(OT)-(OT)-(OT) Bort med (OT)

Erikl!0618203

Aktiv medlem
(OT) trådar borde inte vara en del av happy detta är en hemsida för att diskutera cyklar och Köp/sälja inte filosofera om "Vilken lagom kall öl dricker du?" känns som att 92% av alla användare inte är här för mtb osv.
Detta är en tråd för alla som vill bli av med (OT)

Hur ska du snabbt kunna få svar på relevant cykelfråga om folk bara besöker forumet när de behöver svar på en relevant cykelfråga? De flesta som har nåt att svara på dylika frågor har sällan behov av att själva ställa frågor.

Och det är väl inte så att folk sitter och F5ar forumet för att svara på frågorna. Men i väntan på frågor kan man ha trevliga diskussioner om öl, elnätsavgifter eller bildgissningslekar. Och när vädret erbjuder cykling kan man ju ibland posta en fin bild från dagens runda.

Edit: räckte det inte med en OT-tråd för att diskuters OT-trådar?

Senast ändrad:
(OT) trådar borde inte vara en del av happy detta är en hemsida för att diskutera cyklar och Köp/sälja inte filosofera om "Vilken lagom kall öl dricker du?" känns som att 92% av alla användare inte är här för mtb osv.
Detta är en tråd för alla som vill bli av med (OT)

Du kan konsultera @HåkanC för en lektion i tråddöljande. Kommer du upp i hans tråddöljarnivåer och med fokus på OT-trådar lär du inte ha så mkt OT att störas av.

Hur ska du snabbt kunna få svar på relevant cykelfråga om folk bara brsöker forumet när de behöver svar på en relevant cykelfråga? De flesta som hsr nåt att svara på dylika frågor har sällan behov av att själva ställa frågor.

Och det är väl inte så att folk sitter och F5ar forumet för att svara på frågorna. Men i väntan på frågor kan man ha trevliga diskussioner om öl, elnätsavgifter eller bildgissningslekar. Och när vädret erbjuder cykling kan man ju ibland posta en fin bild från dagens runda.
Jo det kan jag förstå men det är fler deltagande i (OT) trådar än i de som inte är OT ett annat fint tex är https://happyride.se/forum/threads/...en-uppdaterade-regler-i-1-a-inlagget.3687818/

Jo det kan jag förstå men det är fler deltagande i (OT) trådar än i de som inte är OT ett annat fint tex är https://happyride.se/forum/threads/...en-uppdaterade-regler-i-1-a-inlagget.3687818/
Om OT-trådarna har större deltagande än OnT-trådarna skulle man ju faktiskt kunna tolka det som att OT är viktigt för engagemanget på Happy. Och att minskat antal OT-trådar skulle minska deltagandet även på OnT drastiskt. Och det vore väl synd?

Du kan konsultera @HåkanC för en lektion i tråddöljande. Kommer du upp i hans tråddöljarnivåer och med fokus på OT-trådar lär du inte ha så mkt OT att störas av.

Håkanc's metod verkar dock väldigt inefficient. Han skriver i tråden att han har 1437 ignorerade trådar och måste trycka på "ignorera" knappen. Man borde kunna skriva en script som automatiskt döljer alla trådar som borjar med [OT].

Om OT-trådarna har större deltagande än OnT-trådarna skulle man ju faktiskt kunna tolka det som att OT är viktigt för engagemanget på Happy. Och att minskat antal OT-trådar skulle minska deltagandet även på OnT drastiskt. Och det vore väl synd?
Jätte synd, men de borde bort från Sveriges trevligaste cykelforum och in på en egen (OT) som med Elcykel Jag betonar då på Sveriges trevligaste cykelforum och inte Sveriges trevligaste (OT) forum

Håkanc's metod verkar dock väldigt inefficient. Han skriver i tråden att han har 1437 ignorerade trådar och måste trycka på "ignorera" knappen. Man borde kunna skriva en script som automatiskt döljer alla trådar som borjar med [OT].
Yes! detta är vad jag säger jag har inte lust att ignorera 1437 trådar. Antingen ska de bort eller in på en egen kanal.

these-are-rookie-numbers-in-this-racket-v0-4rhptir1iuyc1.webp

Skärmbild 2026-02-06 131746.webp

Håkanc's metod verkar dock väldigt inefficient. Han skriver i tråden att han har 1437 ignorerade trådar och måste trycka på "ignorera" knappen.
Jag tror inte man behöver i närheten av lika nitisk som han är vad gäller att ignorera trådar för att få en förstasida i trådlistan som är betydligt glesare med OT-trådar.

Min hypotes är att en skaplig andel av de OT-trådar som ligger högt upp i trådlistan är sådana med många inlägg.

Om min hypotes är korrekt borde man påtagligt kunna minska OT-trådarna man ser på förstasidan genom att gå igenom t.ex. de fem första sidorna och ignorera alla OT-trådar som nått 50 inlägg.

Råkar man framöver se någon OT-tråd med >= 50 inlägg ignorerar man den med.

Då de flesta nya OT-trådar får få inlägg och försvinner rätt kvickt från första sidan och faller ner i trådarkeologins domäner borde detta ge en tillvaro med klart färre OT-trådar att störa sig på om man nu tycker de är jobbiga.

Edit:
Gjorde ett testskott och kikade på de två första sidorna i trådlistan. Hittade (bortsett från trådar om just OT-trådars existens) 29 trådar som var OT-märkta. Av dessa var trådlängden mätta i vilken sida de är på:

Sida 1: 2 trådar
Sida 2-9: 5 trådar
Sida 10-19: 2 trådar
Sida 20-99: 10 trådar
Sida >100: 10 trådar

Känns som det stödjer min hypotes.

Senast ändrad:
ja, det går rätt bra....men kan hålla med om att sprittrådarna kunde förvsvinna alternativt inte synas om man inte är påloggad

Jätte synd, men de borde bort från Sveriges trevligaste cykelforum och in på en egen (OT) som med Elcykel Jag betonar då på Sveriges trevligaste cykelforum och inte Sveriges trevligaste (OT) forum
Happy kanske är Sveriges trevligaste cyklist-forum?

DVS, en mötesplats för cyklister där allt mellan antenn och jord kan diskuteras, utifrån cyklisters perspektiv. Ganska ofta berörs cykling och cyklar, men även mycket annat.

Intressant ändå att det är OT trådar som är problemet nu. För några år sedan var det ju kategorier som alla skrek efter. Undrar vad som skapade det skiftet

Det var väl ngn annan som postade att hen hade >10k(12k?> dolda trådar?

Oavsett det har jag nu 3.013 dolda trådar.
Gissar att du dolt denna tråd nu också så att du inte ser detta, men döljande av >3000 trådar gör att jag känner mig rätt säker på att du har snitsen inne vad gäller just tråddöljande. Även om det skulle finnas någon som tränat än mer på det momentet.

Risken är att vi som mest vill läsa/skriva om cykel blir bortträngda av all OT. Cykeltrådar drunknar i OT för en oinloggad och ofiltrerad.

Lägg OT i ett sub-forum (bredvid den andra trojanen elmoppe). Skapa en sida med senaste inlägg från alla sub-forum. Då kan de som orkar filtrera läsa där.

Utifrån mängden OT så är det kanske i senaste laget att göra något. De som är kvar här är de som läser OT eller har tid att filtrera bort OT, antingen digitalt eller biologiskt.

Snart kommer väl nån å förelår att en AI bot kan styra upplevelsen för oss 🤷‍♂️
Nä, happy är väl lite som internet va tänkt att vara?

Att dölja alla OT trådar är ju ingen bra ide.
Då missar man ju all spännande och intressant läsning om AIK och Man United! :geek:

Tillbaka
Topp