[OT] Startas det för många ot-trådar?

Nu tar vi o sjunger Overcomb..
IMG_9170.jpeg

Mitt svar är ja. På ett cykelforum borde man prata cyklar och inget annat. Folk här blir vansinniga om man har en fråga om elcykel i fel forumdel men trådar om andra ämnen går bra. Ologiskt i min värld.

Men eftersom Facebook nu förstört större delen av forum-världen så har jag förståelse för att man behöver nån stans att skriva och det är ju bara scrolla förbi det man inte är intresserad av.

Mitt svar är ja. På ett cykelforum borde man prata cyklar och inget annat. Folk här blir vansinniga om man har en fråga om elcykel i fel forumdel men trådar om andra ämnen går bra. Ologiskt i min värld.

Men eftersom Facebook nu förstört större delen av forum-världen så har jag förståelse för att man behöver nån stans att skriva och det är ju bara scrolla förbi det man inte är intresserad av.
Elcykelfolket straffade ju ut sig själva genom att inte ha vett att OT-märka sina trådar som alla andra som startar trådar om andra motoriserade fordon, t.ex. mopeder och motorcyklar, gör. Hade de gjort det hade det antagligen inte varit nåt problem. Och nu när de fått sitt eget forum ska de såklart hålla sig där.

Just sprit tillsammans med perversioner är stora anledningar till att det behövs en stängd OT del på ett cykelforum

För att vara ett ganska liberalt modererat forum tycker jag Happyride fungerar helt ypperligt. Man får nog vara rätt känsligt lagd om man stör sig på forumet här.

Skräckexemplen är väl tex Flashback (fy f-n rent ut sagt, internets mest deprimerande ställe by a mile, man ger nästan upp hoppet om mänskligheten där, är man inte redan deprimerad ska man gå till FB, tex till politik diskussionerna där både kommunisternas samt högerextremernas ungdomsförbund lever loppan samtidigt LoL). Åven Facebooks olika forum där det finns så exceptionellt mycket folk som går igång på att provocera. Facebook börjar för övrigt ytterligare förstöras av allt AI content nu för tiden, det har gått totalt bananas (när man inte trodde det kunde bli värre så blev det just det).

Tror knappast det ligger i Happyride ägarens intresse att börja begränsade trådarna här för mycket eftersom ju det sannolikt skulle leda till minskad trafik?

Senast ändrad:
Som svar till TS ursprungsfråga, Nej. OT-trådarna är en viktig del i att hålla forumet levande. Ett forum med bara cykelrelaterade trådar tror jag inte skulle generera tillräckligt med intresse för att folk skulle titta in här så ofta som de gör idag.
Själv hänger jag mest i OT-trådarna så här års men droppar svar lite svar och synpunkter även i on topic-trådarna i förbifarten. Det skulle inte hända om det krävdes ett handgrepp extra.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är kränkt över att Öl-tråden är OT-märkt :(
Precis, öl och cykling är historiskt starkt sammankopplat. Radler, exempelvis, skapades då en restaurangägare i alperna en varm dag insåg att den öl han hade inte skulle räcka till alla cyklister som passerade.

Nu känner ingen till vem som äger happy. På happycykelkraft hade man nog fått stänga meme tråden. Det är inget någon brand borde vilja förknippas med.

Ägarna är nog mer bekymrade om det eviga gnället på hur inkompetenta och oseriösa de är. Jag ser också att de flyttat fram positionerna med "artiklar" med länkar till cykelkraft och jag la nyligen märke till att man får "relaterade" annonser för cykelkraft i K&S.

Så det finns ingen anledning att vara lugn.

Flashback är vidrigt och förhoppningsvis snart en prioritet för civilförsvaret och lagstiftning

Poängen med happy är att man är här oavsett om man faktiskt har något aktuellt att diskutera kring cyklingen. OT-trådarna gör att mängder av kompetens sitter redo att svara på konkreta frågor om det dyker upp. Och under vintern kanske inte frågorna som rör cykling är lika många, varför OT-trådarna tycks ta mer plats.

Alternativet är ju inte mer cykeldiskussioner, utan att forumet tystnar. Och då kommer relevanta svar också dröja.

För övrigt är ju Happy äldre än Facebook och OT har alltid varit en del av charmen här.

snarare trådar som lockar yngre skribenter😎

fejjan är en urtida dinosaurie, även insta och tiktok är väl snart passé. vart har gänger dragit vidare?

Tillbaka
Topp