Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mjukt gynnar nog inte honom. Blir det riktigt långsamt och många med på slutet ökar strulrisken.Kniper Alvar 2:a raka segern i Vasaloppet?
Min tanke är att hon sannolikt ville åka OS som skidskytt, att vänta till 2026 hade varit för länge och för att OS 2022 skulle vara aktuellt kunde hon inte vänta längre än hon gjorde med att göra bytet.Jag har också intrycket att det som me.i.am säger delvis berodde på turbulensen när Grip försvann / tvingades bort och därefter. Hon har inte sagt det rakt ut, men det har funnits antydningar i intervjuer och artiklar.
Har du någon källa på att Stinas övergång till skidskyttet skulle ha orsakats i någon del av något annat än att hon ville göra det för att hon i det läget ville testa skidskytte?
Mitt intryck är att hon gjorde övergången för att hon ville testa skidskyttet där och då snarare än att hon försvann för att Grip försvann.
Har ett minne av att hon sagt något i stil med att hon tyckte skidskyttet såg så roligt ut på OS 2018. Fick intrycket att det var där tanken på skidskytte väcktes (på allvar).Ändrade formuleringen "var väl" till "tror jag var", borde vara lite mittemellan formuleringarna, för som ooms skriver så har det varit lite antydningar, möjligt att jag övertolkat dom dock.
Nej, jag har ingen källa på det, en indiciekedja och en känsla. Jag kan utveckla.
Att Stina gick över till skidskytte kan delas upp i 2 delar.
1. Hon lämnade längdskidåkning.
2. Hon gick till skidskytte.
Att hon skulle gått till skidskytte utan att något hade fått henne att tröttna lite på längdåkning ser jag inte som så troligt. Hon var regerande OS-mästare och dominerade VC i sprint innan skadan sista säsongen (var det väl?). Att då gå över till en annan sport, är det någon annan som gjort det, från en sport där man är 1a i världen? (möjligen delad 1a med Falla).
Tror inte att Stina plötsligt vaknade en morgon och "tjohoppsan, varför inte testa skidskytte", det var säkert mycket funderande. Och något som hade fått henne att överhuvudtaget tänka tanken att lämna längdåkning. Bristande motivation? "Suck, inga fler medaljer att erövra"?
Att det blev skidskytte tror jag enbart hade med henne att göra. Men att lämna längdåkning för skidskytte, där tror jag att det att Rikard Grip lämnade var en liten del, eller kanske bättre uttryckt; gjorde beslutet lättare. Att han gick till skidskyttet var nog bara en bonus i det hela.
Ser tufft ut för Stina idag.
Ja, det tycker jag faktiskt att ledningen för Ski Classics borde göra något åt.Intressant att se hur länge de bästa damerna kan haka på herrtäten.
För övrigt tycker jag att Ramuddens och Engcons dräkter är lite väl lika varandra.
Dagens före är inte utan betydelse. Att damerna är urstarka är det ingen tvekan om.Intressant att se hur länge de bästa damerna kan haka på herrtäten.
För övrigt tycker jag att Ramuddens och Engcons dräkter är lite väl lika varandra.
Nä, Petter är slut. Kunde inte ens hänga med fram till upploppet.Mjukt gynnar nog inte honom. Blir det riktigt långsamt och många med på slutet ökar strulrisken.
Slänger in en högoddsare med superlångsamt lopp där Northug är med på slutet, fulspurtar och är först i mål men blir diskad efter att ha fällt två konkurrenter på upploppet.
Riktigt snygg seger!![]()
Men att Lager 157 är så förkrossande överlägsna (fem första platserna och fjärde vinsten i rad) känns lite sådär…?
Hade ju varit en sak om de dominerat hela säsongerna. Bortsett från Myhlbacks sprintseger var det dock första segern för teamet i år så då tycker jag inte det är så problematiskt.Riktigt snygg seger!![]()
Men att Lager 157 är så förkrossande överlägsna (fem första platserna och fjärde vinsten i rad) känns lite sådär…?
Varför skulle han? Teamet vann ju.Synd att Alvar inte försökte vinna idag
Tufft att döma ut en åkare som har mer än en handfull säsonger kvar att kämpa om ungdomströjan. Han vann dessutom H17-klassen med 20 minuter.Det känns som Alvar är slut nu.
Han hade sin glans förra året när han vann.
Jo, jag förstod det.Givetvis lite skojande om Alvar.
Men jag undrar, blir han nån toppåkare som senior?
Tiden får utvisa..
Har väl varit sen Ski Classics började, d.v.s. 2011.När började detta med "lag" i långlopp?
Kommer inte ihåg.
Det har det väl varit sedan bröderna Blomqvist vann.Har väl varit sen Ski Classics började, d.v.s. 2011.
Sen har det väl funnits vissa former av kompiskörning även längre tillbaka i tiden, kanske ffa bland klubbkamrater men inte lika uttalat och i samma utsträckning som med dagens team.
Jo, men det var väl inte i närheten av den formen av allmän teamåkning som nu gäller. Jag gissar att det kan ha funnits någon som "offrat sig" för en klubbkamrat långt tidigare än det.Det har det väl varit sedan bröderna Blomqvist vann.