Charlottenberg, om någon behöver en sådan (eller kan tänka sig att köpa den åt mig.)
Är du inte nöjd med din 42mm Fenix?
Hur det gick frågar ni?

Jo, 42mm Fenix 7 är keepern, sitter finfint på min smäckra vrist.
Är det pga displayen eller vad?

Det beror säkert på att det inte finns särskilt många strl att välja på;
Celeste: 1
Purple Black: 2
Samtliga färger och storlekar fanns när kampanjen började. Var samma när jag köpte min Arcadex från samma butik förra året. Både Comp och Pro nedsatta +30%, då kan man inte vila på hanen.

Alla vet att föraktet mot Bianchin är avundsjuka blandat med insikten att de som kör en, är lite bättre 😎
ful.webp
Om du säger det så...

Tillbaka
Topp