Det är lite luddigt kring vilket fordon det faktiskt ska vara kan man säga, men rent generellt är det en personbil (minibuss, 8 passagerare, totalvikt 3500 kg) i nuläget, som eventuellt skulle kunna bli en personbil klass 2 >3500 kg i ett senare skede.
Det är en lös frågeställning i nuläget, men uppskattar svar!

Jag började med att regga om bilen från färdtjänstbuss med bakgavellift och en massa grejer, till minibuss utan sådant plus dragkrok. Kollade med två besiktningsföretag och det var helt omöjligt att komma i kontakt med besiktningsingenjörerna. Jag gjorde vad jag tyckte var lämpligt, men om jag fått ett samtal med dem innan besiktningstillfället hade det varit smidigare. Nu fick jag fylla i en lapp med ändringar som gjorts på plats, men den hade jag gärna haft koll på innan besiktningen. Mycket märkligt att jag trots ganska många försök inte kunde få tag i dem..
Nu gick det utan bekymmer denna gång, men vid en faktisk omreggning till husbil är det ju massvis med mer avancerade saker att ta hänsyn till. Förstår att det är mitt ansvar att ställa fordonet i ett skick som är besiktningsbart, men ett litet samtal med faktiska människor brukar leda snabbast framåt inom områden man inte har stenkoll på..