[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Med Svahn tycker jag känns väldigt konstigt. Sen fattar jag inte riktigt detta:

"Byström berättar också att han haft kontakt med Linn Svahn men att det är försent att flyga tillbaka till söndagens lopp."

Har han alltså varit i kontakt med henne trots att han visste att det inte gick att hinna få ner henne till loppet? Varför då i så fall? Och om det var när tid fortfarande fanns, var hon då alltså inte intresserad eller varför flögs hon inte ner?

Hagström hade förstås kunnat åka runt, men på en kuperad bana är hon inte någon som kommer högt upp. Har aldrig åkt en femmil och vad gäller tremilar hittar jag placeringarna 11, 13 och 21. På SM!
Får en känsla av att det är ngt mer/annat med Linn, kanske kopplat till hjärnskakning o hjärntröttheten. Sedan är det väl inte konstigt att landslagschefen har kontakt med sina åkare?

En genomsnittlig svensk förskoleklass i vabruari är friskare än det svenska damskidlandslaget.

Tomas Pettersson (som brukar vara rätt insatt) på Expressen hävdar dock att hon blev hemskickad mot sin vilja?

Är det inte i det här läget man slänger in de där som är med för att se och lära?

Tomas Pettersson (som brukar vara rätt insatt) på Expressen hävdar dock att hon blev hemskickad mot sin vilja?
Ja, det är vad jag läst också. Känns oerhört långsökt att de skulle ha spelat upp en teater istället för att bara säga att sviterna av hjärnskakningen gjorde att det inte bedömdes rimligt för henne att åka, om så vore fallet. Därmed tror jag att vad det gäller Linn så är det bara ren klantighet från lagledningen som gör att Linn inte står på startlinjen idag.

Kanske att förskoleklassen är så formtoppade att dom blir lika mottagliga som en elitåkare? 😆
Sveriges förskolelärare har höjt kvaliteten i de fysiska inslagen så att barnen ligger utslagna marken, kippandes efter andan efter lekarna? Naturligtvis är alla ungar utrustade med pulsband och regelbundna laktattester tas så att de kan föra statistik och se att de bedriver träningen rätt. En gång per termin skickas ungarna på friluftsdag till ett nationellt centrum för att mäta kapacitet.

Ja, det är vad jag läst också. Känns oerhört långsökt att de skulle ha spelat upp en teater istället för att bara säga att sviterna av hjärnskakningen gjorde att det inte bedömdes rimligt för henne att åka, om så vore fallet. Därmed tror jag att vad det gäller Linn så är det bara ren klantighet från lagledningen som gör att Linn inte står på startlinjen idag.
Isåfall är det förjävligt. Men det kan ju vara rätt segt att gå o drälla i Italien om chanserna att få åka bedömdes (vid den tidpunkten) obefintliga?

Dubbelt norskt på pallen? Plus någon Schweizare?
Jag har nog Slind som favorit. Men Weng är ju en ettrig hängare och även hon gör rimligen sin sista OS-start så hon lär sälja sig dyrt.

Den ena Kaelin-systern har ju varit vass. Lite osäker om hon pallar en femmil dock.

Stadlober skulle vara en annan möjlighet liksom Niskanen.

Diggins är ju en annan krigare som avslutar sitt OS-tävlande, men där tror jag det ska till en riktig pangdag med tanke på klassiskt och skadan.

Sveriges förskolelärare har höjt kvaliteten i de fysiska inslagen så att barnen ligger utslagna marken, kippandes efter andan efter lekarna? Naturligtvis är alla ungar utrustade med pulsband och regelbundna laktattester tas så att de kan föra statistik och se att de bedriver träningen rätt. En gång per termin skickas ungarna på friluftsdag till ett nationellt centrum för att mäta kapacitet.
Det ingår numera ett höghöjdsläger per termin i den svenska läroplanen. Men det är från förskoleklass då.

Norges svar på USAs Lance Armstrong och kanadas Ben Jonson i SVT studio

Senast ändrad:
Isåfall är det förjävligt. Men det kan ju vara rätt segt att gå o drälla i Italien om chanserna att få åka bedömdes (vid den tidpunkten) obefintliga?
Den bedömningen skulle jag dock säga i så fall är felaktig. Det är bara att titta hur det sett ut historiskt för att inse att sannolikheten för ett eller två sjukdomsfall i slutet av mästerskapet är klart över obefintlig.

Jag har nog Slind som favorit. Men Weng är ju en ettrig hängare och även hon gör rimligen sin sista OS-start så hon lär sälja sig dyrt.

Den ena Kaelin-systern har ju varit vass. Lite osäker om hon pallar en femmil dock.

Stadlober skulle vara en annan möjlighet liksom Niskanen.

Diggins är ju en annan krigare som avslutar sitt OS-tävlande, men där tror jag det ska till en riktig pangdag med tanke på klassiskt och skadan.
Ebba är ju stor favorit

Lär även idag gå tyngre efter hand:

1771750320455.webp

Bara dryga minuten långsammare på varv 1 idag jämfört med igår. Och Nyenget tog det ju inte lugnt i början. Måste vara rätt stor skillnad i före.

Har ju hängt med i nyheterna, men ändå sitter jag här och tänker "Ebba först, där är Emma Ribom, okej, var är resten av svenskorna?" Verkligen ett skämt att vi bara har två med!

Ebba får gärna låta Weng och Stadlober dra lite.
Tror dock hon kommer KBK.......

VarvTid#Tät1-31-51-101-20EAERVarvade
118:2540:000:150:220:580:00 (1)0:23 (11)-

Bara inte Weng har en sån där idiotdag att hon går med hur länge som helst…

Weng får ju en otäckt bra resa, om hon orkar följa. Sedan finns ju de otäcka utförsbackarna men det verkar vara hårdare underlag än i stafetten.

Lite överraskad att Weng drar. Är det för att hålla Ebba på gott humör? Eller har hon en superdag och känner sig odödlig?

Tillbaka
Topp